c_300_250_16777215_10_images_75743.jpg

گنبدکاووس: ترکمن سسی - رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با تاکید برضرورت تلاش همگانی رهبران، حاکمان، مسوولان و مردم جوامع اسلامی برای تحقق ایده تمدن نوین اسلامی که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده گفت که اعتقاد به وحدت و تقریب، لازمه تحقق این ایده جهانی است.


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری ایرنا گلستان، حجت الاسلام نورعلی دیلم روز شنبه در نشست "آینده پژوهی وحدت مسلمین و تمدن اسلامی در قرن جدید" در دانشگاه پیام نور گنبدکاووس اظهار داشت: وحدت امت اسلامی صرف نظر از اینکه یک دستور قرآنی است، موضوعی عقلانی نیز به شمار می رود که با توجه به دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان علیه کشورهای اسلامی، همواره باید مورد توجه رهبران، حاکمان و مسلمانان جهان قرار داشته باشد.
وی تقویت جبهه مقاومت و پیروزی آن را از دیگر ملزومات تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و افزود: حمایت از همه مظلومان فارغ از نژاد و مذهب به عنوان سیره مورد تاکید نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) در دستورکار جمهوری اسلامی قرار دارد.
حجت الاسلام دیلم با تاکید بر ضرورت حمایت از مظلومان جهان اضافه کرد: اندیشمندان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی در جهان اسلام باید با انجام تحقیقات پژوهشی و آسیب شناسی، راهکارهای مناسب تحقق تمدن نوین اسلامی را ارائه کنند.
وی همچنین با یادآوری بیانیه موسوم به گام دوم انقلاب که سال ۹۷ توسط مقام معظم رهبری صادر شد، گفت: تلاش برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی یکی از تاکیدات ایشان در این بیانیه است که تحقق آن و بازگشت به دوران اوج شکوفایی علمی امت اسلام، به مشارکت همه کشورهای اسلامی نیاز دارد.
رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور همچنین از راه‌اندازی "دفتر تقریب" در تمامی مراکز دانشگاهی گلستان طی هفته وحدت امسال خبر داد و گفت: مساله وحدت و تقویت آن که در رفتار و سیره عملی نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار (ع) وجود داشت، از نیازهای امت اسلامی است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر