c_300_250_16777215_10_images_76169.jpg


ترکمن سسی : مرادقلی جاوید ( خدر آقا) دبیر ورزش ، فرهنگی بازنشسته ، مربی پیشکسوت و ساکن آق قلاست و از وی به عنوان پدر فوتبال آق قلا یاد می شود.



خدر آقا در سال 1332 شمسی در بندرترکمن متولد شد و زمانی که ششم ابتدایی قدیم تحصیل می کرد به همراه خانواده خود به آق قلا نقل مکان کرد و با عشق فوتبال اولین تیم های فوتبال آق قلا را شکل داد.

وی دارای مدرک تحصیلی دیپلم قدیم و از دهه ۷۰ تا دهه ۹۰ دبیر ورزش مدارس بود و اکنون به افتخار بازنشستگی نایل آمده است.

وی در شکل گیری زمین های ورزشی شهدای آق قلا و زمین ورزشی امام( ره) که همان زمین چمن آقلا هست تلاش های بسیاری کرد و همت و تلاش وی زمینه ساز احداث این زمین های ورزشی بوده است.

وی خود بازیکن توانمندی بود و در تیم های عقاب و تاج آق قلا توپ زده است و در ادامه تجارب خود را در قالب مربی به بازیکنان منطقه انتقال می داد و بیشتر بازیکنان منطقه شاگرد فوتبالی وی بوده اند.

خدر آقا مربی ای پرتلاش و فردی خوش اخلاق و صبور است و برای فوتبال آق قلا خدمات شایانی داشته است و به پاس خدمات برجسته و به یادماندنی وی به فوتبال شهرستان آق قلا دوستداران وی از او به عنوان پدر فوتبال آق قلا یاد می کنند.

به قلم : گل محمد جاوید ( تراج )

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر