c_300_250_16777215_10_images_139504041358354807990063.jpg

ترکمن سسی-کارخانه نئوپان گنبدکاووس به عنوان یکی از صادرکنندگان نمونه استان گلستان با ۲۲۰ کارگر در حال فعالیت است اما رکود و بحران اقتصادی سبب کاهش تولید و به مزایده گذاشته شدن این شرکت شده است.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از تسنیم، شرکت صنعت چوب شمال شهرستان گنبدکاووس با بیش از 40 سال قدمت یکی از صادرکنندگان نمونه استان گلستان محسوب می شوند و حدود 10 درصد تولیدات آن به کشورهای همسایه صادر می‌شود اما این روزها حال و روز خوشی ندارد و توسط سهام دار برای فروش گذاشته شده است.

 

شماری از کارگران بازنشسته کارخانه نئوپان گنبدکاووس در اعتراض به عملکرد نامناسب کارفرما در پرداخت سنوات حقوق بازنشستگی‌شان در مقابل این شرکت تجمع کردند. 

 

آن‌ها مدعی هستند که کارگران در بازنشستگی بی‌پناه رها شده و حق و حقوق خود را کامل دریافت نمی‌کنند و حمایتی نمی‌شوند.

 

کارگران بازنشسته می‌گویند کارفرما پرداخت آخرین قسط مطالباتشان را پس از گذشت یک سال منوط به حضور در دفترخانه و امضای تعهدنامه محضری برای عدم پیگیری قانونی کرده است.

 

مدیرعامل کارخانه نئوپان گنبدکاووس با اشاره به فعالیت های این شرکت گفت: از سال58 این شرکت مشغول به فعالیت است و نزدیک به 22 سال در بازارهای کشورترکمنستان حضور مستمر داشته و بیش از 90درصد از تولیدات به مصارف داخلی و 10درصد آن به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

 

مسلم فدایی افزود: در یک‌سال گذشته حدود یک میلیون دلار به کشورهای ترکمنستان،افغانستان و عراق صادرات داشتیم که بیشتر صادرات به کشور ترکمنستان بوده و بیشترین تولیدات ما در زمینه نئوپان خام در ابعاد مختلف،ملامینه در ابعاد و رنگ‌های مختلف و MDF در رنگ‌های مختلف است.

 

وی اظهار کرد: ظرفیت تولید ما 82 هزار مترمکعب در سال است که در سال گذشته به علت رکود و بحران اقتصادی این ظرفیت به کمتر از 70 هزار مترمکعب رسیده است.

 

مدیرعامل کارخانه نئوپان گنبدکاووس ادامه داد: از 3 سال گذشته سهام‌دار شرکت، تصمیم به فروش این شرکت و شرکت‌های زیرمجموعه خود مانند سیمان پیوند گلستان، شرکت گل چشمه، زمزم و نیروگاه برق علی‌آباد دارد که از 14ماه پیش این موضوع در جلسه عمومی به کارکنان این شرکت ابلاغ شد.

 

وی افزود:خوشبختانه باتوجه به فعالیت های خوب شرکت و انجام تعهدات خود به سهام دار هنوز این شرکت به فروش نرفته ولی باتوجه به اشتغال زایی و صادرات نیاز است مسئولین شهرستان و استان گلستان برای عدم فروش آن توسط سهام‌دار تأمل و همکاری لازم داشته باشند.

 

فدایی درباره اعتراض بازنشستگان این شرکت گفت: همه حق و حقوق قانونی این کارگران براساس سنوات خدمت، بیمه و مازاد بر آن، به صورت پاداشی این افراد به صورت برگه تسویه حساب و به شکل چک بانکی در دفترخانه اسناد رسمی به ثبت رسیده و اگر این افراد شکایتی از عدم دریافت حق و حقوق قانونی خود دارند از طریق مراجع قانونی و قضایی پیگیر باشند.

 

مدیرعامل کارخانه نئوپان گنبدکاووس افزود: در بخش‌نامه سهام‌دار تعهدی جز پرداخت 30 روز حقوق و مزایا براساس سنوات خدمت نداریم و پاداش این افراد به نوعی قدردانی از این افراد بوده و تعهدی از سوی سهام‌دار برای پرداخت آن به شکل قانونی وجود ندارد.

 

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 220 نفر در این شرکت مشغول به فعالیت هستند که با توجه به اعتراض غیرقانونی افراد بازنشسته، نخستین نتیجه این عکس‌العمل،عدم پرداخت پاداشی از طرف سهام‌دار این شرکت به کارکنان در حال فعالیت خواهد بود.

 

فدایی اظهار داشت: برای استفاده از مزایا کار سخت و زیان آور برای کارکنان این شرکت،حدود 40تا 50 میلیون تومان به عنوان عوارض به تأمین اجتماعی برای هر یک از کارکنان پرداخت شده تا مشمول بازنشستگی کار سخت و زیان آور شوند.

 

مدیرعامل شرکت صنعت چوب شمال گنبدکاووس بیان کرد:علی رغم عدم نقدینگی و بحران اقتصادی در چندسال اخیر نزدیک به یک میلیارد تومان از تعهدات سازمانی خود در مورد هزینه‌های جاری بوده که خوشبختانه به مرور زمان پرداخت کردیم و از سال 84 سهام دار شرکت تصمیم به پرداخت سنوات یک ماهه به کارکنان خود بوده که از آن زمان تاکنون این تصمیم براساس ماده 24 قانون کار لحاظ شده است.

 

بازنشستگان این شرکت نیز اعلام کردند که حقوق و مزایای آنان به صورت کامل پرداخت نشده و همچنین این حقوق در چند مرحله پرداخت شده است.

 

مدیرعامل شرکت صنعت چوب شمال گنبدکاووس در پاسخ گفت: اگر از نظر این افراد حقوق و مزایا به صورت کامل پرداخت نشده هرگونه اقدام قانونی، برای پس گرفتن حق و حقوق از دست رفته بلامانع است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر