c_300_250_16777215_10_images_76610.jpg



گنبدکاووس : ترکمن سسی - شکر الله مظفری ، از اولین تحصیل کرده های ترکمن صحرا در سن ۹۲ سالگی در ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ دار فانی را وداع گفت.


 
شکر الله مظفری یکی از اولین تحصیل کرده های ترکمن است که ستاربردی فجوری در کتاب اولین تحصیل کرده های ترکمن ایشان را معرفی کرده بودند که بیوگرافی مرحوم به نقل از این کتاب می خوانید:

شکرالله مظفری (پدر مرحوم دکتر امید مظفری) فرزند حاجی بردی در تاریخ  ۱۳۰۷/۰۱/۰۵  در یک خانواده مومن و متدین در گمش تپه به دنیا امد. جدش حاجی مظفر فردی نیکوکار و دانش دوست بود.

وی در سال ۱۳۱۴ در مدرسه نام نویسی کرده و تا سال ۱۳۲۲  تا پایه ششم ادامه تحصیل دادند.

علاقه و شوق ایشان به شغل معلمی باعث شد که پس از چند سال یعنی در سال ۱۳۲۹ در آزمون استخدامی معلمی شرکت کرده و از بین شرکت کنندگان که عده کثیری بودند، فقط ایشان و تقی بای کُر پذیرفته میشوند.

بنابراین در اولین سال خدمتی به عنوان آموزگار دبستان سنایی (روستای گرد از توابع بخش پهلوی در آق قلا ) منصوب شده و با قربان گلدی اونق همکار شدند.
 
از دیگر مدارسی که ایشان در آنجا مشغول به خدمت بودند میتوان به دبستان پهلوی گمیشان و دبستان صفوی اُمچُلی اشاره کرد. پس از آن نیز تا اول مهر ماه ۱۳۴۰ عملا حسابداری فرهنگ گمیشان را عهده دار بودند.

با راه اندازی دبیرستان به سال ۱۳۳۴ در گمش تپه، ایشان نیز ترغیب و تشویق شده و به ادامه تحصیل علاقه مند شده، ضمن خدمت به صورت داوطلبانه به ادامه تحصیل پرداخته در خرداد ۱۳۳۷، سیکل اول را به اتمام می رسانند. همین طور تحصیل را ادامه داده و در سال ۱۳۴۰ موفق به دریافت مدرک دانشسرای مقدماتی می شود. وی در همان سال به اداره فرهنگ شهرستان گنبدکاووس منتقل شد.

ایشان پس از سی سال و دو ماه و پانزده روز خدمت بنا به تقاضای خود با سرافرازی به افتخار بازنشستگی رسیدند.

پس از بازنشستگی نیز در تاریخ ۱۳۸۳/۱۲/۲۲  در تالار فخر الدين اسد گرگانی، توسط وزیر محترم آموزش و پرورش مرتضی حاجی با اهداء لوح تقدیر و یک سکه بهار آزادی مورد تقدیر قرار گرفتند. البته ناگفته نماند که در این مراسم عده ای از فرهنگیان بازنشسته و پیشکسوت استان گلستان از این مزایا برخوردار شدند.

فرزندان وی یک پسر (مرحوم دکتر امید مظفری)و یک دختر که هر دو مدارج علمی را طی کرده و از دانشگاه تهران در رشته گروه پزشکی فارغ التحصیل شده اند.

روحش شاد

برگرفته از : سایت دانشجویان ترکمن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر