c_300_250_16777215_10_images_77733.jpg


ترکمن سسی : پیمان پیرا - سالیان نه چندان دور کمتر کسی خودرو شخص داشت و عمدتا از وسیله های نقلیه عمومی مانند؛ مینی بوس و اتوبوس برای تردد بین شهری و داخل شهری استفاده می کردند.


ولی کم کم با پیشرفت تکنولوژی و صنعت خودرو و تولید تیراژ بالای خودرو های داخلی و واردات خودرو های خارجی و بالا رفتن قدرت خرید مقطعی، و صدالبته تبلیغ تجملات از رسانه ملی ،خرید خودروی شخصی را افزایش و باعث مشکلات عدیده ای شد!
از جمله ؛

۱-افزایش خودرو  باعث افزایش مصرف سوخت های فسیلی شده است که خود چالش بزرگی برای سلامتی کره زمین  شده است!

۲-افزایش آلودگی هوا  گریبان گیر سلامت مردم می شود و ضررو زیان دی اکسید تولید شده به لایه اوزون و گرمای زمین هم بی ارتباط با افزایش خودرو نیست!

یکی از اساتید دانشگاهی بیان کردند که میزان مصرف اکسیژن خودرویی که گرگان تا گنبد را می پیماید به اندازه اکسیژن مصرفی یک انسان برای یک سال است!

۳-مسیر خیابان های شهری و جاده ای برای تردد این حجم بسیار زیاد خودرو  طراحی و پیش بینی نشده است و اغلب باعث ترافیک سنگین حتی در شهر های کوچک شده و می شود!

۴-نادرست بودن میزان تولید خودرو و میزان اسقاط خودرو که تعادل حجم خورویی را بهم زده ، در سال های قبل اگر در هر خانواده یک وسیله نقلیه مورد استفاده بود الان دربیشتر خانوارها هریک از اعضای خانواده دارای خودرو شخصی می باشند و اگر دقت کنیم اکثر خودرو ها تک سرنشین هستند.


باید جلوی تولید بی رویه خودرو (بخصوص خودروهای بی کیفیت) گرفته شود وگرنه تا چند سال آینده در خیابان ها جایی برای سوزن انداختن و هوای پاک برای تنفس پیدا نخواهد شد !

و اینکه سعی کنیم با قوی و کارآمد ساختن ناوگان حمل و نقل عمومی و فرهنگ سازی در زمینه استفاده از وسایل نقلیه عمومی ، بتوانیم از معظل های ترافیک ،افزایش مصرف سوخت و  آلودگی هوا ،آلودگی صوتی و گرمایش جهانی نجات پیدا کنیم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر