c_300_250_16777215_10_images_69217.jpg

ترکمن سسی- سرپرست مدیریت صنایع غذایی و تبدیلی سازمان جهادکشاوررزی گلستان از دو برابر شدن صادرات محصولات این بخش خبر داد و گفت: فرآورده های کشاورزی استان به پنج کشور صادر می شود.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، عید محمد فاروقی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: امسال 5 هزار و 666 تن محصول کشاورزی فرآوری شده به ارزش چهار میلیون و 342 هزار و 169 دلار از استان صادر شده است.
وی با یادآوری این که صادرات محصولات کشاورزی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است، گفت: در مدت مشابه سال قبل دو هزار و 361 تن محصول کشاورزی فرآوری شده به ارزش یک میلیون و 809 هزار و 237 دلار به کشورهای خارجی صادر شده بود.
فاروقی، محصولات کشاورزی صادر شده را آلو، خوراک طیور، پا و پنجه مرغ، میگو، مرغ، جگر مرغ و روغن خوراکی اعلام کرد و گفت: این اقلام به مقصد کشورهای عراق، ویتنام، چین، افغانستان و ترکمنستان حمل شده است.
طبق گزارش سازمان جهاد کشاورزی گلستان در این استان 253 واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت اسمی فرآوری دو میلیون و 500 هزار تن محصول وجود دارد که اکنون از 70 درصد ظرفیت این واحدها استفاده می شود.
تولیدات حوزه کشاورزی گلستان سالانه چهار میلیون و 500 هزار تن محصول به ارزش بیش از 70 هزار میلیارد ریال است.
اقتصاد ساکنان استان یک میلیون و 869 هزار نفری گلستان بیشتر بر پایه کشاورزی و دامپروری استوار است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر