c_300_250_16777215_10_images_1_71752.jpg

ترکمن سسی - طاهر جانی: عبارت کلیشه ای "به شایعات فضای مجازی توجه نکنید" هنگام  وقوع یک رخداد ناگوار و یا چالش اجتماعی همه گیر، بارها و بارها از زبان مسوولین ارگان ها و نهاد های مختلف شنیده شده است.


 به عنوان مثال در سیل اخیر گلستان به دفعات از مردم خواسته شد به شایعات فضای مجازی توجه نکرده و اخبار مرتبط با سیل را از طریق منابع رسمی دنبال کنند.
از زمان پیدایش  تلگرام، موبو گرام، واتساپ و دیگر شبکه های اجتماعی ، به این نوع  فناوری به چشم منابع غیر معتبر و تشویش برانگیز نگاه شده است و جالب آنکه کاربران فضای مجازی روز به روز افزایش می یابند و گوی سبقت را از پایگاه های رسمی ربوده و در اطلاع رسانی وقایع و رویداد ها عملکردی به موقع و موفق داشته اند. از همین رو امروزه مردم به رغم توصیه های بازدارنده و مکرر برخی مسئولین ، تمایل بسیار زیادی دارند تا اخبار و رویدادهای روز را از این مسیر جذاب نیز دنبال نمایند.
در جریان سیل ابتدای سال در منطقه ترکمن صحرا ، از کلیه  عوامل دولتی و آزاد که تلاش فراوانی در کاهش اثرات بحران داشتند، تقدیر و قدردانی به عمل آمد و شایسته بود مدیران فضای مجازی که در تمامی لحظات اطلاع رسانی های لازم  می کردند فراموش نشوند. مسلما خوب و بد در همه جا وجود دارد و کم نیستند شبکه های مجازی که تلاش دارند باورهای دینی و ملی  مردم را هدف گرفته و بی بند و باری عمومی را ترویج دهند، اما هرگز نباید همه فعالان این عرصه را به یک چوب راند.
امروزه عموم مردم بر این واقعیت اتفاق نظر دارند که فضای مجازی يا شبکه‌هاي اجتماعي موبايلي، نقش آشکاری در افزايش آگاهي مردم دارند و می توانند نقش مثبت و تاثیرگذاری در جامعه ایفا نمایند. بی انصافی است هرگاه که بحرانی حادث می شود فضای مجازی را عامل تشدید مشکلات بدانیم و هر زمان که فصل جریان ها و مناسبت های حساس همچون انتخابات فرا می رسد جای چراغ سبز و قرمز را عوض کنیم. دولت باید بداند مشکل حال حاضر کشور کاربران فضای مجازی را شامل نمی شود. غده های سرطانی مملکت ما افراد فاسدی هستند که  با سواستفاده از اختیارات حکومتی که یه آنها سپرده شده، اموال بیت المال را به غارت می برند و رسیدگی به پرونده هایی از این دست متاسفانه  تمامی هم ندارد.
نزدیک شدن به انتخابات مجلس یازدهم، نقطه عطف فعالیت گروه های مجازی در حوزه های انتخابیه خواهد بود خاص آنکه در آستانه سال 1400 استفاده از اینترنت جزو لاینفک زندگی اکثر مردم جامعه شده است و فعالان سیاسی اجتماعی به اهميت واقعي و تاثیر گذار فضاي مجازي و شبکه‌هاي ارتباطي پی برده اند. شور رقابت های انتخابات دوره یازدهم مجلس، فضای گروه ها و کانال های مجازی را به محیطی برای عرض اندام کاندیداها تبدیل کرده و پای برخی تحلیگران و نظریه پردازان فعلا خاموش را به مباحث اینچنینی  خواهد کشاند.


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر