c_300_250_16777215_10_images_photo_2021-06-05_20-00-29.jpg

 

ترکمن سسی - مجتبی لشکر بلوکی - مقام معظم رهبری در انتهای سخنرانی خود به مناسبت رحلت امام خمینی(ره) به بیان تذکری در باب اجحاف صورت گرفته به خانواده (دختر) آقای علی لاریجانی در جریان عدم احراز صلاحیت وی برای پست ریاست جمهوری پرداختند .



 فرمایش حضرت آقا ، تذکری بود شرعی و نه حکم حکومتی

ایشان در قالب اخلاق دینی به بیان این بی اخلاقی صورت گرفته در فضای مجازی رها شده  توسط عده‌ای که به انتشار و در فقر سواد رسانه ای و تقوا ! ، به بازنشر متعدد تصاویر دختر رییس اسبق مجلس شورای اسلامی نمودند ، پرداختند .

ذکر رهبری فرزانه انقلاب ناظر بر اعاده هتک حیثیت افراد بود و نه ضرورت احراز صلاحیت افراد ، لذا دستگاه‌های مسئول این امر را ، به جبران و اعاده حیثیت ایشان موظف کردند ، که بُعد کاملاً شرعی دارد.

دین اسلام تاکید فراوان بر اخلاق دارد تا جایی که قرآن علت موفقیت پیامبر (ص) و گرد آمدن مردم دور حضرت را چنین می فرماید :

ای رسول رحمت خدا تو را با خُلق مهربان و خوش خوی گردانید و اگر تندخو و سخت دل بودی مردم از گرد تو متفرق می شدند…».(آل عمران ، آیه 159)

و در باب آبروی مؤمن رسول اکرم(ص) خطاب به خانه کعبه می فرمایند :

آفرين بر تو ، خانه‏اى كه چقدر بزرگى و احترام تو چقدر زياد است سوگند به خدا ، احترام مؤمن نزد خدا از تو بيشتر است .

حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان یک فقیه و حاکم جامعه اسلامی ، مُقید به رعایت شرع مقدس و اخلاق اسلامی است و این تذکر نیز از این منظر می باشد .

لذا این مهم به شورای محترم نگهبان باز نمی‌گردد .

لازم به توضیح است که شورای نگهبان به‌ عنوان یکی از همین دستگاه‌های مورد خطاب رهبری ، باید برای اعاده حیثیت مذکور اقدامی انجام دهد .

توییت عضو ارشد دفتر حفظ‌ و نشر آثار رهبری ، آقای مهدی فضائلی با مضمون ؛  «ترکیب نامزدها تغییری نمی‌کند» دلیلی دیگر بر این ادعاست .

نامه دکتر لاریجانی در تشکر از تذکر بجا مقام معظم رهبری نشان از درایت ، مدیریت و اخلاق مداری رهبری انقلاب و قدرشناسی آقای لاریجانی می باشد .

مجتبی لشکربلوکی
مدرس معارف انقلاب اسلامی


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر