c_300_250_16777215_10_images_1_71712.jpg

ترکمن سسی - نماینده اهل سنت غرب گلستان طی گفتگوی تلفنی توهین انجام شده توسط یک مداح  به صحابه اکرم و همسر باوفای نبی مکرم اسلام را محکوم کرد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، رامین نورقلی پور با اشاره به توهین و گستاخی یک مداح به ساحت مقدس ام المومنین عایشه صدیقه و خلافه ثلاثه نبی مکرم اسلام که در جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام از شبکه پنج سیما پخش شد گفت: کسانی که به مقدسات اهل سنت و سایر مذاهب اسلامی توهین می کنند در واقع وحدت اسلامی را خدشه دار کرده و به اختلافات مذهبی دامن می زنند. بنابراین باید با اینگونه اقدامات برخورد جدی و عملی صورت بگیرد.
وی افزود: این عمل بر خلاف رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده و موجب آزرده شدن خاطر اهل سنت شده است. رسانه ملی قبل از هر چیز وظیفه دارد در چهارچوب منویات رهبری حرکت کند، چرا که ایشان اهانت به مقدسات اهل سنت و اتهام زنی به همسر گرامی نبی مکرم را حرام اعلام کرده اند. لذا با تدابیر بعمل آمده، برخی از عوامل شبکه پنج  منجمله تهیه کننده، مدیر و ناظر برنامه از کار برکنار شده و همچنین مدیر آن شبکه به دلیل کوتاهی توبیخ شده است.
این نماینده با بیان اینکه فراکسیون اهل سنت مجلس اینگونه توهین ها را تحمل نکرده و واکنش قاطع نشان خواهد داد یادآور شد: متاسفانه در گذشته نیز شاهد بی حرمتی برخی افراد کوته فکر بودیم که تنها به عذرخواهی عوامل برنامه بسنده گردید، با اینحال صحبت های مداح شبکه پنج قابل تحمل نبوده و صدای اعتراض نمایندگان، علما و مردم اهل سنت را در آورده است.
نورقلی پور تاکید کرد: ضرورت داشت در راستای اهمیت حفظ وحدت و پیشگیری از هرگونه اختلافات برخورد مناسب با عوامل آن برنامه صورت بگیرد که بلافاصله به اتفاق تنی چند از همکاران تمهیدات لازم را به انجام رساندیم تا ترتیب پیگرد قانونی شخص مذکور نهایی شود. این شخص امروز (پنحم خرداد ماه) توسط قوه قضائیه بازداشت گردید. همچنین هیاتی از سیمای ملی در مجلس حضور بهم رسانده و از مردم و نمایندگان اهل سنت عذرخواهی کردند.

دیدگاه‌ها  

+1 #1 امین 1398-03-05 22:07
سلام. چرا اسم ایشان در پای برگه نامه نمایندگان به رهبری دیده نمی شود؟ متاسفم.
نقل قول کردن
+1 #2 khalegh 1398-03-07 00:37
می خواستم بدانم نقش نمایندگان ترکمن صحرا در این اعتراض چی بود. در نامه ی اعتراضی نمایندگان مجلس فراکسیون اهل تسنن. اسم هیچ یک از نمایندگان ترکمن صحرا نبود. واقعا که.....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر