c_300_250_16777215_10_images_1_69325.jpg

ترکمن سسی - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: با تلاش مدیران استانی و شهرستانی مشکل آب شرب، اختلاف مردم با منابع طبیعی و نواقص جاده ای بخش محروم و مرزی داشلی برون گنبدکاووس رفع می شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، میرمحمد غراوی روز یکشنبه درجلسه هماهنگی طرح توسعه بوم گردی، بازرگانی و اقامتی بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس که باحضور مدیران کل حوزه استانداری و برخی مدیران کل گلستان برگزار شد، افزود: اهتمام دولت بر رفع مشکلات در مناطق محروم، مرزی و کمتر توسعه یافته استوار است.
وی با بیان اینکه مطالبه مردم از مسئولان رفع مشکلاتشان است، اضافه کرد: براین اساس و برای رفع مشکلات مطرح شده، مدیران مرتبط استانی و شهرستان در جلسه حضور دارند تا پس از بازدید، تصمیات لازم اتخاذ نمایند.
غراوی تصریح کرد: رفع مشکل آبرسانی به اهالی روستای مرزی ماسانکوب، تصمیم برای رفع اختلافات بین کشاورزان و دامداران این بخش با منابع طبیعی، احداث شانه خاکی جاده کرند از سه راهی داشلی برون تا این روستا و واگذاری زمین برای اجرای طرح بوم گردی و اقامتی به دو تعاونی مرزنشین بایستی مورد توجه و اقدام مدیران مرتبط قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان ادامه داد: برای آبرسانی به اهالی روستای ماسانکوب که حدود 400 نفر جمعیت دارد، علاوه بر بهسازی بخشی از جاده ارتباطی روستا که 55 کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله دارد و 45 کیلومتر آن خاکی است، با همکاری شرکت آب و فاضلاب روستایی و اداره کل امور عشایری باید به صورت سیار به این روستا آبرسانی شود.
غراوی با یادآوری بازدید چند هفته پیش وزیر جهادکشاورزی و نیز رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از عرصه های اختلافی کشاورزان و دامداران بخش داشلی برون با منابع طبیعی، گفت: بررسی های لازم از سوی منابع طبیعی گلستان درحال انجام است و ظرف یک تا دو هفته آینده نتایج آن اعلام می شود.
وی با اشاره به درخواست دو تعاونی مرزنشین بخش داشلی برون گنبدکاووس برای احداث مجموعه بوم گردی و اقامتی در این بخش با توجه به تصویب لایحه منطقه آزاد اینچه برون، افزود: این درخواست خوب و مورد نیاز منطقه است و نیازمند واگذاری زمین برای اجرای طرح ازسوی منابع طبیعی یا بنیاد علوی می باشد.
غراوی اضافه کرد: در گذشته بخشی از مراتع کشاورزان عضو این دو شرکت تعاونی به نام بنیاد علوی سند خورده است که اکنون تعاونی ها خواستار واگذاری معوض این عرصه ها از سوی منابع طبیعی یا بنیاد علوی برای اجرای طرح بوم گردی هستند.
وی گفت: برای احداث شانه خاکی جاده کرند نیز دهیاران و شوراهای روستاهای اطراف این جاده با همکاری بخشداری و ادارات مرتبط بایستی اقدامات لازم انجام دهند و درصورت نیاز به اعتبار بیشتر، استانداری گلستان نیز با هدف کاهش حوادث رانندگی در این جاده، درحد توان کمک می کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: استانداری گلستان نیز پیگیری های لازم را از طریق وزارت جهادکشاورزی و بنیاد مستضعفان برای رفع مشکلات مطرح شده که مطالبه مردم انقلابی و ولایتمدار بخش داشلی برون است، انجام می دهد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه فرماندار ویژه گنبدکاووس و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی هم در سخنانی کوتاه خواستار توجه جدی مدیران استان به رفع مطالبات مردم این بخش مرزی شدند.
در همین پیوند مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز گفت: مباحث اختلافی کشاورزان و دامداران با منابع طبیعی درحال پیگیری است اما موضوع واگذاری زمین برای اجرای طرح بوم گردی و اقامتی به دو شرکت تعاونی مرزنشین در بخش داشلی برون، باتوجه به عرصه اختلافی حدود 300 هکتاری این اداره کل با بنیاد علوی، باید موضوع در سطح ملی رفع شود.
ابوطالب قزلسفلو افزود: این اداره کل آمادگی همکاری با مردم و شرکت های تعاونی را بدون هیچ چشم داشتی در چارچوب قوانین و مقررات دارد.
بخش داشلی برون شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق گلستان، با حدود 30 روستا و جمعیت تقریبی 26 هزار نفر در شمال این شهرستان و در مرز ایران و ترکمنستان واقع است و از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان گلستان محسوب می شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر