c_300_250_16777215_10_images_ALJALIL.jpg

سایت ترکمن سسی در ادامه گفتگوی خود با فعالان شاخص انتخاباتی این هفته سراغ حاج حکیم آل جلیل رفته است .ایشان در ایجاد گروه ماصلاخات توپاری  آق قلا نقش اساسی داشته و تلاشهای زیادی را برای برآورده کردن آرزوی دیرینه ترکمنهای ساکن آق قلا در زمینه فرستادن یک ترکمن از این منطقه به مجلس داشته است .

ترکمن سسی :برخی اعتقاد دارند حوزه انتخابیه آق قلا به نسبت سایر حوزه های ترکمن نشین از ویژگیهای منحصر به فردی برخودار است لطفا این تمایزات را بیان فرمایید؟
حاج حکیم آل جلیل :ویژگی شهرستان آق قلا بدلیل قرار گرفتن با مرکز استان در یک حوزه انتخابیه و همچنین داشتن دو گزینه انتخاب میباشد که شرایط  خاصی را بوجود می آورد که در صورت انسجام آراء شهرستان می توان به صورت یک فرصت عالی از آن استفاده کرد.
ترکمن سسی :همزمان با تشکیل ماصلاحات توپاری برخی از فعالان اعتقاد داشتند این گروه با هدف کانالیزه کردن سمت و سوی رای مردم به سمت کاندید یا کاندیداهای خاص شکل گرفته است.دیدگاه جنابعالی در این زمینه چیست؟
حاج حکیم آل جلیل :ماصلاحات توپاری با هدف انسجام آراء و مشارکت حداکثری مردم و ایجاد وحدت در جهت محدود نمودن تعداد نامزدهای انتخاباتی فعالیت می کند و نتیجه این فعالیت در صورت موفقیت معرفی یک یا دو  نفر از نامزدها به عنوان افراد اصلح خواهند بود و این معرفی پس از طی فرآیند خاصی صورت خواهد گرفت . نامزد خاصی پیش فرض گروه نیست و گروه تمام توان خود را در رعایت بی طرفی انجام خواهد داد .
ترکمن سسی :جنابعالی مهم ترین مشکلات پیش روی اجماع در حوزه آق قلا را چه می دانید؟
حاج حکیم آل جلیل :بدلیل عدم تشکلهای حزبی رقابتها بیشتر بصورت ایلی و طایفه ای است و خواسته ها و نیازهای مدنی جامعه اولویت بندی نشده است و این امر نه تنها انسجام آراء بلکه پی گیری مطالبات را نیز مشکل مینماید ، به امید روزی که احزاب سیاسی در کشور ما شکل بگیرد و مشکلات و نیازهای جامعه را بصورت کلاسه و در راستای استراتژی کلان کشوری طبقه بندی و اولویت بندی نموده پی گیری بنماید .انسجام آراء شهرستان و پرهیز از تعدد نامزدها مشکل پیش روی گروه است .
ترکمن سسی :با توجه به فضای کنونی تا چه اندازه به نتایج تلاشهای در حال انجام برای اجماع در بین کاندیداهای امیدوارید؟
حاج حکیم آل جلیل :با توجه به اینکه شهرستان آق قلا تاکنون موفق به اخذ کرسی نمایندگی مجلس نگردیده و همه مردم شهرستان تا حدود زیادی نسبت به آسیب های انتخاباتی آشنا شده اند سعی دارند با گروه نهایت همکاری را داشته باشند که حداقل آسیب ها را در این مرحله داشته باشیم و فعالیت نامزدهای انتخاباتی قرین موفقیت گردد .
ترکمن سسی :بنظر جنابعالی تاکید پررنگ بر دیدگاههای جناحی چه تاثیری بر فرایند اجماع خواهد گذاشت؟
حاج حکیم آل جلیل :از آنجایی که مردم شهرستان آق قلا با در صد بسیار بالایی به اقای روحانی رئیس دولت تدبیر و امید رای داده اند بطور یقین  نامزدهایی که در جهت تقویت دولت و پشتیبانی از برنامه های توسعه استانی برنامه داشته باشند مورد حمایت مردم شهرستان واقع خواهند شد .
.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر