c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-02-02_12-17-15.jpg

 

ترکمن سسی - عبدالغفور آخوند رومی - برخی اسلامی بودن انقلاب را انکار می‌کنند و آن را صرف یک حرکت معنوی، ولی غیر اسلامی می‌دانند، این تحلیل غلط، ناشی از عدم درک حقایق تاریخی، اراده و خواست مردم و نیز گرایش به مدرنیته بودن است.


معنویت در معنای عام خود شامل دیدگاه‌های متعدد و متنوع می‌شود، حتی برخی اشخاص، شیطان‌پرستی و عرفان‌های بدعت‌گذار و انحرافی را نیز به معنای عام معنوی حساب می‌کنند، اما اندکی دقت به شعارهای مردم ایران در انقلاب 57 منظور از معنویت و خداپرستی را مشخص می‌کند.
انقلاب اسلامی مردم ایران ، دینی‌ترین انقلاب عصر حاضر که هنوز زنده است با شعارهای اسلامی و با رهبری یک مرجع تقلید شیعه اسلامی آغاز شد و به ثمر نشست.
گروه‌هایی مانند کمونیست‌ها و ملی‌گرایان برخلاف ادعای مطرح‌شده، دغدغه اسلامی نداشتند، حتی دغدغه معنویت نیز برای این گروه‌ها اولویت نبود. برای کمونیست‌ها معنویت امری روبنایی و بسیار فرعی و نسبی محسوب می‌شد و برای ملی‌گرایان، استقلال و آزادی‌های سیاسی هدف اصلی بود.
به قلم : عبدالغفور آخوند رومی

دیدگاه‌ها  

0 #1 توماج 1401-11-22 15:47
اکثریت مردم ایران دیندار و معتقد به ارزش های اسلامی هستند و در انقلاب ۵۷ خواسته عمومی بر احیا و تقویت ارزش های اسلامی برجسته بود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر