c_300_250_16777215_10_images_000000000.jpeg

ترکمن سسی-پیکرهای دو جانباخته دیگر فاجعه منا که به تازگی و پس از شناسایی اجسادشان از عربستان به کشورمان انتقال یافته است، فردا جمعه 25 دی ماه 94 در شهرستان گنبد تشییع و به خاک سپرده می شود.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس روز پنجشنبه در این رابطه گفت: مراسم تشییع 'نازمحمد پدری' و 'محمد ولی بهلکه' از جانباختگان گنبدی فاجعه منا فردا پس از اقامه نماز جمعه در مصلی اهل سنت این شهرستان برگزار می شود.

محمد حمیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از اقامه نماز میت پیکر این دو مهاجر الی الله تا میدان گدم آباد گنبد تشییع و به خانواده هایشان برای خاکسپاری تحویل می شود.

وی بیان داشت: این دو مهاجر الی الله در مکه به خاک سپرده شده بودند که به درخواست خانواده آنها پیکرهایشان به کشورمان انتقال یافت.

وی اضافه کرد: همچنین پیکر سه جانباخته دیگر منا اعزامی از شهرستان گنبد به نام های 'تاج محمد پاریخی، عبدالمجید آق آتابایی و حبیب الله عزیزی' که در مکه مکرمه دفن شده اند، با موافقت خانواده آنها به کشورمان منتقل نمی شود.

در فاجعه منا که در روز عید قربان امسال و در جریان رمی جمرات به وقوع پیوست 465 حاجی ایرانی که 49 نفر آنان از استان گلستان بودند جان خود را از دست دادند.

در این فاجعه مردم شهرستان گنبدکاووس با از دست دادن 31 حاجی خود که تمامی آنها از ترکمن های اهل سنت بودند، سنگین ترین داغ را تحمل کردند.

ازمجموع 31 جانباخته گنبدی حادثه منا تاکنون پیکر مطهر 26 حاجی در این شهرستان تشییع و به خاک سپرده شده است.

شهرستان گنبدکاووس با بیش از 325 هزار نفر جمعیت که نیمی از آنها را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهند در شرق استان گلستان واقع شده و فاصله آن با گرگان مرکز این استان حدود 100 کیلومتر است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر