c_300_250_16777215_10_images_entekhabat15.jpg

ترکمن سسی ،طاهر جانی :پازل بهت واندوه کاندیداهای رد صلاحیت شده وهواداران شان درحالی که  طی اواخرهفته گذشته نفس ها درسینه حبس شده بود با اعلام نتایج اعتراضات و برهم خوردن تمامی پیش بینی ها و معادلات کامل شد.حال نه گروه های اجماع و نه سایرین فرصت ارزیابی موضوعی به این حجم و گستردگی را نخواهند داشت.

1-بدنبال عدم تایید کلیه داوطلبین ترکمن عدم احراز و رد صلاحیت شده ی حوزه غرب  کاندیدای اصلح از میان تعداد باقیمانده معرفی می شود.کاندیداهای تایید نشده شنبه شب جلساتی را با نزدیکان خود برگزارکردند.
2- دقایقی پس از اعلام نتایج اعتراضات شانس انتخاب رامین نورقلی پوربه شکل ملموسی افزایش یافت.درحال حاضرهم در بندرترکمن و گمیشان مردم عموما از وی صحبت می کنند.تنی چند ازلیدرهای انتخاباتی درجهت پیوستن به کادرنورقلی پور اعلام آمادگی کرده اند.
3-تا پیش از اعلام نظر رسمی نتایج اعتراضات ازسوی شورای نگهبان گمانه زنی ها درباره تاییدیه گرفته های احتمالی اخبار داغ محافل مردمی بود و برخلاف زمان اعلام نتایج اولیه در اواخر دی ماه گذشته که اخبار مختلفی به بیرون درز کرد این بارهمه چیز تا ظهر روزهفدهم بهمن ماه درهاله ای از ابهام قرارداشت.
4- فعالان انتخاباتی تلاش زیادی کردند تا در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته گذشته خبرهای موثقی ازنت ایج اعتراضات حاصل نمایند لیکن هیچ کس به اخبار رسمی دسترسی پیدا نکرد.
5- محمد جواد نظری مهر نماینده فعلی مجلس بنابه نقل از نزدیکان وی تا روزجمعه در تهران بسر می برد و هیچ یک ازمعادلات راجع به تایید احتمالی نامبرده شکل واقعی پیدا نکرد.شایعاتی وجود دارد که برخی افراد تشکیلات نظری مهرتصمیم دارند از جلالی حمایت  کنند.
6- دفترارتباط مردمی کاکاجان قورلی زاده که پس از رد صلاحیتش مدتی غیرفعال بود هفته گذشته موقتا حالت جنب و جوش بخود گرفت ولی وی هم توفیق عبوراز فیلتر شورای نگهبان را پیدا نکرد.
7- برخی فعالان فکرمی کردند درصورت به تایید رسیدن نظری مهر،قورلی زاده هم تاییدیه خواهد گرفت که درهر دومورد پیش بینی ها غلط از آب درآمد.گویا تشکیلات قورلی زاده آماده شده بود تا به محض تایید شدن وی جشن حضور مفصلی را برگزار نمایند.
8- یک عضو فعال از ستاد مردمی نورقلی پور از شروع به فعالیت کمیته بانوان وی در بندرترکمن و گمیشان خبر داد.
9- منابع خبری از جلسات سخنرانی جلالی کاندیدای حوزه کردکوی درچند نقطه از بندرترکمن،سیمین شهر، خواجه نفس  وسرکشی به سیجوال خبرمی دهند.
 10- براساس شنیده های غیرموثق عبدالرضا ساور مذاکراتی را با حبیب الله مازندرانی داشته است و نقل و قول می شود که نظری مهر نیز از مازندرانی حمایت خواهد کرد.اخیرا یک فعال مدعی شد رمضانعلی خواجه،رضا سعدی و سید احمد احمد صالح(شخصیت های اصلاح طلب)با مازندرانی گفتگو داشته اند.
11- عبدالجلال ایری علاوه بر جلسات معمول خود چند نشست نیز با بانوان داشت که ازآن جمله می توان به نشست روستای سیجوال و خواجه نفس اشاره نمود.میزبان خواجه نفسی تشکیلات جلال ایری در دو دوره گذشته از نظری مهرحمایت می کرد.
12- با مشخص شدن نتایج اعتراضات حوزه غرب یکی از جوانان فعال گفت:برنامه ریزی هایی در دست انجام است تا از افراد نزدیک به قورلی زاده،شکیبایی وحسین جعفری چوگان برای دعوت از آنها جهت پیوستن شان به اجماع اسفاده کنیم.
13- برخی فعالان هنوزبراین باورند که تشکیلات قورلی زاده از سوی ولی پورهدایت می شود و مشکلی راجع به ملحق شدن وی به اجماع وجود نخواهد داشت.از سوی دیگرچندی پیش عبدالجلال ایری با انتشار بیانیه ای حمایت خود را از مساله ی اجماع اعلام کرده بود.
14- گفته می شود کمیته بررسی گروه اجماع غرب متن تایپ شده ای را درچهارچوب انتخاب کاندیدای اصلح آماده کرده است.این متن بزودی جهت تایید به هسته مرکزی فرستاده خواهد شد تا سپس لیدرها ضمن مشورت و رایزنی درباره اش تصمیم گیری نمایند.متن مذکورشامل دوبخش معیارهای انتخاب معتمدین و معیارهای انتخاب کمی و کیفی کاندیدا می باشد.
15- در حوزه آق قلا یک صاحب نظرامروز مدعی شد که شورای راهبردی اصلاح طلبان استان گلستان،رشید نافعی و فرهاد توماج از رادمهر حمایت می کنند.درهمین باره روح الله کلانتری سخنگوی شورای راهبردی هرگونه تصمیم حمایت آن شورا از کاندیدای خاص را مربوط به آینده دانست.رشید نافعی هم گفت فردی نمی توان تصمیمی گرفت و باید با تفکرپیش رفت.
16- فرهاد توماج کاندیدای دو دوره مجلس که هواداران زیادی  درمیان مردم دارد شایعه جانبداری ازیک کاندیدا را تکذیب کرده وگفت بنده نیزمانند سایرساکنین حوزه دو رای دارم که روزانتخابات آن را به صندوق آراء خواهم انداخت.وی همچنین اظهار امیدواری کرد دراین دوره یک کاندیدای ترکمن بتواند با حمایت مردم وگروه ماصلاحات توپوری به بهارستان راه یابد.
17- طرفداران امانزاده که با رد صلاحیت عبدالناصر ایزدی فضای پیش رو را خالی تر از گذشته می بینند مدعی شدند که در شرایط فعالیت عادی هم می توانند پیروزی را از آن خود نمایند.اختلاف میان امانزاده و گروه ماصلاحات توپوری همچنان مهمترین مساله مطروحه درنزد فعالان انتخاباتی می باشد.
18- یک هوادارساکن روستای سقر یلقی از توابع آق قلا می گوید:با وجود تشکیل گروه های یاش اولی یک شبه و براحتی نمی توان از کناربحث قوم گرایی گذشت بنابراین منفعت حوزه دراین است که گروه ماصلاحات توپوری به گفتگوهایش با امانزاده در فضای سالم و بدون تنش ادامه دهد.
19- منصورگرکز طی گفتگوی تلفنی گفت به عنوان کاندیدای مستقل وارد رقابتها شده است.بنا به عقیده وی که درحوزه اقتصاد و سرمایه فعالیت می کند استان گلستان از این نظر در ردیف آخر استان ها جای دارد.گرکز می گوید هدفش استفاده از تمام ظرفیت های منطقه در چهارچوب انجام تعامل و همفکری می باشد.
20- رادمهر همچنان درکنار نام خود ازعنوان دبیر کمیته اقوام و مذاهب به شکل اهرم تبلیغاتی استفاده می کند و این در حالی است که روزنامه گلشن مهر اخیرا درمعرفی نامبرده عنوان دبیری را مربوط به فعالیت وی در زمان انتخاب ریاست جمهوری دانست.جالب تر اینکه کمیته اقوام و مذاهب استان نیز در نشست های این ایام خود از رادمهر دعوت بعمل نیاورده و به نظر می رسدعنوان یاد شده  از وی سلب شده باشد.
21- فعالان درحوزه گنبد رقابت اصلی را میان عبداصمد بردی پور- سلیمان هاشمی و قره جه طیار می دانند ضمن آنکه با ورود اراز مراد مغربی قوجق به انتخابات آراء سلیمان هاشمی بشدت تهدید می شود.
22- نظریه پردازان می گویند اوضاع فعلی انتخاب گنبد چیزی شبیه به دورنهم شده است و درصورت  به اجماع نرسیدن کاندیداها نتیجه معکوس خواهد شد.
23- دربین سیستانی ها شیبک رقیب جدی برای عباسی نماینده مجلس محسوب می شود.پیشتر گفته می شد ممکن است کاندیداهای غیر ترکمن به ائتلاف رسیده و فقط یک نفر را معرفی کنند ولی هنوز نشانه ای ازاین قضیه گزارش نشده است.
24- یک هوادار صاحب نظر سیستانی می گوید احتمال ائتلاف میان کاندیداهای ترکمن در انتخابات دور نهم یک هدف واحد بود اما اکنون این فزضیه مطرح است که ائتلاف باید روی چه کسی انجام شود؟آیا ائتلاف درهر دوره باید روی یک شخص صورت بگیرد و یا باید تغییر کند؟مسلما دربین ما کسی نمی پذیرد که هربارفقط از یک شخص خاص حمایت شود.
25- فعالان غیرترکمن می گویند محبوبیت عباسی دربین اقوام غیر ترکمن کاهش پیدا کرده است و حمایت واحدی روی وی انجام نخواهد گرفت.یک خبر دیگر اینکه سیستانی ها برای حمایت از شیبک فعالیت خود را روی شهر گنبد متمرکز کرده اند.
26- ازسوی دیگریک عضو یاش اولی های گنبد گفت نام کاندیدای اصلح آن حوزه که قبلا ذکر شده بود تا بیستم بهمن ماه اعلام می شود نهایتا تا بیست ودوم اطلاع رسانی شده و در ادامه قراراست کلیه یاشولی ها همراه با سایر مردم در راهپیمایی جشن پیروزی انقلاب شرکت نمایند.

دیدگاه‌ها  

+1 #1 حمید 1394-11-18 18:09
سیستانی ها این دوره هجوم میارن گنبد چون از گرگان امیدی ندارن و کلاله هم همینطور.
ترکمن ها خواب نمانند.
نقل قول کردن
-1 #2 یاسر 1394-11-19 23:32
شانس اول نماینده شدن غرب استان .... بود
خیلی حیف شد. همه ناراحت هستن. مخصوصا گمیشانی ها. با اوضاع احوالی که الان حاکمه خیلی سخته پیش بینی کرد ولی از بین 5 ترکمن خیلی امید کمی هس که نماینده ی ترکمن بره از بین مون. قطار اجماع هم انگار متوقف شده. چون صدایی ازش در نمیاد از وقیتی که رد صلاحیت ها اعلام شده.
یا حق
نقل قول کردن
0 #3 محمد 1394-11-20 20:05
سلام . از شهر های گمیشان و بندرترکمن و در کل از حوزه ی غرب بیشتر اخبار انتخابات رو بزارید ممنون میشم . دیشب گمیشان شاهد سه نشست انتخاباتی بود.اقایان نورقلی پور . حاجی گلدی کر و جلال ایری.
ولی نکته ی حائز اهمیت این است که طرفداران دو کاندید ترکمن مطرح قورلی زاده و شکیبایی هنوز در سردر گمی به سر میبرند و هنوز به کاندیدی ملحق نشده اند. از بزرگان انتخاباتی یا به قول معروف یاشولی ها هم بگین ممنون میشیم . مثلا امثال نازمحمد ولی پور دکتر ایری و فیروزی و بسنجیده و عبدالجبار ایری .... که ریش سفید شدن به قول گفتنی. بیوگرافی کاملی ازشون بزارین قبل از انتخابات تا کمی اشنا شویم.
موفق باشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر