c_300_250_16777215_10_images_1_71821.jpg

ترکمن سسی -در تازه ترین شنیده های انتخاباتی مجلس یازدهم از فضای انتخاباتی در دوره پساسیل تا استعفای برخی مدیران برای شرکت در رقابت های انتخاباتی و جدیدترین تحرکات کاندیدها از شرق تا غرب استان مطلع می شوید.

مقدمه: سیل، تورم کمر شکن و فضای سرد اجتماعی سه عمل اصلی گرم نشدن رقابت های انتخاباتی در این فصل سال بشمار می روند. همین الان که شما این مطلب را می خوانید و با آنکه چند روزی بیشتر از تعطیلات عید فطر نمی گذرد، عموم مردم در ترکمن صحرا دغدغه خرید دام عید برای ذبح در صبح روز عید قربان را در سر دارند وبا توجه به گرانی دام  و سو مدیریت  بعید است که امسال  قشر آسیب پذیر بتوانند این سنت حسنه را عملی نمایند. سال انتخابات برای توده مردم کم درآمد با استرس و نگرانی همراه شده است مگر آنکه مسئله انتخابات شرایط را بهتر کند.
1- یک نظریه پردازآق قلایی ایجاد تحول در فرمانداری های استان را باری به هر جهت خوانده وگفت درخصوص جابجایی فرمانداری ها اتفاقی که خاص و مهم باشد اتفاق نیفتاده است. اگر فرمانداران خوب بودند چرا جابجا شدن و اگر عملکرد ضعیفی داشتند چرا محل ماموریت شان تغییر کرده است؟
 شنیده می شود اطلاع رسانی به فرمانداران پیرامون جابجایی شان با هدف جلب رضایت مردم، درآخرین دقایق روز کاری انجام شده است. فعالان براین باورند که  جریان  تودیع و معارفه در حداقل یک فرمانداری بازهم اتفاق خواهد افتاد.

2- تودیع یازمراد کوسه غراوی درکمتراز یکسال رویدادی  بی سابقه بود و تعجب شدید فعالان سیاسی مراوه تپه را به دنبال داشت. ازتوانایی غراوی در زمان انتصابش به عنوان فرماندار مراوه تپه صحبت ها و قلم فرسایی هایی بعمل آمده بود و تصاویر معارفه اش در نیمه دوم سال 97  به صورت ویژه در سایت ها و فضاهای مجازی منتشر گردید.
 دلیل تودیع یاز مراد از سوی پاره ای تحلیلگران کم تجربه بودن وی عنوان شده است. حال اینکه چطور یاز مراد درعرض 6 ماه از فردی توانا به شخصی کم تجربه تبدیل شد مطمئنا توضیحاتی دارد که شنیدنی خواهد بود. گفته می شود اثرات این جابجایی، انتخابات مجلس درحوزه مذکور را تحت شعاع قرار خواهد داد.   

3- کاندیدای دوره دهم در حوزه غرب گلستان یکی از دلایل مهم  فضای سرد انتخاباتی را دست به جیب نشدن داوطلبین خوانده و اظهار داشت: بیش از دو سال است که برخی از کاندیداهای قدیمی  همچنان  دنباله روی  سیاست  چهره به چهره  بوده و تلاش می کنند تا متحمل اندک هزینه های خانگی نشوند.
وی ادامه این سیاست را با توجه به نزدیک بودن فضای رقابت اشتباه خواند.

4- فعالان اجتماعی می گویند عایشه اونق معاون عمرانی فرمانداری بندرترکمن با پایان یافتن ماموریتش آنجا را ترک کرده و عدم حضور وی در آن فرمانداری ربطی به  موضوع استعفا در مهلت قانونی جهت کاندیداتوری در انتخابات پیش رو ندارد. این بانوی صاحب نام  سابقا از حوزه گنبد کاندیدا شده بود.
 
5- شاهدان ادعا می کنند فرشید استادی کم مسئول سابق اداره ورزش و جوانان بندرترکمن  همکاری میدانی خوبی را با علی پورقاز داوطلب مجلس آینده در پیش گرفته است. همزمان  گفته می شود ممکن است خود وی نیز بعنوان کاندیدا ثبت نام  نماید.

6- گروهی از فعالان درحوزه غرب طرح جدید تشکیل گروه اجماع را در دست بررسی دارند. این طرح تا حدودی شبیه به تشکیلات یاش اولی های گنبد بوده و با آنچه که درانتخابات گذشته اتفاق افتاد متفاوت می باشد.

7- عبدالرحیم سن سبلی مسوول کمیته انتخاباتی عبدالغفور امان زاده در انتخابات دورگذشته از حضور قطعی وی در رقابت های آتی خبر داد.

8- عدم استعفای سید علی طاهری نماینده دو دوره مجلس از گرگان معادلات  انتخاباتی درمیان اصولگرایان را برهم زده است. اخیرا نام تنی چند از اصولگریان در لیست احتمالی داوطلبین آن حوزه به چشم می خورد. نظریه پردازان اصولگرا احتمال انتخاب  نمایندگان امتحان پس داده را ضعیف پیش بینی می کنند.

9- یوسف بسنجیده نماینده میاندوره ای مجلس سوم نیز از سمتش استعفا داده و در اندیشه  ورود به کارزار انتخاباتی است. وی در این راستا گفتگوهایی با چهره های  قدیمی همچون جبار ایری و نازمحمد ولی پور ترتیب داده و اخیرا سفری نیز به پایتخت داشت. باید منتظر بود تا خبرهای بیشتری از ناحیه این نماینده اسبق مجلس شنیده شود.

10- مجتبی جمالی مدیر کل مدیریت بحران استان استعفا کرده است تا به عرصه انتخابات مجلس یازدهم بپیوندد. جمالی در دوره پنجم  ازحوزه غرب کاندیدا شد لیکن آن زمان شهرت کنونی را نداشت و جزو چهره های  کم شناخته شده  به حساب می آمد. در رزومه این چهره با اخلاق یک دوره سکانداری فرمانداری کردکویی به چشم می خورد. سیل اخیرباعث شد تا  وی بیشتر دیده شود.

11-  علیرغم اعلام آمادگی  تنی چند از داوطلبین درحوزه گنبد هنوز هیچ نشستی از سوی یاش اولی آن شهر ترتیب داده نشده و فعالان منتظر ورود فعل و انفعالات در هفته های آینده هستند. با اینحال تعدادی از فعالان گنبدی در شب دوم عید فطر نشستی را به میزبانی  تاشلی قوجقی یکی از فعالان انتخاباتی قدیمی برگزار کرده و درباره انتخابات به اظهار نظر پرداخته اند.  

12- مهران شکیبایی کاندیدای تایید نشده دوره گذشته مجلس فضای  ورود اصلاح طلبان  گمیشان  به  عرصه انتخابات را قدری زود خوانده و گفت: درشرایط فعلی مردم با مشکلات ناشی از سیل دست و پنجه نرم می کنند و شاید طرح  تشکیل تیم و کمیته های انتخاباتی در حال حاضر چندان به صلاح نباشد، اما فعالیت ها را رصد می کنیم تا در آینده تصمیم جامه ای گرفته شود.

13- سلیمان هاشمی  کاندیدای مطرح دو دوره اخیر انتخابات از حوزه گنبد می گوید: رمز حضور در انتخابات اثبات خودمان است و نه نفی دیگران. جریان یاشولی گری تهدید نبوده و بلکه یک فرصت می باشد و این در شرایطی ممکن است که بحث انتخابات درکار باشد، نه انتصابات، لذا گروه یاشولی ها نیاز به اصلاح  دارند.



دیدگاه‌ها  

0 #1 میلاد 1398-03-27 09:27
پس شروع شده انتخابات..چرا خبری از فرهاد توماج نیست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر