c_300_250_16777215_10_images_10632.jpg

 

ترکمن سسی – بهنام نورانی - در حالیکه شرایط تورمی طی ماه های اخیر قدرت خرید قشر کارمند را به اندازه قابل توجهی تحت شعاع قرارداده است انتظار مدیران دستگاه های اجرایی از کارکنان مجموعه خود همچنان کار انقلابی و جهادی است.


انتظاری که از نگاهی به حق و جزو وظایف کارمند است که با تمام توان در انجام امور محوله تلاش نمایند ولی یک نکته این است که آیا کارمند با حقوق هفت هشت میلیونی می تواند سر برج را به پایان برج وصل بکند و بدون دغدغه های معیشتی تمام توان خود صرف انجام بهینه وظایف محوله نماید ؟ قطعا از نگاه عمده کارکنان تردیدهای جدیدی در این مورد دیده می شود.
کارمندی که حقوق دریافتی او کفاف زندگی اش را نمی دهد بعد از ساعت اداری دنبال به فکر منبع درآمدی دیگر است و تا پاسی از شب وقت و انرژی خود صرف این کار می کند نمی تواند در ساعات موظف اداری از صد درصد توانایی خود برای رفع مشکلات مردم و پاسخ به ارباب رجوع استفاده نماید و کارجهادی و انقلابی مستلزم تامین مالی کارمند و فراغت از دغدغه های حداقل معیشتی است.
کارمندان با همین دریافتی محدود خود مجبور به تامین مایحتاج زندگی خود از این بازار تورمی و قیمت روز

افزون هستند و هزینه های پیش بینی نشده مانند دارو و درمان و یا خرابی لوازم خانگی، خودرو را نیز باید به آن اضافه کرد. آشکار است که این قشر در چه شرایط سخت معیشتی باید گذران زندگی بکنند.
جالب اینکه در این شرایط سخت این قشر اخبار مایوس کننده تری می شنود و اندک انگیزه های اور را در هم می شکند. فیش ۳۳ میلیونی دختر ۱۸ ساله ای را در فضای مجازی می بیند. واقعا درد آور است که یک کارمند با فشار کاری به مراتب بیشتر و سنگین تر ماهی ۸ میلیون تومان دریافتی دارد و یک دختر بچه ۱۸ ساله ۳۳ میلیون تومان دریافتی دارد.
البته وجود بستری مناسب برای افشای اینگونه پرداختی ها و ناعدالتی ها برای مقابله با آنها بسیار خوب است و کسانی که دنبال رانت خواری و تبعیض هستند خواهان محدودیت و یا مسدود شدن اینترنت و فضای مجازی هستند.
البته علاوه بر آن تفاوت در پرداختی ها در سازمان های دولتی هم یکی از موارد تحلیل انگیره قشر کارمند برای خدمت است. مثلا کارمندان در ارگان های مختلف با سوابق و مدرک و ... مشابه ، دریافتی های مختلفی را دارند.
زمانی که افزایش حقوق با میزان تورم واقعی یکسان نباشد هرسال شاهد کوچکتر شدن سفره کارمندان خواهیم بود چون با افزایش تورم و قیمت ها  فروشنده ها قیمت کالا و خدمات دهنده ها قیمت خدمات ارائه شده را  روزانه و شاید هر لحظه بالا می برند در این بین کارمندان در حال درجا زدن هستند که از طرف متولیان امر نیازمند تدبیر و اندیشه است.
تدبیر و اندیشه ای که بتواند ضمن ترمیم هزینه های زندگی قشر کارمند ، انگیزه های آنان را نیز برای کار انقلابی و جهادی برگرداند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر