c_300_250_16777215_10_images_CYMERA_20160202_122039.jpg

مهندس خواجه محمد نیک رفتار:گنبد جریان خطرناکی درپیش گرفته است بعد از موفقیت حرکت یاشولی ها در انتخابات شورای شهر،گردانندگان آن به طمع کنترل و هدایت آرا مردم در جهت انتصابات خود، می روند تا با تحمیل خود به جامعه، بنام کلمه مقدس یاشولی تمام انتخابات صنفی ، فنی ، سیاسی و اجتماعی را در قبضه خود گیرند.

 

به باور بنده تبعات آن در آینده نخبه کشی ، تفرقه و مرگ چهره های خلاق و مدبر است که برای کسب مناصب مدیریتی بجای کسب علم و تجربه و درایت باید در پی کسب نظر یک عده منفعت طلب باشند.

این جریان اگر امروز موفقیت و پیروزی را کسب نماید قطعا تمام امکانات و ظرفیت های کاری، استخدامی ، پیمانکاری ، مدیریتی و ...را در قبضه و کنترل خود خواهندگرفت. علاوه بر تصاحب رانتهای ناشی از آن، جامعه نوپای ترکمن در مسیر دموکراسی را به قهقرای خفقان در اعصار گذشته خواهد برد. در گنبد هر چه باشد نتیجه صندوق، یک ترکمن خواهد بود.

اگر هدف رفتن یک ترکمن به مجلس است شما شک نکنید که نماینده گنبد ترکمن خواهد بود مگر شب آخر 9 کاندید فارس به نفع یک نفر کنار بکشند.

جایی که ضمانت کاندید ترکمن محرز است وظیفه یاشولی کمک به کاندیداها برای بهتر معرفی کردن به مردم است نه اینکه یک نفر را خود انتخاب و بخواهند به مردم تحمیل کنند. تاسف بابت تمام قولهایی که به مردم دادند و عمل نکردند.

حذف کمیته معیار و سنجش، عدم قسم رای دهندگان بر سلامت انتخاب و اینکه از پیش کسی انتخاب شده نیست،عدم عمل به قول اعلام لیست 3 نفره برای رقابت و نهایتا ترغیب کاندیداها به شرکت در جلسه و سورپرایز خروجی یکنفره،عدم انتشار نام سوابق و شهرت اعضای 600 نفره. درد آقای طیار نیست،قرجه دده دوست ،همکلاسی و هم محلی بنده هستند. درد افرادی هستند که پشت پرده با بازی دادن مردم و ریش سفیدان شهر، خود را در یک بازی تمام برد تصور میکنند. طیار ، هاشمی ، پقه یا بردی پور هر کدام که انتخاب میشدند باید چهار سال منت پشت پرده یاشولی ها را بدوش بکشند و بجای تامین منافع ملت باید پاسخگوی مطالبات آنها باشند.

کاندیدای بیچاره مرتب دنبال ابقا یا نصب فلانی در فلان پست باشد یا دنبال مجوز فلان کارخانه و .... برای فلان یاشولی باشد. تصور آن افراد پشت پرده همین است.

هر که انتخاب شود حالا اگر من نوعی هم کاری با نماینده داشتم باید اول قرار ملاقاتی از این جمع بگیرم. خدا مکر همه مکاران را به خودشان برگرداند. مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین.

دیدگاه‌ها  

+1 #1 مجید نیازی 1394-11-30 20:14
با نویسنده کاملا موافق هستم و اینکه :
1.چرا اسامی این 600 نفر منتشر نشد ؟ چرا مردم نباید این مردم را بشناسند ؟
2.معیار و ملاک برای انتخاب اصلح چه بود؟ نه مناظره ای بود ، نه بررسی رزومه به صورت علنی بود ؟ و نه فرصت دفاع برای کاندیدها از رزومه شان بود و نه فرصت تشریح برنامه هایشان .
3.چرا برخی افراد که بصورت علنی در ستادهای انتخابی بعضی کاندیدها فعالیت می کردند در جلسه رای گیری بودند ؟
4.چرا برخی از یاشولی های روستاها که بعضی کاندیدها در منزل آنها جلسه سخنرانی گذاشته بودند در جلسه رای گیری بودند ؟
نقل قول کردن
-2 #2 مهدی 1394-11-30 21:59
ضمن عرض سلام قطعا با این نویسنده محترم موافقم بخصوص که اندیشمندان و جوانان روشنفکر فارس و ترکمن بدنبال تبیین این اندیشهدهستند که قویترین و متخصص ترین فرد بدون تمرکز بر قومیت راهی مجلس شوند تا دردی از مردم دوا شود و اساسا باید دنبال راهی برای پایان دادن به تفکر منخوس ترکمن یا فارس بودن نماینده باید بود نه اینکه بجای رسیدن به دروازه های تفکر بدون تعصب نژادی راه را کج نموده و به دنبال فرو بردن مردم در قهقرای تعصبات قومی باشیم.این افراد از نجابت و پاکی قلب و تفکروالای قوم ترکمن سواستفاده میکنند
نقل قول کردن
0 #3 عبدالمجید نیک قوجق 1394-11-30 22:56
مهندس جان واقعا که حرف دل مردم رو بیان کردی، البته قسمتی از حرف مردم !!!
حرف زیاد است ولی حیف ...
نقل قول کردن
+1 #4 یار دبستانی 1394-11-30 23:04
مهندسی انتخابات توسط یاشولی های پشت پرده نشین دار که حتی پشت پرده را خود یاشولی ها نمی بینند
نقل قول کردن
+2 #5 آچیک 1394-12-01 00:39
اگر خفقان یاهرچیزدیگری که بخواهید اسمش رابگذارید لطفا خودتان راگول نزنید چرا که به اصطلاح به این روش خفقان ویا انتخاب هرکاندیدایی که رفته ورزومه وازخودش دفاع کرده راضی بوده وتمکین کرده اگر مثل شما می اندیشیدند نباید به یاشولی ها چراغ سبز نشان میدادند وحالا که قدم درگود گذاشته اند اخلاق وعرف حکم می کند به نظر یاشولی ها وخودشان احترام بگذارند وکناربکشند. همه عزیزان کاندید نخبه هستند وباهرروشی بیش از یک کاندید به مجلس راه نمی یابد پس لطفا فرافکنی نکنید وکاسه داغتر ازآش نشوید.
نقل قول کردن
+3 #6 ارشد حقوق 1394-12-01 02:00
یک سوال از تمام منتقدین اجماع در گنبد:
کاندیداها و نمایندهایشون وقتی اجماع رو قبول ندارن چرا در محل اجماع حاضر شدند مگر با قل و زنجیر آوردنشون؟
اینان از اولش هم دانسته وارد گود شدند ولی حالا که قافیه رو باختن با جارو جنجال میخوان به کرسی مجلس برسند.
ارزشش رو نداره آقای بردی پور استاد سابقم در دانشگاه پیام نور.
بنده بعنوان حامیتان لااقل ازشما انتظار نداشتم عهد شکنی کنید.
از خدا میخوام کاندیدای منتخب سربلند و پیروز باشند و از مردم شریف ترکمصحرا تقاضای تمکین به عهد بسته شده را دارم.
نقل قول کردن
+3 #7 مراد 1394-12-01 08:13
ضمن احترام . با این تحلیل موافق نیستم ظاهرا نویسنده طرفدار کاندیدی بوده است که با اقبال یاش اولی ها مواجه نگشته است البته ایشان در کنار یکی از کاندیداها بوده و برنامه ریزش میباشد که تقریبا نفر پنجم از لحاظ محبوبیت مردمی میباشد حالا دوست دارید اسم کاندید را هم بگیم
نقل قول کردن
-1 #8 ارتین 1394-12-01 08:50
دود این بی تدبیری یاش اولی ها به چشم مردم منطقه خواهد رفت !!!!!!!
واقعا تصمیم نابجایی بود.
با این خروجی ،یاش اولی ها برای همیشه ،در صحنه سیاسی واجتماعی شهر ومنطقه اعتبار شان را به حراج گذاشتند.
نه اینکه به کاندید مورد نظر هیچ کمکی نخواهد کرد بلکه از نظر مسئولین سیاسی وامنیتی استانی ،چوب لای چرخ انتخاب اصلح گذاشتن محسوب خواهدشد.
نقل قول کردن
-2 #9 حکیم مختومی 1394-12-01 10:01
باسلام.بنده هم موافقم..راه غلط بود انتخابیاشولی های روستایی خیلی خیلی فرمایشی بود ...هیچگونه مشورتی بابزرگان روستا صورت نگرفت سلیقه ای وکاملا"مهندسی شده بود
نقل قول کردن
-1 #10 بهزاد 1394-12-01 10:14
سلام حرف همگی درست
آقزی بیرچیلگ چه میشود و چه خواهد شد
شک نکنید این دوره هم یک نفر بغیر از ترکمن ها خواهد رفت.
نقل قول کردن
+1 #11 دیه جی 1394-12-01 10:53
سلام عزیزان.
برای یاش اولی گری که شان ان، کمتر از خیلی ارزشهای دینیمان دینی نیست متاسغانه بر حق ان ظلم روا داشتند.
بی شک کسی حق ندارد کاری را ، امری را ،انجام دهد که در انجام ان در در نتیجه ان احتمالی وجود دارد که حتی یک گروه مسلمان با اسلام دشمنی و دینمان کدورت ورزند.
یاش اولی گری نیز بیشتر نباشد کمتر نیست ارزش و اعتبارش.
آیا در حال حاضر قداست و حرمت و صداقتش که زیر سوال رفته نباید برای بانیان ان تنبیهی تدارک ببینند مردم ،که بی شک صاحبان واقعی ترکمن صحرا هستند .
برای سلیمان هاشمی و صمد بردی پور ارزوی پیروزی دارم تا نمودی باشد از «مکر و مکرالله» .
برای مردم تصمیم نگیرید ولی دنبال این باشید توانمند را به مجلس و مردم بشناسانید نه اینکه ان را تحمیل کنید.
برای مردم خدمت کنید نه اینکه جامعه را شقه شقه کنید.
یا حق.
نقل قول کردن
+3 #12 یونس کرد 1394-12-01 11:15
با سلام خدمت مهندس نیک رفتار:
شما که صاحب نظر هستید لطفا حرکت نوپایی که را ایجاد شده تخریب ننمایید،اگه توانش را داری راهکار بدهید تا نتایج مطلوب تر از اینها ایجاد شود تا هم به نفع منطقه باشد و هم منافع ملی در نظر گرفته شود.
نقل قول کردن
+1 #13 ابوبکر 1394-12-01 13:32
ضمن عرض سلام و خسته نباشید
مباحث مطرح شده بدون شک حرف دل بسیاری از مردم منطقه است.خود من نیز سوالاتی برایم پیش آمده است:
1. افرادی که به عنوان یاشولی انتخاب شدند و در مراسم 29 بهمن حضور داشتند با چه مکانیزمی و براساس چه معیارهایی انتخاب شدند؟
2. متاسفانه با توجه به بحث طایفه گرایی این سوال پیش می آید که آیا افرادی که در جلسه یاشولیها حضور داشتند و به کاندیداها رای دادند از چه طایفه هایی بودند؟ شاید جهت گیری خاصی وجود داشته است
3. چرا اسامی این 600 نفری که یاشولی هستند از قبل مشخص نشده است؟ آیا افراد صلاحیتداری هستن یا اینکه طرفداران یکی از کاندیداها جمع شده و اقدام به ایجاد گروه یاشولیها کردند تا بتوانند مردم را بسوی کاندیدای خاصی سوق دهند؟
نقل قول کردن
+4 #14 ذولفعلی 1394-12-01 14:36
چرا ؟ چرا ؟ و چراهای زیادی که معمولا بعد از باخت یا به تحقق نرسیدنِ منفعتِ عده ایی در یک اجماع پرسیده میشود که طبیعی ست . یک مثال ساده بزنم موقعی که برای یازده کرسی شورای شهر یازده گزینه رو انتخاب کردند چون منفعت و سلیقه ی اکثریتِ مردم دیده شده بود مردم به رای یاشولی ها احترام گذاشتند ، اما حالا که برای یک کرسی مجلس یک گزینه رو انتخاب کردند بالطبع عده ای راضی باشنو عده ای ناراضی . مسئله ی مهم برمیگرده به شعوره مردم که بازم به رای یاشولی ها احترام میزارن یا نه ؟ا

وگرنه که به حاشیه رفتنو تفرقه انداختن کاره خیلی آسونو سهلی نسبت به همدلی و همزبانیه
نقل قول کردن
+1 #15 بهمن 1394-12-01 16:05
با سلام
دوستان عزیز اگر کاندیداهای محترم بعد از نتایج بدست امده و خروجی جلسه گروه به اصطلاح یاش اولی (از نظر معترضان و رای نیاورده)نسبت به نتیجه بدست امده اعتراضی دارند!
و گروه یاش اولی ها که انتخاب را انجام داده اند را قبول ندارند
پس چرا در جلسه مذکور حضور داشتند!
خوانندگان عزیز لطفا کمی تامل کنید...
نقل قول کردن
+7 #16 مهدی 1394-12-01 17:43
سلام علیکم. وقت بخیر
بنده با نویسنده این مقاله موافق هستم (البته امیدوارم بیطرفانه این مقاله نوشته شده باشد).
در سال 1394 شمسی (2015) و با گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی باشکوه ایران بزرگ، اما همچنان دست از کارهای قوم گرای نکشیده ایم.
حضرت آقا در سخنرانیهای خود تاکید دارند که مراقب نفوذ دشمن باشیم نگذاریم دشمن برای ما تصمیم بگیرد. و سرنوشت مردن باید توسط خودشان رقم بخورد. همانطور که گفته می شود میزان رای ملت است.
برای پیشرت و شکوفایی شهرستان از کارهای طایفه گرای و قوم گرای پرهیز کنیم. بیایید ببینیم در این چند دوره که نماینده به مجلس فرستادیم فرق ندارد(ترکمن یا غیر ترکمن) برای شهرستان چه دست آوردهای داشتند. چند کارخانه،چند بیمارستان تخصصی،چند دانشگاه و... راه اندازی شده است. فقط پیشرفت شهرستان مهم است. آسفالت کردن چند کوچه و خیابان در فلان روستا کار مهمی نیست. باید به نماینده ای راباید انتخاب کنیم که شجاع،باهوش،اخلاق مدار،معتقد به حلال و حرام، بینش انسانی،دارای فن بیان و... باشد.اینگونه حرکات(تصمیم یاشلی ها) باعث شد مجددا یک شکافی بین همشهریها بوقوع بپیوندد.
نقل قول کردن
+1 #17 حمید 1394-12-02 10:51
برادر نظر منم بذار خب...
نقل قول کردن
-4 #18 کمال 1394-12-02 18:00
باسلام گویا مهندس نیک رفتاراز آنجا که چندین ساله محل کارش گرگانه از نتایج انتخابات دوره قبل گنبد اطلاعی ندارند ویا خودرا به بی اطلاعی میزنند برچه اساسی میگویند که رای گنبد قطعا ترکمن است ؟؟
نقل قول کردن
+6 #19 جواد 1394-12-02 18:13
سلام
بانویسنده بسیار موافقم
این نحوه انتخابات با ریش سفیدان در سایر اقوام هم می تواند از این دوره ودوره های آینده بوجود آید درحالی که زمینه های خوبی دربین اون اقوام وجود داره جمعیت شان کم نیست و طولی نمیکشه تا به یک فرقه گرایی بزرگ تبدیل بشه چون همه الان می دونند در جریان شورای شهر گنبد چطوری یکباره ورق برگشت همه متوجه شدند و در بی خبری به سر نمی برند
واین درسته نماینده گنبد براحتی می تونه یک ترکمن باشه اما خوبه نماینده با استعداد و دلسوزو کاربلد انتخاب
بشه نه مثل اونی که سالها پیش خیلی مدت کمی بود و نمیتونست تومجلس صحبت کنه شایعه کرده بودند حتی زمان سخنرانی اش را همش در اختیار دیگران قرارمیداده
درحالی که کاندیداهای خوبی در اون زمان داشتیم
و نتونستند راه پیدا بکنند
فرقه گرایی بیش از حد فقط باعث افول میشه
نقل قول کردن
+3 #20 جلال 1394-12-02 20:43
با سلام
چرا کسی که نمره معیار بالایی دارد،در رای گیری،رای کمتری می آورد.این حرکت نشانه این است که یاشولی ها به دنبال فرد اصلح نبودند و فقط به دنبال منافع شخصی بودند.راه ندادن یک کاندیدا در جلسه و .....همه نشانه یک هدف از پیش تعیین شده گرد آورندگان یاشولی بود.
نقل قول کردن
+3 #21 جلال 1394-12-02 20:54
با سلام
چرا کسی که از نظر همین یاشولی ها نمره معیار بالایی می آورد در رای گیری رای کمتری می آورد.این حرکت نشان می دهد که این حرکت یاشولی ها فقط نمادین بوده و آنها قبلا انتخاب خود را انجام داده بوده اند.راه ندادن یک کاندیدا به جلسه نیز نشان می دهد که این حرکت گردانندگان یاشولی ها فردی از پیش تعیین شده برای خود در نظر داشتند.
نقل قول کردن
+6 #22 خرمالی 1394-12-03 09:37
باسلام
بنده نیز با کاری که به اسم یاشولی صورت پذیرفته موافق نبوده به دلایل ذیل:
1- مگر میزان رای مردم نیست؟!
2- اگر میزان رای مردم است، از روستا یا محله ی یک فرد آن نفر یاشولی با چه معیاری انتخاب گردیده؟!
3- آقایان یاشولی که دم از دموکراسی میزنند، کجای دنیا تعریف دموکراسی این بوده که یک عده که معیار انتخاب آنها معلوم نیست برای مجموعه افرادی تصمیم گیری نمایند؟!
4- کدام مردم نفر نماینده ی خود را بعنوان یاشولی روستا یا محله ی خود برای تعیین شخص کاندیدا مشخص کرده اند؟ آیا در اینخصوص از آن مردم نظرخواهی کرده اند؟ با چه مکانیزمی؟
نقل قول کردن
+5 #23 جوان ترکم 1394-12-03 11:51
با سلام
ما با اقای طیار مشکلی نداریم چرا که او هم مثل سایرین پاره تن ترکمن صحرا هستن
فرض بر این میگیریم انتخاب 600 نفر از اعضای بعنوان یاشولی ها بجا بوده.
1-بحث اصلی که اکثریت هم بر اون انتقاد دارن اینه که چرا اینها بدون شفاف سازی و پشت درهای بسته اقدام به انتخاب کردن؟؟؟؟
2-شما که میگویید یاشولی هستین چرا بیطرف نبودین و به همه کاندیداها به یک چشم نگاه نکردین و از ورود برخی از کاندیدا جلوگیری کردین؟؟؟
نقل قول کردن
+10 #24 جوان ترکم 1394-12-03 11:59
3-ایا بهتر نبود از همه کاندید ها دعوت میکردین و به یک اندازه بهشون وقت میدادین تا برنامه های خودشون رو تشریح کنن و از رزومه خودشون دفاع کنن؟؟؟؟
4-بهتر نبود کلیه جلسات رو بصورت کاملا شفاف برگزار میکردین و مردم رو از لحظه به لحظه این تحرکات اگاه میکردین تا جای هیچگونه شک و شبهه باقی نمونه؟؟؟؟
در پایان
یاشولی گری این نیست که بخواهی بین طرفین اشکارا اختلاف قائل بشی و بدون دلیل و سند و مدرک رای رو به نفع فرد خاصی صادر کنی.
الان با دهه های قبل فرق داره مردم سواد سیاسیشون بالا رفته ارتباطات هم گسترده شده و کوچکترین خبر مثل بمب میترکه و همه باخبر میشن.
نقل قول کردن
+2 #25 رضا 1394-12-04 22:59
بسه دیگه چقدر بر طبل اختلاف میکوبید. الان فارسها دارن به اجماع میرسن و ما هنوز ول معطل ماندیم . من دیگه دارم یواش یواش دارم به مسولین این سایت شک میکنم آیا واقعا طرفدار این هستند که یک نفر از این صحرای ترکمن به مجلس بره یا نه؟
ادمین اگه مردی بچاپ اگه واقعا دنبال وحدت مردمی بچاپ
نقل قول کردن
-3 #26 ترکمن اوغلی 1394-12-09 09:36
مردم به تصمیم یاشولیها احترام گذاشتند این خیلی خوبه این نشانه وحدت . نشانه گوش دادن به حرف بزرگترها است ولی این یاشولیها درتصمیمشان رضایت خدا ورسولش را جلب کنند نه رضایت طایفه یا فردی یا منطقه ی .
نقل قول کردن
-2 #27 جوان ترکن 1394-12-09 22:39
به نقل از ترکمن اوغلی:
مردم به تصمیم یاشولیها احترام گذاشتند این خیلی خوبه این نشانه وحدت . نشانه گوش دادن به حرف بزرگترها است ولی این یاشولیها درتصمیمشان رضایت خدا ورسولش را جلب کنند نه رضایت طایفه یا فردی یا منطقه ی .

وحدت به چه قیمتی؟؟؟.
چهار سال هم همچون چهار سالهای گذشته میگذرد
ما خیلی تفکرمون پایینه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر