c_300_250_16777215_10_images_68521.jpg

ترکمن سسی- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرترکمن از برپایی نخستین جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی بزرگداشت شاعر فرهیخته ترکمن "دولت محمد بال قزل " با حضور جمعی از صاحب نظران خبر داد.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، میرزا علی قزل ضمن اعلام این خبر، افزود: "دولت محمد بال قزل " آخرین  فرزند خانواده  و متولد سال 1852 میلادی در روستای پنج پیکر است و چون برادران بزرگترش از کودکی او را بالی صدا می کردند امروزه وی را با نام "دولت محمد بالی قزل " شناخته می شود.
وی ادامه داد: بیشتر شعر های دولت محمد در مورد مشکلات زندگی مردم بوده و این اشعار را به موسیقی در می آورد و  آن ها را با ساز می خواند.
قزل افزود:این نشست به همت و پیشنهاد انجمن چاوش صحرا شهرستان و با حضور جمعی از فعالان فرهنگ وادبیات ترکمن از جمله "مشهد قلی قزل" ، " نازمحمد اونق" ، "تنقر قلی یلقی" ،  "نظر محمد گل محمدی" ، "عبدالحمید آخوندی" ،"حاجی بردی ایری" برگزار شد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرترکمن در خاتمه گفت: در این جلسه ضمن بررسی و ارائه نقطه نظرات در خصوص چگونگی برگزاری این بزرگداشت مقرر شد بزرگداشت این شاعر نامی ترکمن در اسفند ماه ٩٧ برگزار شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر