c_300_250_16777215_10_images_77336.jpg


ترکمن سسی : مجتبی لشکربلوکی - ثبت نام از متقاضیان نامزدی پست ریاست جمهوری به اتمام رسید و کار بررسی صلاحیت نامزده ها توسط شورای محترم نگهبان قانون اساسی شروع و اسامی افرادی را که احراز هویت شوند را در 6 خرداد اعلام می کند.

 

افراد احراز هویت شده از این تاریخ نامزد رسمی انتخابات ریاست جمهوری می شوند تا مردم از بین این افراد صالح ، فرد اصلح را در تاریخ 28 خرداد انتخاب و منتخب مردم سکان قوه مجریه را به مدت 4 سال به عهده می گیرد .
 
حال مهمترین مساله این است که:
با توجه به شرایط بد اقتصادی جامعه یک کاندیدای اصلح برای بر دوش گرفتن امانت پست ریاست جمهوری مردم چیست؟ و چگونه باید او را تشخیص داد؟
مقام معظم رهبری همیشه در برخی از سخنرانی های پیش از انتخابات های مختلف به بیان اهمیت این مهم و وظایف رئیس جمهور می پردازند ، آنچه از مجموعه سخنان ایشان در باب شاخص نامزد اصلح می توان  احصاء نمود به شرح زیر می باشد :
* تدیّن
* تعهد و خوشنامی
* وفاداری به انقلاب و ایستادگی در راه آن
* عزم و اراده و نفوذ ناپذیری در مقابل دشمن و افراد ناصالح
* دارای برنامه و کفایت لازم
* مرعوب نشدن در مقابل دشمنان
* ساده زیستی و دوری خود و بستگان از اشرافی¬گری
* مردمی و آشنا به درد مردم، خدمتگزاری
* اعتقاد واقعی به راه امام راحل(ره)
* تقید به مسائل اخلاقی، نظیر؛ پرهیز از معامله گری، رشوه و توصیه پذیری، توجه به منافع طبقات برخودار جامعه.
* تثبیت مواضع عزت آفرین، صحیح، عاقلانه و حکیمانه انقلاب و نظام.
* پرهیز از اسراف یا هزینه از بیت المال یا اموال شبهه ناک در تبلیغات و غیر آن.
* پرهیز از طرح اموری که در اختیار آنها نیست.
* شناخت اولویتها و فوریتهای نظام و مردم و پرداختن به آنها.
حال که نتیجه انتخاب بر اساس توجه یا عدم توجه به توصیه های حضرت آقا در انتخابات پیشین ریاست جمهوری در جامعه را تجربه کرده ایم و در آستانه انتخابات آتی هستیم باید با هوشیاری ، توجه و بصیرتی بیشتر به توصیه های سکاندار انقلاب اسلامی و نخبگان دلسوز مردم توجه ویژه نماییم.
با توجه به شرایط کشور که مهمترین دغدغه مردم مساله، اِشتغال ، مَعیشت و تورم است باید ببینیم اسلام و انقلاب مولود اسلام چه راهکاری در این حوزه برای حل مساله دارند؟
 
اقتصاد مقاومتی
برنامه ای که به نام “اقتصاد مقاومتی” توسط رهبری معظم انقلاب معرفی گردیده اقتصادی است که در شرایط دشواری، تهدید و دشمنی بتواند به اهداف خودش برسد، اقتصادی پویا که اهداف مبنایی و تفصیلی را برای خود ترسیم کرده است. (مجتبی لشکربلوکی .چرا رهبری نام  اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل را برای سال ۹۵ انتخاب کردند؟  
 (http://kenare.ir/مقالات/۱۹۸۰-چرا-رهبری-نام-اقتصاد-مقاومتی-،-اقدام-و-عمل-را-برای-سال-۹۵-انتخاب-کردند-؟
در دین مبین اسلام هنگامی که مکتب اقتصادی اسلام اجرا شود نظام اقتصادی اسلامی شکل می گیرد و نسخه معاصر آن می شود؛  “اقتصاد مقاومتی”.
 
🔸سیاست های اقتصادی اسلام:
از آیات و روایات وقتی سیاست های اقتصادی اسلام استخراج می شود به سه ارزش می رسیم ؛
۱- ارزش علم
۲- ارزش کار
۳- ارزش بهره وری
بر همین اساس این دین الهی اصولی دارد و هنگامی که سیاست های فوق بخواهد اجرا گردد باید این اصول را رعایت نماید.
 
🔸اصول مکتب اقتصادی اسلام:
۱- عدالت اقتصادی
۲- جهاد اقتصادی
۳- عزت اقتصادی
هر سه این اصول را وقتی بررسی می کنیم می بینیم که هر یک چقدر مهم و دارای ارزش می باشند.
از عدالت که اجرای کامل و گسترش آن یکی از شعارهای اصلی حکومت های اسلامی می باش تا جهاد که اصلی مهم در جوامع است که امروز با توجه به شرایط پیش آمده برای کشور، پی به اهمیت این مهم برده ایم.
 
و در نهایت عزت، که جامعه اسلامی باید طوری تولید و مبادله و بیع با دیگر دول جهان داشته که عزت خود را حفظ و برای کالا ، خدمات یا تکنولوژی خاص ، این عزت خدشه دار نگردد.
انقلاب اسلامی این موهبت الهی به ایران زمین که تأثی گرفته از مکتب اسلام است در مبانی اقتصادی خود نیز از اسلام تأثیر پذیرفته و مبنای اقتصادی خود را اینگونه معرفی می کند.
🔸مبنای اقتصادی انقلاب اسلامی:
۱- الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت
۲- جهاد اقتصادی
۳- اقتصاد مقاومتی
از مهمترین اسناد بالادستی نظام و مورد تاکید رهبری همین الگوی اسلامی _ ایرانی پیشرفت است و این از اساسی تریت اهداف جامعه اسلامی باید باشد.
همان گونه که در جنگ سخت جهاد نظامی لازمه کار است، در جنگ اقتصادی، جهاد اقتصادی نیاز اساسی است. و پس از معرفی مبانی اقتصادی خود به ذکر اهداف این مهم پرداخته و آنان را اینگونه معرفی می نماید.
 
🔸اهداف اقتصادی انقلاب اسلامی:
۱- استقلال اقتصادی
۲- رفاه عمومی
۳- پیشرفت اقتصادی
(مجتبی لشکربلوکی. چرا حمایت از کالای ایرانی شعار سال ۹۷ شد؟
 (http://www.sedayemoallem.ir/اقتصاد/item/11995-چرا-حمایت-از-کالای-ایرانی-شعار-سال-۹۷-شد-؟)
هدفی که اقتصاد مورد تاکید انقلاب اسلامی و متجلی شده در کلام امام و رهبری است در نهایت برای کشور استقلال اقتصادی همراه با پیشرفت و رفاه می باشد؛ یعنی هر آنچه برنامه اقتصاد مقاومتی در کشور بیشتر پیاده گردد، رفاه و پیشرفت بیشتری شامل حال شهروندان می شود و این دقیا عکس اقتصاد ریاضتی است که برخی کشورها بر اساس شکست علم اقتصاد لیبرال و ورشکستی دولت در حال پیاده سازی آن هستند و برخی هم در داخل این دو برنامه (اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ریاضتی) را با هم خلط مبحث می کنند.
 
پس، اجرای اقتصاد مقاومتی ، برنامه ای که رهبری معظم از سال ۱۳۸۶ هشدار می دادند که جنگ بعدی جبهه استکبار بر علیه انقلاب اسلامی جنگ اقتصادی است و در سال ۱۳۹۱ از اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه مقابله در این جنگ یاد می کند و سال ۱۳۹۲ در قالب ۲۴ بند سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را جهت اجرا به دولت ابلاغ می کند، اگر اجرای کامل شود نتیجه آن می شود:
 ۱- استقلال اقتصادی
۲- رفاه عمومی
۳- پیشرفت اقتصادی
حال که مردم به تجربه دریافتند که کلید حل مشکلات اقتصاد در داخل کشور و تکیه به توان داخلی و استفاده از نخبگان کشور و خصوصاً جوانان مؤمن انقلابی متخصص ، این سرمایه های اصلی کشور مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب است، برای برون رفت راهی جز اجرای نسخه معاصر اقتصاد اسلام که همان اقتصاد مقاومتی است ندارند.
 
 نامزدهای پست ریاست قوه مجریه در صورت جلب اعتماد مردم و گرفتن بار امانت اجرای قانون اساسی در کشور ؛ در این شرایط سخت اقتصادی اعتقاد به اصل و اجرای این برنامه مطابق با وظیفه تنظیم و اجرای بودجه کشور را دارند و مردم باید هوشیارانه به این مهم در پای صندوق های رای توجه ویژه نمایند.
 
مطلب آخر توجه مردم شریف ایران زمین را به برنامه اقتصادی حکومت امام زمان (عج) معطوف می نمایم:
 ایشان به عنوان امام عصر مسلمین در حکومت عدل الهی پس از قیام جهانی خود ، اوضاع اقتصادی ای رقم می‌زند که فقیری در سرتاسر عالم موجود نمی باشد تا مردم خمس و ذکات مال خود را به او بپردازند و همانطور که می دانیم امام معصوم(ع) مُر اسلام و احکام آن که بخش از آن احکام اقتصادی اسلام است پیاده و عمل می نماید و انقلاب مولود اسلام در پی اجرای این برنامه اقتصادی می باشد.
 
لازم به توضیح است که از بین نامزدهای رسمی انتخابات ریاست جمهوری آن که به اسلام ، اقتصاد اسلامی و توان نیروی مؤمن متخصص داخلی بیشتر اعتقاد داشته و مبارزه با تبعیض و فساد ، سرلوحه کار و برنامه کاری خود قرار داده اصلح برای این پست است و یکی از مهمترین معیارهای ارزیابی آن توجه به زندگی شخصی و مسئولیت هایی که تا کنون داشته به عنوان رجال سیاسی و مذهبی می باشد .
در انتخاب ما باید به اهمیت شعار سال (( تولید ، پشتیبانی ها ، مانع زدائی ها )) توجه نموده و بنگریم کدام نامزد روش و منش و برنامه های وی در این راستا می باشد .
 
و من الله توفیق
مجتبی لشکربلوکی – مدرس انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر