c_300_250_16777215_10_images_73480.jpg

ترکمن سسی - یادداشت اجتماعی : وحید حاج سعیدی یادداشت نویس گلستانی با اشاره به شرایط حساس روزهای کرونایی در یادداشتی انتقادی کم توجهی برخی افراد جامعه به موضوع شیوع ویروس کرونا را دردناک توصیف می کند.

وحید حاج سعیدی می نویسد : این روزها از مرگ کسی تعجب نمی کنیم!
روزها دیگر از مرگ هیچ کس تعجب نمی کنیم و نمی پرسیم چرا مرد؟! تصادف کرد؟ مریض بود؟ پیر و جوان هم ندارد...

نه ...یک سرما خوردگی ساده که اصلاً هم خطرناک نیست و دارویی هم ندارد، ولی نمی دانیم چرا تا کنون جان بسیاری از همشهریان ما را گرفته است؟! از رئیس اداره، روحانی، فرهنگی  گرفته تا کشاورز، بازاری، خانه دار و ...

مرگ های غم انگیزی که نه تشییع جنازه ای در کار است و نه مراسم عزاداری! خانواده ها نمی توانند جنازه عزیزان شان را در آغوش بگیرند و برای آخرین بار وداع کنند! بدون شک این نوع تشییع جنازه و تدفین سنگینی داغ عزیزان را صد چندان می کند و حسرتی ابدی بر دل خانواده ها سوگوار خواهد گذاشت...

تسلیت ها مجازی شده اند ولی درد هجران و دوری، واقعی است و جگر سوز...

با این وجود هنوز کرونا را جدی نگرفته ایم. بانک ها و ادارات فعال هستند و مغازه های شهر شلوغ تر از همیشه در حال داد و ستد...

ویروس کرونا در بیش از 150 کشور دنیا رخنه پیدا کرده است و دنیا را به هم ریخته است ولی عجب از کسانی که هنوز به آن با دیده شک و تردید می نگرند و خانمی که دیروز در مغازه ای در واکنش به مغازه دار برای استفاده از ژل ضد عفونی گفت: من که به این مدل رعایت بهداشت اعتقادی ندارم.

این ویروس آنقدر هم که می گویند خطر ناک نیست و شلوغش کردند!
در حقیقت خطرناک از ویروس کرونا، ویروس کم سوادی و بی فرهنگی است که نمی توانیم درک عمیقی از موضوعات اجتماعی داشته باشیم و چون هنوز خودمان یا اطرافیان مان به این ویروس دچار نشده اند، درد همسایه و سایر شهروندان را نمی بینیم و درک نمی کنیم قطع این زنجیره بستگی به نگاه، رفتارف و نگرش ما دارد!

ای کاش تمام بنر های شهر را به جای تبلیغات پوشاک و رستوران و دانشگاه و ... به تصاویر شهروندانی اختصاص می دادیم که این چند روز جان خود را از دست دادند! کادر درمان و پزشکی خسته از مراجعات بی شمار با لباس ها و ماسک هایی که حقیقتاً راه رفتن نفس کشیدن با آنها دشوار است، شبانه روز در حال پذیرش بیماران هستند.

تخت های بیمارستانی پر شده است و نفس شهر به شماره افتاده است! اما ما هنوز در خیابان ها به دنبال پادری، وسایل سفره هفت سین، لباس شب عید و آجیل و شیرینی از این مغازه به آن مغازه می رویم و در تدارک نوروز هستیم! غافل از اینکه کرونا در کمین ماست و با هر مراجعه غیر ضروری به بازار احتمال گسترش ویروس را افزایش می دهیم .

یادمان باشد اگر به خودمان نیائیم ، تا چند ماه دیگر باید این شرایط سخت را تحمل کنیم و شاید حسرت روزهایی را بخوریم که باید در خانه می ماندیم و نماندیم! به هوش ...

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر