c_300_250_16777215_10_images_99067.jpg

 


ترکمن سسی : مهران دالوندی با اشاره به اهمیت آموزش های امداد و نجات برای خود نجاتی در حوادث طبیعی و مصنوعی بر ضرورت بهره گیری از تمام ظرفیت ها از جمله فضای مجازی و کتب درسی تاکید کرد.

این یادداشت نویس گلستانی نوشته است:

عدم وجود وسایل و امکانات کافی و مناسب کمک رسانی به مردم در حوادث طبیعی و مصنوعی ویرانگری چون سیل اخیر قابل لمس بود . هماهنگ نبودن متولیان امر ،عدم استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برای هشدارها آمار جانباختگان را به شدت بالا برد.


اما گذشته از مطالب مطروحه فوق جای دروس عملی برای خودنجاتی در شرایط سخت در آموزش و پرورش خالیست.


طراحی و گنجاندن کتاب  عملی در برنامه آموزش و پرورش برای اهمیت دادن به جان و نجات خویش و دیگران در شرایط بغرنج بسیار مفید به فایده است .

فراگیران بایستی بتوانند با شرکت در اردوها عملا از پس خطرات طبیعت بر بیایند.

البته این نوع امور در گذشته در قالب اردوهای پیشاهنگی به دانش آموزان یاد داده می شد .برای مثال آن ها در آن اردو ها انواع گره ها را یاد می گرفتند که در هنگام سیال می توانست کارکرد بالایی را داشته باشد و فراگیر بتواند خود را از مخمصه نجات دهد.


بهرحال هرچه فراگیران (بخصوص دختران) و مردم توانایی جسمانی بالاتری داشته باشند قطعا جان عزیز خود را می توانند راحت نجات دهند.

✍️مهران دالوندی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر