c_300_250_16777215_10_images_62170.jpg

تركمن سسي - امان محمد خوجملی: انتخابات شوراهای شهر و روستا یکی از مردمی ترین و ملموس ترین و مؤثرترین انتخابات کشور می باشد که مردم را به صورت همه جانبه با امورات روزمره ی خودشان درگیر می کند تا سرنوشت خود را خود رقم بزنند.

قانون شوراها و قانون مصوب مجلس برای شوراهای شهر و روستا امکاناتی را در نظر گرفته است که برای پیشرفت و عمران و آبادانی کشور مؤثر است وبه شرکت درانتخابات موضوعیت می بخشد و روشهای مدنی حل و فصل اختلافات را آموزش و سبب اجتماعی شدن مردم می شود.

در پناه روشهای مردمی ومدنی و مدرن است تکثر و تنوع و تفاوت معنا پیدا می کند و افراد شایسته شناخته و برگزیده می شوند. اما سرنوشت روستاهای کوچک با اندک جا به جایی رایها عوض می شود و افراد جای خود را به صورت مصنوعی به دیگران می دهند و باعث اعتراض مردم می شود.

بعضی از دوستان که ساکن روستاهای کوچکتر هستند می گویند: سرنوشت خود ما دست خود ما نیست سرنوشت ما را دیگران رقم می زنند. وقتی یک روستای کوچک حد اکثر 150 رای داشته باشد با 30 رای افراد غیر بومی و روستاهای دیگر تغییر می کند. حتی اعضای هیئتهای اجرایی و نظارت صندوقها که باسایر عوامل نیروی انتظامی به حدود 15 نفر می رسند رای آنها در همان روستا تعیین کننده است.

یکی از دوستان می گفت: برادر من با یک رای شکست خورد ولی من حاضر نشدم از شهر به روستا بروم و برادرم رای دهم چون غیر قانونی است. ولی دیگران راحت این کار را می کنند و کسی هم به شکایت ما رسیدگی نمی کند. در صورتیکه افراد غیر بومی همه به راحتی قابل شناسایی بوده و اسامی شان هم موجود است و به صورت سازمان یافته هم این کار را کرده اند. ولی کو گوش شنوا؟ چرا به نص قانون عمل نمی شود؟ چرا جلوی تخلف گرفته نمی شود؟ چرا به شکایت کتبی رسیدگی نمی کنند؟

در صورتیکه این تخلف دربندسوم ماده 25 قانون انتخابات شورای شهر و روستا صریحاً ذکر شده کسانی می توانند در یک محل رای بدهند که یک سال در آن محل سکونت داشته باشند به استثنای شهرهاییکه بیش از یکصد هزار نفر جمعیت دارند.3/3/1396

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر