c_300_250_16777215_10_images_70320.jpg

ترکمن سسی - در ماهها و روزهای منتهی به زمان انتخابات کاندیداها مطابق با مقررات و عرف جامعه برنامه های خود را در قالب شعارهای انتخاباتی اعلام می کنند تا بر اساس آنها در میان مردم معرفی شوند و آرای مردمی را به سمت خود هدایت نمایند.


شعارهای انتخاباتی در واقع ویترین اهداف و برنامه های کاندیداها محسوب می شود و بخشی از مردم آرای خود را به نوع شعارهای داوطلبان اختصاص می دهند، مردم  برای تحقق خواسته ها و آرمانها و تعیین سرنوشت خود و جامعه در انتخابات مشارکت می کنند و انتظار دارند شعارهای انتخاباتی کاندیداها براساس واقعیت ها و ظرفیت ها و امکانات موجود جامعه بیان شود و قابل اجرا باشند تا در صورت پیروزی کاندیدای مورد نظر این شعارها جامه عمل بپوشند و چاره ای باشد بر مشکلات مردم.
اما آنچه تجربه نشان می دهد تعداد اندکی از داوطلبان پس از موفقیت به کسب آرای مردمی به قولها و شعارهای ایام انتخابات پایبند هستند و متاسفانه بسیاری از کاندیداها در تجاوزی آشکار به اعتماد مردمی پس از کسب رای قولها و شعارها را فراموش می کنند زیرا که قول ها و شعارهای انتخاباتی آنها تاکتیکی بوده تا برنامه عملیاتی و با سوء استفاده از احساسات مردمی  صرفا برای کسب آرای بیشتر شعارها را مطرح نموده و با اینکار نه تنها مرهمی بر دردهای مردم می شوند بلکه موجب یاس و ناامیدی مردم نیز می شوند.
در این میان مردمی که برای تعیین آینده خود و جامعه با شور و شوق فراوان ساعت ها در صف های طولانی صندوق های رای می ایستند لازم است شعارهای انتخاباتی کاندیداها را متفکرانه سبک و سنگین بکنند که آیا واقعا چنین شعارهایی قابلیت اجرایی دارد؟ آیا امکانات کشور برای انجام برنامه های انتخاباتی آن کاندیدا پاسخگو هست؟ و خلاصه اینکه رای دهنده انگیزه طرح شعارها را نیز ارزیابی بکند و آگاه باشد چه میزان این شعارها برای کسب آرای بیشتر بیان می شود و چه میزان با واقعیت ها منطبق است.
با توجه به کاستی هایی که در منطقه داریم عموما کاندیداها شعارهایی حول محور رونق اقتصادی  ، رفع مشکل اشتغال جوانان ، ایجاد صنایع سنگین در منطقه ، عدالت ، استفاده از ظرفیت های جوانان و شایستگان بومی در مناصب مدیریتی  و جذب سرمایه گذارها برای سرمایه گذاری های کلان در منطقه و اشاره به ویژگی های فرهنگی و بومی را کانون توجه قرار می دهند و در شعارهای انتخاباتی خود آنها را طرح می کنند.
شعارهایی امیدبخش که با دردهای مردم منطقه آشناست و جزو آرمانهای مردم منطقه هستند ولی باید در برنامه های انتخاباتی کاندیداها دقّت و تحلیل محتوای شعارهای تبلیغاتی را داشته باشیم که کاندیدای مورد نظر چه میزان شناخت از مشکلات مردمی، آگاهی از قوانین و مقررات جاری کشور ، دانش سیاسی و قدرت تجزیه و تحلیل موضوعات حوزه انتخابیه و قدرت رایزنی و تفکر توسعه همه جانبه می تواند داشته باشد تا بتواند از عهده تحقق این شعارهای خوب برآید.
در نهایت اینکه ضروری است در شعارهای انتخاباتی کاندیداها کنکاش دقیق تری داشته باشیم و هوشیار و بیدار ، فریب شعارهای میان‏‌تهی و غیر قابل تحقق را نخوریم تا نماینده ای ضعیف راهی مجلس نکنیم.
یادداشت رسیده

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر