c_300_250_16777215_10_images_74519.jpg

ترکمن سسی - عید قربان امسال هم از راه رسید ولی بیماری کرونا که در طی ماه های اخیر کل جهان را تحت تاثیر قرار داده ، عید قربان امسال را برای همه به متفاوت ترین عید قربان تبدیل کرده است.

با توجه به وضعیت کرونایی قرمز در استان گلستان و بنا به تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا ، امسال نماز عید قربان در مصلی ها و عیدگاه ها اقامه نخواهد شد.

از طرفی با نظر به بحثی فقهی در میان اهل سنت در صورتی که بدلیل عذری نماز عید قربان اقامه نشود تنها پس از زوال آفتاب( یعنی پس از نیمه ظهر) می توان قربانی را ذبح کرد.

از این رو همانگونه که از برخی بزرگواران نقل شد پس از اقامه نماز صبح و همان ابتدای صبح تنها با حضور تعدادی انگشت شمار نماز عید قربان بصورت محدود برگزار شد تا مردم از باب ذبخ قربانی خلاص شوند و محدودیت تا لنگه ظهر صبر کردن برای ذبح قربانی آن هم در این روزهای گرم تابستان برطرف شود.

بهرحال سلامت افراد جامعه و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بحثی جدی و منطقی است و انتظار است شهروندان با جدی گرفتن موضوع ، امسال دید و بازدیدهای عیدقربان را با رعایت کامل نکات بهداشتی ترجیحا غیر حضوری و بسیار محدود انجام دهند تا از این شرایط و روزهای سخت کرونایی نیز به سلامت عبور بکنیم.

نکته دیگر اینکه از سرمایه های اجتماعی هر جامعه ای همدلی ، همبستگی و توان افزایی درونی است به عبارت دیگر همانگونه که برای مقابله با کرونا نیازمند این سرمایه هستیم در چنین ایام عید افراد دارای استطاعت مالی بیشتر به فکر افراد نیازمند و کم بضاعت باشند تا خوشی های عید را همه با هم سهیم و شریک باشیم و بیش از پیش سرمایه های اجتماعی خود را که سرمایه واقعی و درونمایه رشد و تعالی هرجامعه ای است تقویت نماییم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر