c_300_250_16777215_10_images_75704.jpgترکمن سسی - آرامش و امنیت پایدار گلستان بخشی از ثمره گستردگی چتر اطلاعاتی سربازان گمنام در اداره کل اطلاعات استان است که آخرین نمود آن مساعی خاموش در شناسایی و دستگیری باند گروگان‌گیران پسر بچه اهل سنت گمیشان در هزاران کیلومتر فراتر از محل وقوع جرم پدیدار شد و بار دیگر هوشیاری و تیزبینی عوامل امنیتی را نمایان کرد.

نگاهی به کارنامه مجاهدان خاموش اداره کل اطلاعات گلستان پس از چهار دهه تلاش گویای پرونده روشن این مجموعه در تقابل با اقدامات گروهک های تروریستی و معاند و عناصر وابسته و خنثی سازی تحرکات مذبوحانه و اختلاف افکنی‌های روشن و پنهان آنان است که هر از چندگاهی در شکلی خاص ظاهر می شود.
استان گلستان به سبب برخورداری از برخی ویژگی های خاص از جمله وجود مرز خاکی و دریایی با ترکمنستان، قرار گرفتن در کریدور اصلی انتقال مواد مخدر و سکونت اقوام و مذاهب و ادیان مختلف از جمله مناطقی است که بستر بروز برخی ناامنی و تحرکات خارجی یا داخلی برای خدشه بر مولفه‌های مختلف امنیت را داراست.
باوجود تمام پتانسیل های یادشده؛ استان گلستان طی سال‌های اخیر بعنوان یکی از امن ترین مناطق کشور شناخته می شود؛ یکی از موئلفه هایی که در سال های اخیر از سوی دشمنان به عنوان دستاویزی برای ضربه زدن به نظام مورد توجه قرار گرفته؛ مقوله وجود اقوام و مذاهب مختلف در کشور و استان گلستان است.
دشمن طی سالیان اخیر تلاش کرد تا با اشکال مختلف و با دامن زدن به برخی اختلاف سلیقه ها و یا مباحث حاشیه ای ضمن ناامن سازی کشور زمینه تشدید شکاف و انشقاق در منطقه یا استان را فراهم سازد که با تیزبینی مجاهدان خاموش گلستان ناکام ماند.
پارسال اداره کل اطلاعات گلستان اعضای باند بزرگ توزیع اسلحه غیرمجاز را با ۱۹۱ قبضه انواع اسلحه مانند هشت تیر، پنج تیر و تک لول شناسایی و دستگیر کرد.
در یکی از تازه‌ترین اقدامات هوشیارانه، سربازان گمنام در اداره کل اطلاعات گلستان افراد ناشناسی که مبادرت به گروگانگیری کودک ۱۲ ساله در یکی از روستای مرزی گلستان کرده بودند را رهگیری و شناسایی کردند.
۱۵ شهریور ماه امسال گروگانگیران نوه یکی از علمای اهل سنت شهرستان مرزی و ترکمن نشین گمیشان را به سبب برخی انگیزه های خاص از محل سکونت وی ربوده و با انتقال به استان سیستان و بلوچستان به دنبال تحقق برخی از اهداف خود بودند که با همکاری و تعامل اطلاعاتی همکاران ادارات کل اطلاعات گلستان و سیستان و بلوچستان در نخستین روزهای آبان‌ماه همه افراد این تیم ۷ نفره در یکی شهرهای جنوب شرق کشور دستگیر شدند.
وابستگی نسبی کودک ربوده شده با یکی از روحانیون اهل سنت منطقه و حساسیت موضوع سبب شد تا مجاهدان خاموش گلستان با بهره مندی از اشراف اطلاعاتی و در اقدامی هماهنگ با سایر نهادهای نظامی و قضایی در کمتر از ۵۰ روز این کودک را به دامن خانواده بازگردانند و ربایندگان نیز برای رسیدگی قضایی تحویل مقامات قضایی شدند.
هر چند این موضوع یکی از صدها عملیات موفق سربازان گمنام امام زمان (عج) گلستان طی سالهای اخیر بود اما تلنگری جدی به دشمنان حتی برخی افراد جسور بود و به تمام بدخواهان گوشزد کرد که اشراف و هوشیاری اطلاعاتی دستگاه های امنیتی گلستان امری جاری و مستمر است که نمونه هایی از این موفقیت را در برگزاری آرام دو دوره انتخابات مجلس یازدهم، کشف صدها قبضه سلاح قاچاق، آرامش استان در تحولات پس از گرانی بنزین، کشف مشروبات الکلی از طریق کریدور های آبی، دستگیری عوامل دخیل در پولشویی صدها میلیارد تومانی و باند جعل و فروش مدارک دانشگاهی مشاهده کرد.
مجاهدان گلستان در اداره کل اطلاعات استان بدون ادعا و در سکوت و خفا توطئه‌های فراوانی را طی عمر نظام جمهوری اسلامی خنثی کرده‌اند.
باید پذیرفت که برای اعتلای گلستان بیش از هر چیز به امنیت و آرامش نیاز است زیرا بدون اقتدار امنیتی و آسایش عمومی پیشرفت اقتصادی و فرهنگی حاصل نمی شود؛ یقینا افزایش مولفه‌های امنیت اقتصادی برای سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان زمینه رفاه و توسعه همه جانبه گلستان را شتاب می بخشد و حرکت در مسیر تحقق شعار سال که همانا جهش تولید است را هموارتر می کند همچنانکه اخیرا اعلام شد گلستان به عنوان پنجمین استان جذاب ایران از حیث سرمایه گذاری شناخته شده است.
منبع: ایرنا گلستان – به قلم علی قاسمعلی

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر