c_300_250_16777215_10_images_76497.jpg

 

علی آبادکتول: ترکمن سسی - در ادامه سفرهای مجازی به روستاهای استان و گفت و گو با دهیاران، این بار به علی آبادکتول و روستای آزادتپه سفر کرده ایم و پای صحبت محمود نظری دهیار روستا که از دهیاران با تحصیل کرده و جوان استان می باشد، نشسته ایم.

 


محمود نظری دهیار روستای آزادتپه بخش کمالان علی آبادکتول با ۳۰ سال سن دارای مدرک کارشناسی مدیریت دولتی در مصاحبه با کانال روستاییان گلستان گفت: این روستا با ۲۰۴۸ نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و اغلب اهالی این روستا به شغل کشاورزی، باغداری و دامداری مشغول هستند.

وی در رابطه با اقدامات عمرانی دهیاری در سال های اخیر اظهار داشت: زیرسازی و آسفالت ۲۵۰۰ مترمربع از معابر، احداث پارک کودک به متراژ هزار مترمربع، سنگفرش معابر، جدول گذاری ، جابجایی تیرهای برق فشارقوی از مهمترین اقداماتی است که دهیاری این روستا انجام داده است.

دهیار روستای آزادتپه افزود: ادامه سنگفرش معابر، ایجاد کانال هدایت آب های سحطی در برخی از نقاط روستا، تکمیل سالن ورزشی و پیگیری آسفالت جاده بین روستایی آزادتپه به پیرواش از جمله پروژه های عمرانیست که دهیاری اجرای آن ها در آینده را در دستور کار خود قرار داده است.

محمود نظری با اشاره به اهمیت فضای سبز در روستا گفت: طی سال های اخیر در مدارس، خانه بهداشت، پایگاه بسیج، معابر، محوطه دهیاری و پارک کودک این روستا بیش از هزار نهال نارنج، زیتون، چنار و ... در راستای توسعه فضای سبز کاشته شده است.

وی در رابطه با منابع پایدار درآمدی برای دهیاری گفت: کامیونت حمل پسماند این روستا در دست تعمیر بوده و بزودی با تعمیر این خودرو علاوه بر جمع آوری پسماند روستا با جمع آوری پسماند روستاهای اطراف، برای دهیاری منجر به ایجاد درآمد خواهد نمود.

وی با اشاره به اینکه پسماندهای این روستا ۲ بار در هفته جمع آوری می شود، گفت: متاسفانه سال گذشته حدود ۳۰ درصد از بهای خدمات جمع آوری پسماند در روستا از اهالی جمع آوری شده و پیگیر این هستیم که با استفاده از ظرفیت روحانیون، معتمدین و اعضای شورای روستا، این میزان در آینده افزایش قابل توجهی یابد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر