c_300_250_16777215_10_images_61042.jpg
تركمن سسي -امام جمعه موقت چابهار با محکوم ساختن اقدامات گروههای تکفیری در مخدوش جلوه دادن چهره اسلام، تاکید کرد: اهل سنت مخالف تفرقه و دودستگی است.

به گزارش تركمن سسي ،مولوی عبدالواحد بزرگزاده در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) با اشاره به سخنان اخیر شیخ الازهر در چچن که با موضوع جایگاه اهل سنت و موضع مخالف آنها با خشونت و افراطی گری در جهان اسلام برگزار شد، اظهار داشت: ما به عنوان اهل سنت ایران با وی اتفاق نظر داریم و اقدامات گروههای تکفیری را محکوم می کنیم.
 
وی افزود: ما داعشی ها را خوارجی می دانیم که حضرت علی(ع) را به شهادت رساندند؛ در واقع طرز تفکرشان و برداشتهای غلطشان از متون اسلامی و قرآن و حدیث و شیوه نادرست تبلیغ آنها از دین اسلام را تایید نمی کنیم  بلکه آنها را انسانهایی منحرف و تندرو می دانیم.
 
امام جمعه موقت چابهار در ادامه با اشاره به این بخش سخنان شیخ الازهر که اظهار داشته بود برخی افراد عمامه و لباس علمای اهل سنت را بر تن می کنند و بدون این که قواعدی را رعایت کنند به صدور فتوا و تبلیغ اسلام می پردازند، بیان داشت:لباس و عمامه برای اسلام ملاک نیست؛ با این لباس و عمامه بسیاری از کارهای خلاف و ضد انسانی را می توان انجام داد؛ مهم این است که انسان باطنش سالم باشد و آنچه دستور خدا، پیغمبر(ص) و ائمه اهل بیت(ع) است را انجام دهد.
 
وی افزود: کسانی که لباس و عمامه بر سر دارند و تبلیغ نادرست از اسلام دارند و با بهره گیری از حرف و سخن و فتوا به گسترش تکفیر می پردازند از نظر اهل سنت مورد تایید نیستند؛ اهل سنت از این افراد تندرو که اعتدال و سیرت و اخلاق حسنه پیامبر(ص) را تحریف می کنند و به تفرقه و دودستگی در جهان اسلام دامن می زنند، برائت می جویند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر