c_300_250_16777215_10_images_76794.jpg

 

گنبدکاووس : ترکمن سسی - محمد چوپانی فعال سیاسی اجتماعی گنبدی در تحلیلی جالب به موضوعات مختلف دوره پنجم شورای اسلامی شهر گنبدکاووس پرداخته است.

 

محمد چوپانی مدیر گروه تلگرامی ترکمن ایلیم در این تحلیل انتخاباتی که شامگاه دوشنبه 18 اسفندماه منتشر کرده نوشته است:

عمر کاری 48 ماهه شورای پنجم به ماههای پایانی رسیده و 5 ماه بیشتر تا زمان شروع بکار شورای ششم در مرداد 1400  باقی نمانده است .
انتخابات دوره ششم در 28 خرداد  1400 , اگر ترکیب جدیدی در اعضای شورا ، بهمراه داشته باشد ، عملا بین 28 خرداد تا انتهای مرداد ، برای شورا ، دوره فترت و فرمالیته خواهد بود .
از الان ، با احتساب ، امروز 18 اسفند تا 28 خرداد و از 28 خرداد تا انتهای مرداد ، میتوان به بیش 43 ماه عملکرد شورای پنجم شهر گنبد ، از تاریخ اولین جلسه شورا در 14 مرداد 96 تا 18 اسفند 99 ,  بپردازیم و آنرا در ابعاد خبر و تحلیل و آسیب شناسی ، مورد بررسی قرار دهیم .


اولین موضوع برای شورای پنجم ، انتخاب شهردار بود ، و اینکه ، چرا باید در گنبد ، در اینخصوص ، در اکثر موارد ، اعمال نظر روی شورای منتخب در دوره 3 و 4 و 5 , از طرف متولیان محلی و جریانهای اطراف و ذینفع اعضای راه یافته ، در دستور کار قرار میگیرد و به تحمیل شهردار به شورا و مردم ، مبادرت میکنند ، امری تامل برانگیز و تاسفبار است ، آنچه در انتخاب شهردار گنبد ، گذشت ، از همین سنخ بود و مصداق این مضمون که :
خشت اول گر نهد معمار کج
تا ثریا میرود دیوار کج


دومین موضوع ، نیاز به تحول در ساختار حقیقی و حقوقی خود شهرداری بود .
سوال : مصوبات شورا و اجرای آن توسط شهردار ، در این 43 ماه ، چه اقدام موثر و خروجی را نشان میدهد ؟


سومین موضوع و ملموس ترین آن در جامعه شهری ، ساماندهی حمل و نقل شهری و ترافیک است ، مصوبات شورا و دستاوردهای جلسات شورای ترافیک و اوضاع آشفته حمل و نقل شهری و ترافیک ، تا چه مرحله به تاثیر وتاثر و مرتفع شدن یا سیرقهقرا انجامیده ؟
چرا شورا در این قضیه ناکام و به حداقلها نتوانسته دست یابد ؟


چهارمین موضوع ، ادعاهای وافی و شافی اعضای شورا و شهردار ، درباره سیاستگزاری و عملیاتی کردن جذب سرمایه گزاری داخلی و خارجی بود .
سوال : این طرح چه سرنوشتی پیدا کرد ؟ و چرا مدتهاست خود این صورت مسئله مسکوت و به فراموشی سپرده شده ؟
دهها موضوع و سوال ، ذهن شهروندان و فعالان را به خود مشغول داشته و در یک کلام از بدو کار ، اعضای شورا وقتی قادر نبودند از جایگاه و ظرفیت خود دفاع کنند ، چگونه میتوانند از حق و حقوق مردم صیانت و دفاع کنند ؟

محمد چوپانی ، 18 اسفند 99
ترکمن ایلیم

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر