c_300_250_16777215_10_images_71306.jpg

ترکمن سسی - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان گفت: همایش بزرگداشت مختومقلی فراغی پنج شنبه به طور متمرکز در روستای آق تقای در شهرستان مراوه تپه برگزار می شود.


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی ، عبدالرضا چراغعلی صبح یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: بزرگداشت مختومقلی فراغی می تواند منشاء خیلی از پیوست های اجتماعی، قومیتی و فرهنگی باشد.
وی از برگزاری بزرگداشت این شاعر و عارف ترکمن فرصتی برای توسعه اجتماعی استان گلستان در کشور باشد، افزود: در سال های گدشته وزیر فرهنگ و رییس جمهور ایران و ترکمنستان مهمان ویژه بزرگداشت مختومقلی فراغی بودند و احتمالا امسال یکی از وزرا در این مراسم شرکت می کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ادامه داد: عصر پنج شنبه ۱۲اردیبهشت مراسم گرامیداشت این عارف و شاعر  ترکمن با حضور افشار مختلف فعالان اجتماعی و سیاسی اقوام و طوایف مختلف، اصحاب فرهنگ و رسانه برگزار می شود و در این مراسم نیم نگاهی هم به حادثه سیل اخیر در گلستان خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه هرسال در سایر شهرستان های ترکمن نشین هم مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی برگزار می شد، تصریح کرد: امسال به دلیل سیل این مراسم متمرکز شده و  فقط مراسم بزرگداشت به طور متمرکز در روستای آق تقای در جوار آرامگاه این شاعر برگزار می شود.
به گفته چراغعلی در سنوات گذشته از کشور ترکمنستان هم مهمان داشتیم اما امسال به دلیل نزدیکی به ماه مبارک رمضان حضور مهمانان خارجی قطعی نشده اما این آمادگی وجود دارد بعد ماه مبارک مراسم بزرگداشتی با حضور مهمانان خارجی برگزار شود./ خبرگزاری مهر

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر