c_300_250_16777215_10_images_photo_2021-04-02_16-21-32.jpg


ترکمن سسی : یادداشت - چندی پیش با حضور تعدادی از چهره‌ها و فعالین سیاسی ترکمن از غرب و شرق استان نشستی ظاهرا غیررسمی و دوستانه در کلاله برگزار شده است.

 


طبق شنیده‌ها مهندس‌جلال ایری(نماینده حوزه غرب در مجلس) ، حاج جبار ایری(از چهره‌های سیاسی شناخته شده و فرماندار اسبق آق‌قلا )، مهندس شیری (شهردار اسبق بندرترکمن )، تاغان‌محمد پژوهشیان(فعال سیاسی کلاله) و تعدادی دیگر در این دورهمی حضور داشته‌اند.
و از قرارمعلوم انتخابات ریاست جمهوری آینده از موضوعات مورد بحث در این جمع بوده است.

برگزاری این نشست و مباحث صورت گرفته در آن دستمايه واکنش‌ها و انتقاداتی در روزهای اخیر در فضای مجازی شده بود.  اولین بار فردی ناشناس به نام آرمان آتابای در فضای مجازی نوشته بود که جبار ایری در این جلسه سعی در جلب نظر وحمایت بقیه حضار برای حمایت از کاندیدای خاصی از طیف اصولگرا کرده بود، وی جبار ایری را با استناد به صحبت‌های صورت گرفته در نشست مذکور متهم به چرخش و عدول از مواضع اصلاح‌طلبانه قبلی و منفعت‌طلبی نموده بود.

در ادامه جبار ایری در پاسخ به نوشتار فرد یادشده صحبت درباره کلیت انتخابات ریاست‌جمهوری را تأیید ولی بحث حمایت از کاندیدای خاصی را رد کرده بود.

در رابطه با این مسأله بحثهایی از سوی کنشگران و فعالین سیاسی در فضای مجازی و علی‌الخصوص تلگرام صورت گرفته و واکنش‌های متفاوتی را برانگیخته بود.

فارغ از مسائل پیش‌آمده و صحبتها و پیامهای ردوبدل شده بین دو طرف ماجرا به نظر می‌رسد که باید  از بعد و منظر دیگری به انتخابات ریاست‌جمهوری آينده توجه و پرداخته شود. به نظر حقیر آنچه که در بزنگاه‌های سیاسی حساسی مانند انتخابات ریاست‌جمهوری یا مجلس باید مدنظر قرار گرفته و در اولويت باشد،منافع ترکمن‌صحرا و مردم منطقه است و نه چیز دیگر.

طی بیشتر از دو دهه گذشته در انتخابات‌های مختلف ریاست‌جمهوری ،ترکمن‌ها غالبا به سمت اصلاح طلبان گرایش داشتند و این گرايش بیشتر به دلیل وعده و وعیدهای جبهه اصلاحات مبنی بر توجه بیشتر به اقلیتهای قومی-مذهبی،احقاق حقوق اقلیتها  و لزوم بهره‌گیری بیشتراز پتانسیلهای انسانی آنها و ... بود.

ولی متأسفانه شاهد بودیم که اصلاح‌طلبان غالبا بعد از گرفتن رأی ترکمن‌ها وعده‌های خود را فراموش می‌کردند و به قول معروف پشت سرشان را هم نگاه نمی‌کردند. به خصوص دولت اخیر جناب روحانی که متأسفانه آورده محسوسی برای ترکمن‌صحرا نداشت و نتوانست رضایت رأی‌دهندگان ترکمن خود را جلب کند.

تجربه دهها ساله انتخابات و فراگیرشدن رسانه های ارتباطی و به خصوص رسانه‌های مجازی باعث پختگی سیاسی و فکری اقشار مختلف جامعه شده و انحصار اطلاعاتی و کنشگری سیاسی-اجتماعی را از دست خواص خارج کرده است .

اینک مردم و علی‌الخصوص قشر جوان به خوبی می‌دانند که تکیه و اتصال دائمی به جناح و حزب سیاسی خاص در راستای منافعشان نیست و لازم است در برهه‌های زمانی مختلف انعطاف‌پذیری لازم را داشته باشند.

به صراحت باید عرض کنم که عرصه انتخابات میدان بده بستانهای سیاسی است و مردمی دراین جولانگاه موفق خواهند بود که هدف‌گیری درستی در تشخیص مصالح و منافعشان داشته باشند.

کلام آخر:
جناح‌های سیاسی مختلف اعم از اصلاح‌طلب،اصولگرا، اعتدال‌گرا ،تندرو و کندرو و... و...باید بدانند که ترکمن‌ها در راستای آرمان‌های نظام و رهبری با شرکت در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری از فرد و جناحی حمایت خواهند کرد که‌ تأمین کننده مصالح و منافع اولا کشور و در ثانی ترکمن‌صحرا باشد و در نهایت اینکه: ترکمن‌ها با هیچ جناحی عهد اخوت نبسته‌اتد/اولکامیز

گفتاری از : غفور کمی
*فعال سیاسی- اجتماعی
۱۳ فروردین ۱۴۰۰

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر