c_300_250_16777215_10_images_0000000000000000000000000000000000000000000987655.jpeg

ترکمن سسی-یک بانوی نویسنده مسلمان انگلیسی، در کتاب جدید خود که به موضوع چالش داعش و روش های روشنگری در میان جوامع مسلمانان پرداخته است،مسلمانان را به مبارزه با فهم افراطی از اسلام و ارائه دیدگاه حقیقی این دین الهی در مورد افراط گرایی تشویق کرد.

 

«سارا خان» در کتاب خود از مسلمانان خواسته است تا با تقویت فهم خود از آموزه های اصیل دینی که به طور کامل مخالف تفکرات سلفی و افراطی اسلام است، به توقف یارگیری گروه های تروریستی افراطی از میان جوانان انگلیسی کمک کنند.

 

وی در سخنان خود در فستیوال کتاب ادینبورگ اظهار داشت: در مواجهه با هر بُعد از ابعاد افراط گرایی این مطلب به خوبی روشن می شود که جنگ شدیدی میان حقوق بشر اصیل و دموکراسی با افراط گرایی وجود دارد.

 

سارا خان در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: برای تحقق مبارزه جدی با افراط گرایی، تمام مسلمانان باید دست به دست هم داده و از اصول متعادل اسلامی حفاظت کنیم.

 

این فعال حقوق بشری ابراز امیداوری کرد، با چاپ و توزیع کتاب جدیدش که در ماه سپتامبر سال جاری انجام خواهد شد، آگاهی مسلمانان نسبت به مسائل روز به خصوص قرائت های افراطگرایانه از اسلام ارتقاء یابد و بانوان مسلمان با شناخت جایگاه و موقعیت خود در اجتماع، خود را به مناسب بالایی در مجامع خود برسانند.

 

شایان ذکر است طبق آمار رسمی ای که توسط مقامات بریتانیا ارائه شده است، تاکنون بیش از ۸۰۰ تن از شهروندان این کشور تحت تاثیر تبلیغات مبلغان سلفی و گروه های تروریستی قرار گرفته و با سفر به سوریه و عراق، در صفوف گروه تروریستی تکفیری داعش داخل شده اند.

 

همین امر از سویی باعث افزایش نگرانی ها در میان دولتمردان انگلیسی و از سوی دیگر موجب ایجاد نگرانی در میان خانواده های مسلمان شده است که مبادا جوانان آنان، تحت تاثیر این تبلیغات شوم قرار گرفته و از مسیر اسلام ناب و اصیل منحرف شده و به گروه های تروریستی تکفیری همچون داعش بپیوندند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر