c_300_250_16777215_10_images_00002311156555.jpg

ترکمن سسی-نایب رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان با اشاره به ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری گنبدکاووس، گفت: سفرای عمان، استرالیا و عراق به زودی به این شهرستان سفر می‌کنند.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از فارس، ارازجان شمالی عصر امروز در ادامه سلسله نشست‌های بررسی روابط اقتصادی ایران با آسیای میانه که به همت جمعی از فعالان رسانه‌ای در گنبدکاووس برگزار شد با اشاره به اینکه تا به امروز از فضای آسیای مرکزی و ظرفیت‌های آن خیلی استفاده نکرده‌ایم، اظهار کرد: اما معتقدیم هرچند تا به امروز غفلت در این زمینه صورت گرفته است اما ماهی را هر وقت از آب بگیریم تازه است و امروز هم برای توسعه روابط اقتصادی دیر نشده است.

 

وی با بیان اینکه برای توسعه روابط اقتصادی باید با چانه‌زنی دیپلماتیک ابتدا روابط سیاسی را مستحکم کنیم، افزود: امروز در دنیا روابط اقتصادی به عنوان یکی از جنگ‌های پنهان بین کشورها مطرح است و هر کشوری به دنبال به دست آوردن بازار خوب برای محصولات خود و دریافت با کمترین هزینه محصولات مورد نیاز خود است.

 

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان با تأکید بر اینکه روابط اقتصادی با ایران همواره و در طول تاریخ به دلیل شرایط ویژه سیاسی، جغرافیایی و ژئوپولتیک حاکم بر آن برای همه کشورهای منطقه مورد توجه بوده است، اضافه کرد: امروز نیز با توجه به پیشرفت‌های بی‌نظیر کشور در حوزه علم و فناوری و تولید محصولات استراتژیک در سطح وسیع‌تر با استفاده از این علوم اگر بتوانیم تلاش‌های سیاسی خود را بیشتر کنیم قطعا در حوزه روابط اقتصادی به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست پیدا خواهیم کرد.

 

شمالی، یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشرفت اقتصادی کشور و توام با آن افزایش توجه جهانی به ایران را راه‌اندازی کریدور شمال و جنوب کشور از ابنچه‌برون تا بندرعباس دانست و یادآور شد: در دنیا همواره سنت بر این بوده است که تجار و بازرگانان به سمتی حرکت کنند که بهترین شرایط برای آن‌ها آماده شده باشد.

 

وی با تقدیر از اتصال خط ریلی ایران به آسیای میانه و منطقه قفقاز، تأکید کرد: هرچند اتصال ریلی ایران به این منطقه مهم کاری بسیار مهم و ارزشمند بود اما متاسفانه فعالیت آن کم‌اثر است و هنوز نتوانسته است جایگاه واقعی خود را در تبادلات مرزی کشور پیدا کند و این مستلزم توجه بیشتر مسؤولان استانی و کشوری به ارتقای سطح تعاملات این خط ریلی است.

 

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان با اشاره به اینکه در پنج ماهه نخست امسال با افت 30 درصدی حجم تجارت استان گلستان با آسیای میانه رو به رو شده‌ایم، اضافه کرد: مجددا تاکید می‌کنم که تا شفافیت سیاسی میان کشورهای این منطقه و روابطشان با ایران رخ ندهد ارتقای سطح تجاری با آسیای میانه کاری تقریبا نشدنی و بسیار سخت است.

 

برقراری تعرفه‌های ترجیحی گمرکی میان ایران و ترکمنستان یکی از مطالبات ما از مسؤولان است

 

شمالی از نصب دستگاه ایکس ری در پایانه تجاری مرز اینچه‌برون با پیگیری‌های اتاق بازرگانی خبر داد و گفت: مکانیزه کردن و توسعه امکانات در گمرک یکی از عواملی است که می‌تواند بر سرعت تبادلات تجاری و حجم آن به مراتب خواهد افزود.

 

وی با تأکید بر اینکه برقراری تعرفه‌های ترجیحی گمرکی میان ایران و ترکمنستان یکی از مطالبات ما از مسؤولان است، افزود: این اقدام که با کاهش تعرفه در برخی از کالاهای اساسی صورت می گیرد موجب مقرون به صرفه شدن تجارت، صادرات و واردات میان دو کشور شده و در نهایت به افزایش ارتباطات اقتصادی کمک شایانی خواهد کرد.

 

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان از سفر قریب‌الوقوع سفرای کشورهای عراق، عمان و استرالیا به گنبدکاووس خبر داد و تشریح کرد: ما هر یکشنبه در تهران با سفیر یک کشور دیدار می‌کنیم و بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته سفرای این سه کشور به همراه تیم وابسته اقتصادی با سفر به استان گلستان به صورت قطعی و برنامه‌ریزی شده به گنبدکاووس نیز خواهند آمد زیرا در دیدارهای انجام شده ویژگی‌های منحصر به فرد گنبدکاووس را در حوزه اقتصادی به ویژه کشاورزی و صنعتی به آن‌ها معرفی کرده‌ایم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر