c_300_250_16777215_10_images_21713.jpg

 

ترکمن سسی – رشید نافعی در تازه ترین یادداشت خود نوشت: در روزگار پر زحمت و طاقت فرسای امروزی احساس نمیکنید فلسفه عید قربان از حالت معنایی کمرنگ شده باشد و به نوعی انبار شخصی و فریزری شیفت کرده باشد؟


این یادداشت نویس سیمین شهری نوشت:
الف. هوش مصنوعی و تاثیرات آن بر آگاهی٫ ذهن ٫ زبان ٫ادبیات و فرهنگ ترکمن‌ صحرا چه تاثیرات و کاربردهایی میتواند داشته باشد؟
ب. آیا کارخانه های مستقر در دل ترکمن صحرا بیشتر منفعت عمومی دارد یا شخصی ؟ آیا تاثیرات آن بر محیط زیست منطقه اثرات سوئی دارد یا خیر؟ آیا این گونه کارخانه سازی ها به ویژه کارخانه های ید در مناطق دیگر کشور نیز استقرار و مطالعه زیستی و بومی  شده است؟ فکر نمیکنید یک تیم کارشناسی در این زمینه قبل از راه اندازی لازم باشد؟
ج. در روزگار پر زحمت و طاقت فرسای امروزی احساس نمیکنید فلسفه عید قربان از حالت معنایی کمرنگ شده باشد و به نوعی انبار شخصی و فریزری شیفت کرده باشد؟
د. چرا جوانان تورکمنصحرا در ورزش والیبال به ویژه در سطح نوجوانان خوب و پر تعداد ظاهر میشوند ولی بعد از آن مرحله ٫ کمتر در سطوح تیم ملی قد علم میکنند ؟ دلایل ژنتیکی ٫ فیزیکی ٫ هوشی و ...دارد یا سایر دلایل.فتی و غیر فنی و ...؟؟!!!
ه. میبینیم بعضا عده ای در تورکمن صحرا که نگارنده آنها را به عنوان آدمهای خاکستری صحرا میشناسد ٫ در بازه زمانی چهل ساله به هر وسیله ای جایگاه و مقامی داشته اند و از رانت و بهره‌برداری های مادی آن هم استفاده کرده اند و در اغلب موارد با مردم نیز همراه نبوده اند و بیشتر به ابقای صندلیشان فکر کرده اند تا منابع عمومی.
ولی اکنون  با احساس تغییر شرایط مجددا به هر وسیله و ابزاری میخواهند خودشان را بین مردم جا برنند. آیا مردم اینها را خواهند شناخت ؟ آیا مردم آنها را خواهند پذیرفت ؟ یا نیاز است نوعی پایگاه اطلاعاتی از سابقه و مواضع انها ایجاد شود؟

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر