c_300_250_16777215_10_images_photo_2021-03-25_19-09-37.jpg

 

ترکمن سسی - مسعود نفس پور مدیر گروه مجازی آغزی برلیک و از فعالان رسانه ای گنبدی، پیرامون حادثه تعرض به دو دختر بچه در اطراف سد گلستان و ضرورت هوشیاری و دقت فعالان رسانه ای در تدوام امنیت و آرامش در چنین رویدادهای حساسی، یادداشتی نگاشته است که در زیر می خوانید:

امنیت و نظم نعمتی است بسیار گرانبها که در سایه قانون و احترام به آن می توان از آن برخوردار بود. همان قانونی که از حقوق مظلوم دفاع می کند از حقوق متهم نیز غافل نیست و به دور از حاشیه ها و در آرامش و بیطرفی و به دور از احساسات جنبه های تاریک و پنهان ماجرا را نیز بررسی می کند.
موضوعی که گاهی ما صرفا از طریق اخبار و جراید قسمتهای پیدای آن و آنگونه که رسانه ها نقل می کنند قضایا را می بینیم که موجب برخی شتابزدگیها در قضاوتمان می شود.
ممکن است این قضاوت سطحی ما باعث درک اشتباه برخی دیگر گردد که ما بعنوان فعالین اجتماعی و رسانه ای در اینگونه موارد باید با صبر وشکیبایی و به دور از جو زدگی های موجود با بررسی جمیع جوانب و ارزیابی هزینه های احتمالی نوشتارمان دست به قلم شویم تا خدای ناکرده باعث تشویش اذهان عمومی نگردیده و در روشن شدن حقایق کمک کنیم.

همانگونه که مستحضرید در چند روز اخیر براثر اتفاقات ناگوار و تلخ  در یکی از روستاهای شهرستان گنبد رخ داد.
در این حادثه ضمن محکومیت عمل شیطانی آن مرد شیطان صفت و خبیث، اهمیت کار فعالان رسانه ای را پررنگ کرد که هم می توانست باعث تشدید وضعیت شود و هم اگر به صورت درست رسانه ها ورود پیدا می کردند باعث تعدیل آن می گردید که البته رسانه های رسمی و غیر رسمی هم به واقعه با عنایت به تعطیلی ایام نوروز کمی با تاخیر ورود کردند.
ولی در این بین برخی رسانه های معاند از همان ساعات ابتدایی به دنبال پیاده سازی سناریوی خود بودند که به لطف خدا فعالین اجتماعی و رسانه ای ما در دامی که آنها در سناریوی خود برایشان گسترده بودند نیفتاده و انصافا به دور از جو احساسی حاکم با پرهیز از هرگونه نوشتار شتابزده مردم را به قانون  ارجاع دادند و منتظر نظر اهل فن که همان دادستان محترم  شهرستان بود ماندند.
و در بسیاری از گروههای اجتماعی همچون آغزی بیرلیک هم به صورت مستمر از هر گونه نظریه پردازی جلوگیری و همه را به صبر و آرامش دعوت کردند که البته نقش جناب مشهد سلاق که از ادمین های باسابقه و از ایثارگران دوران دفاع مقدس نیز هستند و سایرادمین ها بسیار پررنگ تر از همه بود و در گروه مجازی سعی در آرام کردن فضای احساسی حاکم  و جهت دهی درست گروه با توجه به حساسیت موضوع داشتند.
 البته از زخم زبانهای برخی دوستان که دچار جو زدگی ابتدایی شده بودند هم در امان نبودند که البته برخی دوستان در ساعات اولیه ماجرا ورود فعالان سیاسی و اجتماعی و رسانه ای را مطالبه می نمودند که با صبر و درایت دوستان خوشبختانه در این برهه حساس جزو گروههایی بودیم که از شتابزدگی پرهیز نموده و حدالمقدور شاید نتوانسته باشیم جلوی برخی اتفاقات را بگیریم ولی از تشدید آن شاید جلوگیری کرده باشیم، که به نوبه خودم از تمام دوستان به خاطر صبر و متانتشان تقدیر و تشکر می کنم و ان شاءالله آن مردخبیث طبق مرقانون مجازات خواهدشد.

 البته برخی دوستان که عواطف انسانی آنها با برخی شانتاژهای رسانه ای جریحه دار شده بود نیز واکنش هایی در گروه داشتند که خدا را شکر با مدیریت دوستان مسیر و جهت گروه به سمت بزرگراه امن قانون هدایت شد .

مسعودنفس پور، مدیرگروه آغزی برلیک

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر