c_300_250_16777215_10_images_72788.jpg
ترکمن سسی - احمد و یوسف ایگدری: در حوزه عملکرد اجتماعی از انسان اجتماعی اعمالی سر میزند که به دور از هر گونه قضاوتهای مغرضانه ، سطحی و هیجانی و با کمک گرفتن از متدهایی مانند مطالعه اجتماعی، حس و تجربه ی  انسانی ، عقل و منطق می توان به ناب و اخلاقی بودن این اعمال پی برد.


تشخیص این رفتارهای انسانی و اخلاقی ناب در مباحثی مثل انتخابات که عموما با زمینه ای از آغشتگی به شعارهای رنگارنگ و فریبنده است و شوربختانه اکثریت قریب به اتفاق آنها در حد همان شعار باقی می ماند اهمیتی دو چندان می یابد.


سلیمان هاشمی در هنگام ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس به تمامی فعالان عرصه انتخاباتی و خصوصا به رقبا و کاندیداهای محترم  انتخاباتی ثابت کرد که بین تفکرات و شعارهای انتخاباتی او هیچ فاصله ای نیست.


تفکری که همیشه مبتنی بر فرا قومی بودن ، فرا زبانی بودن ، فرا مذهبی بودن تاکید داشت.


تفکری که همیشه تقدم جنسیتی را بدون در نظر گرفتن شایسته سالاری بر نمی تافت، امروز با مشارکت دادن عده ای از زنان و بانوان از اقوام مختلف گنبد در زمان کاندیداتوری خود این مهم را بر تمامی جامعه رای دهندگان گنبد علی الخصوص بر زنان و بانوان گنبد و منطقه اثبات کرد .


هاشمی با ارج نهادن بر کرامت و جایگاه زن نه به عنوان رای دهنده صرف بلکه به عنوان یک انسان، امری بدیع و انسانی را در انتخابات گنبد پایه ریزی کرد.


سلیمان هاشمی با این حرکت انسانی و اجتماعی خط بطلانی کشید بر تفکرات پوسیده ی جامعه مرد سالار که در سایه تحجری فرهنگی،اجتماعی در طول تاریخ انتخابات همیشه از زنان و بانوان گنبد و حوزه استفاده ی ابزاری کرده اند .


با این شروع متفاوت ویژگی های اعتقادی، شخصیتی او بر همگان روشن شد، حرکتی که ممکن بود توسط سایر کاندیداها مورد تقلید قرار گیرد .


  در واقع سلیمان هاشمی با این حرکت انسانی و اخلاقی عظمتی تازه به روح فراموش شده جامعه زنان گنبد و حوزه ی انتخاباتی بخشید .


بدون شک او مردی است از جنس مردم سختی کشیده گنبد و مناطق اطراف آن. حضور مردان و زنان فارس ، ترکمن، سیستانی، بلوچ و قزاق نشان داد که حاج سلیمان هاشمی متعلق به قوم و طایفه ی خاصی نیست.


مشارکت اقوام و رنگین کمان طوایف مختلف در ثبت نام این فرزند ملت بر همگان ثابت کرد که پیام وحدتی که او همیشه در متون سخنرانی و دیدارهای مردمی ایراد می کند صرفا در حد شعار و سخنان گزاف نیست.


بدون شک امروز سلیمان هاشمی همگان را بر این نتیجه اخلاقی و باور رساند.باوری که سالیان سال در هزارتوها و کوچه پس کوچه های غیر اخلاقی و شعار زده ی انتخابات فراموش شده بود .

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر