c_300_250_16777215_10_images_00000245.jpg

ترکمن سسی،طاهر جانی :هرچند که بارها گفته است همه فعل و انفعالات در ستاد نورقلی پوربه صورت خودجوش و مردمی انجام می شود اما به برخی ها هم باید بابت اظهار نگرانی هایشان حق داد.تریبون سخنرانی وبرنامه ریزی ستاد نورقلی پور انحصارا به هیچ شخص و گروهی واگذار نشده است و رئیس ستاد این تشکیلات در واقع کمیته های فعال آن می باشند.

وقتی احساس می شود که فرماندهی تشکیلات توسط یک یا چند عده خاص اداره می شود آن گاه باید به دیگران حق داد که نسبت به قضیه حساسیت نشان بدهند اما نورقلی پور اعتقادی به مدیریت فردی و سهم دهی ندارد و این وظیفه اعضای هسته مرکزی آن تشکیلات است که درهای ستاد مردمی را کاملا باز بگذارند و ضمن تعیین تیم استقبال،فضایی را فراهم آورند تا کلیه صاحب نظران به بیان عقاید و اندیشه هایشان بپردازند.در سوی دیگر میدان جلالی ناگزیر از سرکشی بیشتر به مناطق ترکمن نشین است زیرا آمار آرای مرحله اول نشان می دهد که وی نمی تواند چندان دلخوش به حمایت بندرگزی ها باشد.
1-عضو مسئول ستاد رحمت جلالی  می گوید افراد تیم تحت حمایت وی آماده می شوند تا در انتخابات دور دوم حدود 15 هزار رای از شهرهای ترکمن نشین بگیرند.وی معتقد است که در غیر این صورت پیروز انتخابات نخواهند شد.
2-این مسئول ستاد انتخاباتی همچنین مدعی شد صحبت های لازم با جلال ایری انجام شده و امید داریم  وی به تیم انتخاباتی جلالی وجود ملحق شود.فعالان ترکمن این گونه ادعاها را ترفند انتخاباتی رقیب قلمداد کرده و هرگونه اظهار نظر درباره جلال ایری را به آینده موکول کرده اند تا وی در فرصت کافی بتواند به جمع بندی مناسبی برسد.

3- نشست هم اندیشی رامین نورقلی با حضوراعضای هسته های مرکزی آن به میزبانی یوسف کر برگزارگردید و تصمیم گرفته شد نماینده گروه اجماع،نماینده شورای راهبردی و نماینده  نمایندگان مجالس ادوار گذشته  متعاقبا انتخاب و معرفی شوند.همچنین قرارشده  کاندیداها  نیزهر یک 3 نفر را بعنوان نمایندگان خود معرفی کنند تا اعضای شورای راهبردی ستاد نورقلی پورکامل شده و برای ادامه فعالیت های انتخاباتی برنامه ریزی نمایند.
4- یک تحلیل گر اجتماعی می گوید رامین نورقلی پوردر مدت کوتاهی و پیش از پیوستن کاندیداهای رد صلاحیت شده به تیم انتخاباتیش از طریق رسانه های مجازی وغیرمجازی به حد مفید و کافی معرفی شده و زمینه حضور کاندیداها در ستاد وی به لحاظ اینکه مردم به سمت وی گرایش پیدا کرده بودند کاملا فراهم بود.این تحلیلگربرای اثبات حرف های خود به نظر سنجی سایت ترکمن سسی و ترکمن استیودنت اشاره می کند که طی آن نورقلی پور درفاصله زیادی با نفردوم قرارداشت و البته شورای راهبردی اصلاح طلبان استان هم او را بعنوان گزینه انتخاب خود درنظر گرفته بود.

5- عضو نزدیک به رامین نورقلی پور از برگزاری نشست های اخیر این کاندیدا در کردکوی-بندرگز-والاغوز و سالیکنده خبر داده و گفت:ما در مرحله اول با محدودیت شدید وقت مواجه بودیم بطوریکه  فرصت نداشتیم  به همه نقاط و بخش ها ورود کافی داشته باشیم ولی برای مرحله دوم  فرصت مانورمهیاست و مطمئنا آرای ما ازسمت غرب حوزه بسیار بیشتر ازمرحله اول خواهد بود.
6- صاحب نظران ترکمن حوزه غرب استان معتقدند موج گسترده حمایت از نورقلی پور در شهرستان های کردکوی وبندرگز موجب نگرانی اعضای ستاد جلالی شده و آنها به دنبال پیدا کردن تاکتیکی جهت قرار گرفتن در کورس رقابت می باشند.
7- کشیده شدن جریان انتخابات در حوزه غرب به دور دوم  موجب خوشحالی ناظران حوزه های انتخاباتی را فراهم آورده است.آگاهان محلی می گویند خوشحالی ناظران به این علت می باشد که آنها می توانند حق ماموریت بیشتری دریافت بدارند.یک نظریه پرداز دراین باره می گوید:مرحله اول انتخابات دهم از نظر سنی جوان ترین نیروها را در ترکیب خود داشت و اکثرشان جوانانی هستند که با دریافت حق ماموریت بیشتر می توانند تکان کوچکی به اقتصاد ضعیف شخصی خود بدهند.گزارش شده که بعضی خانواده ها برای ناظرشدن به شکل گروهی ثبت نام کرده اند.

8- موضع محمد قلی ایری برای مرحله دوم انتخابات کماکان نامشخص می باشد.برخی معتقدند رایزنی های لازم جهت پیوستنش به گروه نورقلی پور درحال انجام است و برخی دیگر می گویند نامبرده با وجود عدم اعلام حمایت از کاندیدای خاص به اطرافیانش سپرده است تا به جلال ایری رای بدهند.ظاهرا مشکل اصلی محمد قلی ایری هنوزهم نحوه انتخاب کاندیدای اصلح(نورقلی پور)ازسوی گروه اجماع است و اصرار دارد که وی را در آن باره توجیه نمایند.

9- زبیده سوقی عضو شورای شهر بندرترکمن(حامی نورقلی پور) همکاران خود  جبار ایری،علی پورقاز،کمال یارعلی(حامیان جلال ایری) و حالجان چوگان را جزو حامیان رحمت ا...خوجه شهردار برکنار شده معرفی کرده و گفته است که آنها در تاریخ دهم اسفند ماه جاری در جلسه تعیین سرپرست شهرداری حضور بهم نرسانده اند.علی پورقاز و کمال یارعلی در جریان سخنرانی های انتخاباتی یاران اصلاح طلب نورقلی پور را بعنوان اشخاص سودجو و عاملان اختلاف و تفرقه در منطقه معرفی کرده بودند.
10- یک فعال اصلاح طلب آق قلایی با اشاره به تحسین حمایت همه جانبه اصلاح طلبان از رادمهردر انتخابات مرحله اول آن حوزه گفت:درروزهای انتخابات قضاوت درباره رادمهربه دلیل فضای اجتناب ناپذیر چندان مستند و منصفانه نبود اما اکنون می توان گفت که راجع به وی به عنوان تنها گزینه اصلاح طلبان زیاده از حد بزرگنمایی شده بود.این فعال در ادامه افزود:بارزترین شاخصه محیطی پیرامون وی دبیری کمیته اقوام ومذاهب استان است حال آنکه این کمیته جز جلسات پاره وقت فعالیت خاصی ندارد و نمی توان رزومه فعالیت های سیاسی رادمهر را از طریق آن ترسیم نمود.
11- یک مسئول گروه ماصلاحات توپوری می گوید:شرایطی پیش آمده است که  در زمان محدود نمی توان به تنش های رقابتی انتخابات مرحله اول دامن زد.آق قلا در مرحله دوم یک کاندیدا دارد و جدا ازمسائل جناحی باید از وی حمایت کرد تا پس از سالها مردم در مجلس نماینده ای ازمیان خود داشته باشند.
12- عبدالرحیم سن سبلی مسئول ستاد امانزاده در تشریح برنامه های پیش رو گفت:خوشبختانه از جوعمومی مساعدی برخورداریم.ما درمرحله اول بالای 2 هزار رای از دوستان سیستانی گرفتیم که جذب این مقدار رای  به نفع یک کاندیدای ترکمن بی سابقه می باشد.ما طی روزها و شب های گذشته جلساتی را با بزرگان روستاهای اطراف برگزار کردیم از طرفی روحانیون هم به بحث انتخابات ورود کرده و از مردم برای حمایت امانزاده دعوت بعمل آورد ه اند.

13- شنیده می شود شورای راهبردی استان گزینه حمایت از امانزاده را هم روی میز قرار داده و با انفعلات احتمالی ممکن است وی را در لیست حمایتی خود قرار دهند.بر این اساس هرچند که هزار جریبی و تربتی نژاد در همایش اخیر اصلاح طلبان گرگان در کنارهم قرار گرفته  اند اما شورای راهبردی هنوز رسما بیانیه ای منتشر نکرده است ومعدودی منابع غیر رسمی ازنشست قریب الوقوع نمایندگان امانزاده با اعضای آن شورا در روزسه شنبه هجدهم اسفند ماه خبر می دهند.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر