c_300_250_16777215_10_images_102102.jpg

ترکمن سسی:رئیس انجمن گورش کشور گفت: مسابقات بین‌المللی گورش ۱۶ بهمن ماه در شهرستان گمیشان استان گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری تسنیم از گمیشان، کریم بردی بزونه در نخستین نشست پیشکسوتان و فعالان اظهار داشت: «گورش ترکمن» یکی از ورزش‌های سنتی و بومی قوم ترکمن بوده که با آداب و رسوم، سنن، فرهنگ و تاریخ دیرین این قوم عجین است.
وی افزود: این تورنومنت بین‌المللی با همکاری همه مسئولان و پیشکسوتان 16 بهمن ماه باشکوه برگزار خواهد شد.
دبیر اجرایی مسابقات انجمن گورش کشور هم در این جلسه درباره این مسابقات گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر نخستین تورنومنت بین‌المللی گورش"جام فجر"  با حضور ورزشکاران کشورهای گرجستان، آذربایجان، ترکمنستان و ازبکستان به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
بگ‌دوردی سوداگر افزود: این مسابقات از تاریخ 16 بهمن ماه در شهرستان گمیشان شمالی‌ترین شهر استان گلستان برگزار می‌شود.
سرپرست مسابقات و مسئول امور بین‌الملل نیز در این جلسه اظهار داشت کرد: با تلاش اعضای کمیته برگزاری این مسابقات و تدابیر اتخاذ شده توسط رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان گلستان، از این پس مسابقات گورش از حصار قومیت خارج خواهد شد و به ورزش ملی ارتقا خواهد یافت.
سلیمان هیوه‌چی تصریح کرد: با برگزاری این مسابقات از این پس شاهد درخشش ورزشکاران تیم ملی گورش کشورمان در تورنومنت‌های بین‌المللی و بازی‌های آسیایی و جهانی خواهیم بود.
در پایان این جلسه اعضای کمیته اجرای این مسابقات بین‌المللی معرفی شدند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر