c_300_250_16777215_10_images_10761.jpg

 


ترکمن سسی - اینجا کتابخانه مرکزی آق قلاست. مکانی که محل شروع زندگی فرهنگی آینده سازان شهر است. ساختمانی که پس از سیل ۱۳۹۸ از سوی مسئولان متولی تخریبی و غیر مقاوم اعلام شد.


چراغ کتابخانه مرکزی شهر از زمان سیل تاکنون خاموش و درهای آن به روی کتابخوانان شهر بسته است. قلب تپنده فرهنگ شهر و پاتوق اهالی کتاب آق قلا، اعتبار می خواهد و همتی تا از بلاتکلیفی نجات یابد.

آخوند عبدالحی میرزاعلی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان در گفتگو با اصحاب رسانه می گوید: اعتبار موردنیاز برای احداث کتابخانه عمومی آق قلا ۱۲ میلیارد تومان است و ما برای راه اندازی مجدد کتابخانه پیگیری های متعددی داشتیم.

او یادآور می شود: رئیس بنیاد مستضعفان هم قول مساعد داد که تمام هزینه ساخت کتابخانه عمومی جدید این شهر را تقبل می کنند اما هنوز روند تخصیص اعتبار تکمیل نشده است.

مدیران کشور همواره تاکید می کنند حوزه فرهنگ از اولویت هاست، با این وجود بعد از حدود چهار سال، به این مکان فرهنگی توجهی خاصی نشده و همچنان مثل ساختمان مخروبه ای رها شده است. به باور خود مدیران هم این غفلت در آینده مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

مي‌گويند اسكندر روزی کنار شهري از گورستاني عبور كرد. لوح قبور را خواند. سن هيچ كدام از ده سال تجاوز نمي‌كرد. به حيرت فرو رفت. يكي از بزرگان شهر را پيش خواند و گفت: شهري باصفا و آب گوارا ، به چه بلایی گرفتار شده اند؟ چرا عمر مردمانش چنين كوتاه است؟ آن مرد بزرگ پاسخ داد: از نگاه ما، زندگي به خوردن و خفتن و راه رفتن نيست، زندگي حقيقي آن است كه در جستجوي معرفت و علم و دانش بگذرد و باقی، عمر محسوب نمی شود، زيرا قسمت اعظم عمر به غفلت سپري مي‌شود.

به راستی، اولویت ها برای اهل فکر و خرد در طی ادوار همین بوده و هست، بویژه در فرهنگ اسلامی که معجزه جاودان خاتم الانبیاء محمد مصطفی(ص) برای رستگاری مردم کتاب بود و کتاب و کتابخوانی جایگاه خاصی در جامعه اسلامی ایرانی دارد.

پس اولویت ها آشکار است. چرا غفلت می کنیم؟!

بخش فرهنگی - پایگاه خبری ترکمن سسی

دیدگاه‌ها  

0 #1 مامن 1401-12-05 13:52
چی میگی داداش! وقتی آموزش و پرورش و مدیران به کتاب بها ندهند وای به حال دیگر ارگانها! هرسال پیشنهاد میدم لااقل در هفته معلم به عنوان هدیه یک کتاب به معلمان اهدا کنن. در طول سی سال سی کتاب میشه و به هر کارمند مدرسه کتاب متفاوت بدهند و اگر ده نفر باشند ده کتاب متفاوت و ده کتاب را مطالعه کنند...
نقل قول کردن
0 #2 محمود 1401-12-05 13:56
چون نهاد کتابخانه ها نهادی عمومی و غیردولتی است این مشکل با همت عمومی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و خیران فعال در عرصه های فرهنگی را می طلبد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر