c_300_250_16777215_10_images_76085.jpg

گنبدکاووس : ترکمن سسی - مدیر پژوهش‌سرای دانش ‌آموزی مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس با اشاره به شرکت پنج هزار دانش آموز شهرستان طی یک سال گذشته در مسابقات پژوهشی، همایش‌ها و کارگاه‌های علمی استانی و کشوری گفت: ۹۴ نفر از این دانش آموزان رتبه‌های برتر استانی و ۱۶ نفر هم مقام برتر کشوری کسب کردند.


مجید تجر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته پژوهش اظهار داشت: بیشترین مقام‌های کشوری به‌دست آمده توسط دانش آموزان گنبدکاووس در این مدت مربوط به مسابقات "ادبیات و علوم انسانی، سلول‌های بنیادی، گیاهان دارویی، سازه‌های ماکارانی و جشنواره‌های خلاقیت و ایده پردازی" بوده است.
وی، نقش پژوهش سرای دانش آموزی را در تقویت روحیه پژوهشگری و تحقیق در بین نسل نوجوان و جوان مهم دانست و گفت: پژوهش سرای دانش آموزی گنبدکاووس فعالیت خود را از سال ۸۳ آغاز کرده است و تاکنون توانسته در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی موفقیت‌های خوبی به‌دست آورد.
تجر ادامه داد: با شیوع کرونا از اسفند سال گذشته برنامه‌های پژوهش‌سرای دانش آموزی گنبدکاووس همانند سایر پژوهش‌سراها به سمت فضای مجازی رفت و در طول هفته حداقل ۶ انجمن علمی به طور مستمر در شبکه شاد فعالیت دارد و هم اکنون دوره‌های رسمی کدنویسی و خلاقیت و نوآوری در حال اجرا است.
مدیر پژوهش‌سرای دانش آموزی گنبدکاووس ادامه داد: بیشترین دانش‌آموزان فعال در این پژوهش‌سرا در پایه هفتم تا نهم تحصیل می‌کنند اما در کنار آن، دانش‌آموزان پایه ۱۰ تا ۱۱ را نیز حضور دارند و برای پایه چهارم تا ششم نیز مسابقات مختلف در زمینه نقاشی، داستان نویسی، رباتیک، نانو، کدنویسی رایانه و نجوم برگزار می‌شود.
تجر، شمار اعضای پژوهش‌سرای گنبدکاووس را ۱۰ هزار دانش آموز ذکر کرد و و اظهار داشت: برای پوشش جمعیت بیشتری از دانش آموزان این شهرستان، نیاز به تامین نیروی انسانی مجرب و امکانات مالی است زیرا این مجموعه اگرچه تحت پوشش آموزش و پرورش می‌باشد اما نیاز مالی آن به صورت هیات آمنایی تامین می‌شود.
وی با تبریک هفته پژوهش گفت: آموزش مجازی سازه‌های ماکارانی، میکروب خوب یا بد، کدنویسی رایانه، خلاقیت و ایده پردازی، مقاله نویسی و ساخت انیمیشن‌ و مسابقات عکاسی، نقاشی و سلول‌های بنیادی به مناسبت این هفته برای دانش آموزان گنبدکاووس پیش بینی شده است.
تجر با اشاره به استقرار موقت پژوهش‌سرای دانش آموزی گنبدکاووس در ساختمان خوابگاه سابق دبیرستان نمونه بقیه‌الله این شهرستان، بیان کرد: کار احداث ساختمان جدید این مجموعه که از بهمن سال ۹۷ با کمک یک نیکوکار آغاز شده به سبب مشکلات مالی این فرد نیمه تمام مانده است.
وی افزود: رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سفر ۲ ماه پیش خود به گنبدکاووس قول تکمیل ساخت پژوهش‌سرای دانش آموزی این شهرستان را از محل اعتبارات وزارت آموزش و پرورش داد.
آموزش و پرورش شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس افزون بر ۸۵ هزار دانش آموز از ابتدایی تا متوسطه دوره دوم دارد.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر