c_300_250_16777215_10_images_11822.jpg

 

ترکمن سسی - مولوی نوری گفت: تواضع، فروتنی، وقت شناسی و مسئولیت پذیری از خصوصیات اخلاقی برجسته مرحوم "جمشید شیخ" بود.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، مولوی عبدالواری نوری در آیین 7 مین روز درگذشت مرحوم جمشید شیخ، فعال عرصه چاپ و نشر که با حضور نمایندگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، نویسندگان، اهل قلم، علاقمندان، فعالان عرصه چاپ و نشر، بستگان و خانواده مرحوم که در مجتمع بازار امام رضا (ع) واقع در ابتدای خیابان شهید بهشتی گرگان برگزار شد، ضمن ابراز همدری و تسلیت به خانواده آن مرحوم، اظهار کرد: تواضع، فروتنی، وقت شناسی، دینداری، اقامه نماز سروقت، وقت شناسی و مسئولیت پذیری از خصوصیات اخلاقی برجسته مرحوم "جمشید شیخ" بود.


خطیب نماز جمعه اهل سنت مسجد جامع ابوحنیفه گرگان با اشاره به اینکه، آن مرحوم دوست چندین و چند ساله من بوده است، افزود: جمشید شیخ، انسان مودب و محترمی بود که با لبخندی که همیشه بر لبانش داشت، خدمات و کمک های آن مرحوم در قلب و ذهن من ماندگار و جای خواهد داشت.


این روحانی اهل سنت بیان کرد: امروز وظیفه ما این است برای آن مرحوم سفر کرده از خداوند متعال طلب استغفار کنیم و وقتی که نماز می خوانیم و دعا می کنیم، یادی از این عزیز سفر کرده داشته باشیم و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید روح مرحوم را شاد بگردانیم.


مولوی نوری افزود: اگر ما عمر حضرت نوح (ع) را هم داشته باشیم، جایگاه ما مشخص است و ما در این دنیا مسافر هستیم. زیرا این دنیا خانه ما نیست و خانه اصلی ما جای دیگری است. انسان در این دنیا مانند مسافری است که توشه ای بر دستان دارد. قطعا هم باید توشه ای با خود داشته باشیم و برداریم که راه برگشتی وجود ندارد.


وی گفت: باید در همه حال به یاد خدا باشیم و با یاد و فرمان خداوند متعال نماز بخوانیم و در درگاهش دعا کنیم و با انجام کارهای نیک و حسنه، در حق مرحومان و پدر و مادر صدقه و خیرات بدهیم.


مرحوم "جمشید شیخ"، ساکن گرگان و فعال عرصه چاپ و نشر و از جماعت و نمازگزاران مسجد جامع اهل سنت ابوحنیفه قزاق محله گرگان بود که به مدت حدود 30 سال در چاپخانه و انتشاراتی مختومقلی فراغی و انتشارات نوروزی گرگان فعالیت داشت و به عنوان فعال عرصه چاپ و نشر، خدمات زیادی به محققان و نویسندگان استان گلستان و خصوصا شاعران و نویسندگان ترکمن ارائه کرد و برای چاپ و انتشار کتاب های آنان تلاش های فراوانی داشت.


مرحوم جمشید شیخ، فعال عرصه چاپ و نشر ، مدتی به علت بیماری بستری بود و سرانجام روز جمعه 8 اردیبهشت 1402 در بیمارستان پنج آذر گرگان درگذشت.

 

c_300_250_16777215_10_images_11823.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر