c_300_250_16777215_10_images_0021212544.png

ترکمن سسی،طاهر جانی :رقابت در سه حوزه انتخابیه برای راهیابی به مجلس درتعطیلات سال نوهم ادامه خواهد داشت.

درحوزه غرب نورقلی پور این روزه سرگرم نشست وبرخواست با سران پایتخت نشین می باشد.در حوزه آق قلا امانزاده روی سایر اقوام تمرکز کرده و بخوبی می داند که تنها نباید به آراء ترکمن ها بسنده کند.پیش بینی ها درحوزه کلاله و مراوه تپه با احتساب آمارجمعیتی به گونه ای نیست که چندان بشود به پیروزی غراوی امیدوار بود با این حال وی بیکار ننشسته و برنامه هایش را با جدیت تمام دنبال می کند.
1-هفته گذشته نیروهای امانزاده در آق قلا از انجام رایزنی با سیستانی ها خبر رسانی کرده بودند که بنظر می رسد تلاش های آنها به نتیجه رسیده است.گفته می شود علاوه برآب شناس،بخشی از نیروهای ناصری هم به تیم ائتلافی امانزاده پیوسته و به نفع وی فعالیت می کنند.
2- روح الله کلانتری عضو شورای راهبردی اصلاح طلبان می گوید گزینه حمایتی این گروه تربتی نژاد می باشد و به شرط پیوستن نبی هزارجریبی به ائتلاف اصلاح طلبان از وی نیزحمایت خواهد شد.
3- سرپرست تیم هفت نفره فضای غیر مجازی که درپایان نظرسنجی خود امانزاده را شانس راهیابی به مرحله دوم معرفی کرده بودند در ارزیابی نتایج  مرحله اول انتخابات گفـت:برخی طرفداران اصلاحات امانزاده را به تک رای متهم می کنند اما واقعیت ماجرا را باید در تصمیم رادمهرجستجو کرد.همانگونه که می دانید رادمهر ابتدا با تربتی نژاد به ائتلاف رسید و تصاویرمتعددش را درکنار وی به چاپ رساند.مسلما این مساله به مذاق طرفداران امانزاده خوش نیامد وآنها تنها راه موفقیت را درچاره اندیشی دیدند.ازنگاه بنده منصفانه نیست امانزاده را سرزنش کنیم بلکه هر واکنشی علتی دارد و نباید یک طرفه به قاضی رفت.
4-این سرپرست تیم فضای غیرمجازی،عقب گرد رادمهر را پس از آن می داند که منصورگرکز در آخرین لحظات از انتخابات کناره گیری کرد و رقیبی جزامانزاده برایش باقی نماند.به این ترتیب رادمهرکه ائتلاف با تربتی نژاد را چندان به نفع نمی دید به طرفدارانش توصیه کرد رای دوم خود را به نام امانزاده بنویسند حال آنکه تصاویر وی با تربتی نژاد چیزدیگری را نشان می دادند.
5- یک هوادار نزدیک به منصور گرکز می گوید گروه ماصلاحات توپوری درتماس با این کاندیدا از وی خواسته بودند خود را اصلاح طلب معرفی کرده و مورد حمایت آنها قرار بگیرد اما گرکز با مستقل ماندن ترجیح داد ازانتخابات کنار بکشد.
6- یک فعال انتخاباتی آق قلایی منصور گرکز را با توجه توانایی هایش شایسته انتخاب توسط گروه ماصلاحات توپوری دانسته و گفت:تنها خلاء موجود در اتاق انتخاباتی گرکز نبود یک تیم قوی بود و اطرافیان وی را عمدتا دانشجویان نه چندان نام آشنا تشکیل می دادند.
7- آشور اتکپورمسئول کمیته اقوام ومذاهب استان گلستان در واکنش به اظهارات یک فعال صاحب نظرآق قلایی راجع به پاره وقت بودن فعالیت های این کمیته گفت :کمیته اقوام و مذاهب برخلاف اظهارات برخی دوستان نشست هایش را در مناسبت ها دنبال کرده و تاثیرگذاری خود را بویژه در ایام انتخابات به اثبات رسانده است.
8- درحوزه غرب استان سفرهای نورقلی پور به تهران و جلسات وی با سران سیاسی و چند نماینده مجلس دهم سرفصل گفتگوهای صاحب نظران می باشد.جمعه شب گذشته نسشت هم اندیشی نورقلی پور با حضورگروهی از نخبگان  در نوکنده برگزار گردید.نشست این کاندیدا امشب(یکشنبه بیست و سوم اسفند ماه)از سوی شورای وفاق و توسعه در منزل رمضانعلی فغفوری برگزار می گردد.شنیده می شود درایام تبلیغات رسمی دور دوم انتخابات چند شخصیت طراز اول کشوری اصلاح طلب جهت سخنرانی به نفع نورقلی پور وارد حوزه غرب استان خواهند شد.
9- نشست های فعالان برای چیدمان کمیته های ستاد نورقلی پور طی برگزاری جلسات داخلی ادامه دارد.یک فعال نام آشنا تعداد کمیته ها را بالغ بر 20 مورد تخمین می زند.خلیل علاقی عضو نزدیک به نورقلی پورمی گوید سعی ما بر این است که ترتیب بندی کمیته ها را هرچه زودتر نهایی کنیم.
10- عضو سابق ستاد نظری مهر با انتقاد شدید ازتعدادی هواداران این نماینده مجلس گفت:دوستان به اصطلاح هوادار نظری مهر دراطراف من جمله بندرترکمن و روستای سیجوال علی رغم اعلام حمایت ما ازجلال ایری درجهت خلاف شنا کرده وبه طرفداران کاندیدای رقیب پیوستند.اینها همانهایی هستند که در گذشته وام های کلان به جیب زده واکنون هم هدفی جز منافع شخصی را دنبال نمی کنند.
11- یک طرفدارساکن روستای سیجوال به ثبت رسیدن چند صد رای به نفع کاندیدای غیر بومی را قابل تامل خواند و گفـت اگر نفع شخصی در میان نبود می شد با این قضیه کنار آمد.از نظر ما بومی یا غیر بومی بودن کاندیدا به شرط توانمندی وی تفاوتی ندارد اما این به اصطلاح هواداران افراد شناخته شده ای هستند که تنها به خودشان فکر می کنند.این هوادار مدعی شد که افراد منفعت طلب اینبار به اهدافشان نخواهند رسید.
12- هواداران رحمت جلالی تجربه بالای این کاندیدا را عامل قوت وموفقیت وی دانسته و معتقدند با تمرکز بر روی نقاط پرجمعیت می توانند به موفقیت نهایی برسند.
13- طرفداران کاندیدای ترکمن درکردکویی می گویند نورقلی پور تعصب قومیتی ندارد و رفتن وی به مجلس می تواند آن شهرستان را به رشد و تکامل برساند.از نظر آنها رفتن جلالی به مجلس به ارتقای بیشترصاحب منصبان کنونی منجر خواهد شد، اما نورقلی پور میانه ای با صاحب منصبان ندارد و مردمی حرکت می کند.
14- درحوزه گنبد فعالان انتخاباتی می گویند به رشید غراوی پیشنهاد حمایت داده اند ولی بنابرادعای آنها غراوی به حمایت گروهی فعالان گنبدی پاسخ مثبت نداده واز آنها خواسته است  به شکل انفرادی به فعالیت بپردازند.
15- یک گروه از فعالان شرق گلستان طی درخواست شفاهی خواسته اند تا شهرام غراوی حمایت بیشتری درفضای مجازی انجام بگیرد.با این حال چیزی که پیداست امکان ارتباط با غراوی جهت مطرح نمودن این مطلب پیدا نشده است.ظاهرا غراوی روزها آنچنان مشغول است که فرصت جواب دادن به تماس ها را پیدا نمی کند.
16-یک فعال فضای مجازی در ارتباط با درخواست طرفداران غراوی گفت:ما  می خواهیم اخبار فعالیت های وی را به صورت منظم منتشرنماییم لیکن ابتدا وی باید در وقت مناسبی درباره درخواست هوادارانش شفاف سازی نموده و کمیته ای راجهت ارتباط با رسانه ها تعیین نماید.


دیدگاه‌ها  

+6 #1 مهندس گلی نیا .تهران 1394-12-23 21:24
ان شا اله نورقلی پور وکیل دیر. ایلیم گونیم قایرات ادینگ.
نقل قول کردن
+2 #2 متحیر 1394-12-24 17:18
گزینه 10 خیلی جالبه! یعنی نماینده های مجلس خدای نکرده به طرفدارهاشون وام های کلان می دن؟ پس عدالت چی می شه؟ امیدوارم کسانی نماینده استانمون بشن که بیت المال رو حیف و میل نکنن و برای پیشرفت استانمون تلاش کنن نه اینکه فقط دنبال منافع شخصی خودشون و اطرافیانشون باشن. کسانی که هدفشون خدمت به مردم و رفع مشکلات اونها باشه نه رسیدن به پست و مقام.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر