c_300_250_16777215_10_images_000000000.jpeg

ترکمن سسی-پیکر مطهر حاج عبدالمجید آق آتابای که در فاجعه منا در روز عید قربان امسال در عربستان جانباخته بود، پس از اقامه نماز جمعه در محل مصلای اهل سنت شهرستان گنبدکاووس با حضور علمای شیعه و سنی ، مسئولان و مردم نمازگزار این شهرستان تشییع شد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا ، این دومین هفته متوالی است که پس از گذشت حدود چهار ماه از فاجعه منا، مردم شهرستان گنبدکاووس پیکرهای مطهر حاجیان خود را که از عربستان به کشور منتقل شده اند، تشییع کرده و با آنان وداعی دیگر می کنند. در روز جمعه گذشته نیز پیکرهای مطهر دو نفر دیگر از جانباختگان گنبدی فاجعه منا توسط مردم و مسئولان در مصلای اهل سنت گنبدکاووس تشییع شده بود و با برگزاری مراسم تشییع جنازه امروز، مردم گنبد با عبدالمجید آق آتابای که یکی از اعضای هیات امنای مصلای اهل سنت گنبدکاووس نیز بود، وداعی تلخ کردند.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در خطبه های نماز جمعه امروز با تجلیل از مقام شامخ جانباختگان فاجعه منا ، اجر و قرب آنان را همسان شهدا ذکر کرد. آخوند عبدالباسط نوریزاد با بیان اینکه امروز پیکر مطهر عبدالمجید آق آتابای که در فاجعه منا جان باخته و به عنوان یکی از اعضای هیات امنای مصلای اهل سنت، زحمات زیادی برای آبادانی این مصلی کشیده بود، تشییع می شود، از مردم و نمازگزاران خواست در این آیین حضور گسترده داشته باشند.

در فاجعه منا بیش از 460 نفر از حاجیان کشورمان جان به جان افرین تسلیم کردند که از این تعداد 49 نفر از حاجیان استان گلستان بودند.

در این حادثه مردم شهرستان گنبدکاووس با از دست دادن 31 حاجی خود که همگی آنها از ترکمن های اهل سنت بودند سنگین ترین داغ را تحمل کردند. با تشییع پیکر مطهر حاج عبدالمجید آق آتابای ، تاکنون پیکرهای 29 حاجی گنبدی جانباخته در فاجعه منا به این شهرستان منتقل و پس از تشییع توسط مردم، به خاک سپرده شده اند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر