c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-08-15_14-52-38.jpg

 


ترکمن سسی - عبدالرسول جوادی بالاجاده - به گزارش ستاد انتخابات استان گلستان، ۱۳۲ نفر در غرب استان گلستان به میدان رقابت انتخاباتی مجلس دوازدهم آمدند .


افزایش چشم گیر کاندیدها در میدان رقابت انتخاباتی مجلس دوازدهم، نشان از ضرورت یک تحول بنیادی در مدیریت قانونگذاری و مطالبه گری مردم غرب استان دارد.

عمق و گستردگی نیازهای مردم غرب استان از انتظارات مردم این منطقه در پیگیری مطالبات مردمی که مهمترین آن توسعه زیر ساختها،توجه به مناطق محروم و کم برخوردار، توسعه صنایع بزرگ، اشتغال و خدمات اجتماعی،دغدغه مندان را به میدان رقابت انتخاباتی کشانده است، تا برای مطالبات مردم منطقه پیگیریهای در حوزه مختلف با استفاده از ظرفیت‌های قانونی کشور گامی در جهت توسعه و پیشرفت بردارند.

از یک سو تعدد کاندیدها نشان از نشاط سیاسی و فراوانی دغدغه مندان دارد که هر یک با نگاه و راهکاری برای رسیدن به نقطه مطلوب منطقه در مقابل مناطق همعرض پا در این میدان یا کارزار انتخاباتی نهند.
گستردگی جغرافیایی ۶ شهرستان کردکوی، بندرگز،بندرترکمن، گمیشان،نوکنده و سیمین شهر و تعدد قومیتی و مهمتر از آن وجود بنگاه‌های سیاسی در غرب استان از جریان‌های چپ و راست،اصولگرا و اصلاح طلب،کارگزار، مشارکتی و.....میدان را برای ورود ۱۳۲ کاندید مهیا ساخت.

تقسیمات سیاسی غرب استان به دو بخش اصلی ترکمن نشین و فارس نشین و تقسیمات جریانی و خطی از سویی فضای رقابتی را چند وجهی کرده است .

توجه فضای سیاسی کشور به دو قشر بانوان و جوانان در سال‌های اخیر، میدان را برای حضور پر رنگ این دو قشر در کنار فعالان قومی و سیاسی دو چندان ساخت و عملا رقابت انتخاباتی مجلس دوازدهم در غرب استان با چند وجه رقابتی قومی،جریانی،قشری و مستقلین تقسیم کرد .

فعالیت‌های چهره های سرشناس سیاسی منطقه از دو بخش ترکمن نشین و فارس نشین و دو جریان فعال سیاسی با شبکه های زیر ساختی چپ و راست یا واژگان جدید " اصولگرایان و اصلاح طلبان " از ماههای گذشته گرمای تنور انتخاباتی را داغتر کرد .

حال باید دید تنها کرسی بهارستان از غرب گلستان سهم کدام یک از این گروه‌ها خواهد شد.
نیازهای اساسی و مهم جامعه در بخش خدمات اجتماعی و عمومی از زیر ساخت‌های آب شرب، جاده امن ،خطوط انتقال برق، مخابرات و اینترنت پر سرعت و میدانهای گردش اقتصادی چون میادین بار و کالا و کم توجهی مسئولان مرکز استان به این نیازها و مطالبات بحق مردمی و محرومیت مشهود در بخش‌های صنایع بزرگ و کوچک، فراوانی مهاجرت نیروی کار به سایر استان‌ها،فرار مغز ها،فناور ها، کارآفرینها و سرمایه گذاران اقتصادی و مهمتر از همه اینها عدم پاسخگویی به این مطالبات مردمی از سوی جریان‌های سیاسی و اعتماد مردمی به منتخبین مجلس از دوره های پیشین تا کنون ،نشان از تغییر ذاقه مردم غرب استان گلستان به چهره نوظهور و شعاری عملگرا و آزمون پس دادها دارد .

حال باید به انتظار نشست که از این جمعیت دغدغه مند کاندید مجلس دوازدهم ۱۳۲ نفر، چند نفر موفق به حضور در میدان رقابت انتخاباتی می‌شوند و شعارها و برنامه های آنان برای برون رفت منطقه از محرومیت مشهود چیست و چه راهکاری خواهند داشت که بتوانند اعتماد مردم غرب را برای انتخاب نماینده غرب استان جلب و راهی بهارستان نمایند

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر