c_300_250_16777215_10_images_22510.jpg



ترکمن سسی - رئیس ستاد انتخابات و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان گفت: از نخستین روز ثبت‌نام متقاضیان واجد شرایط کاندیداتوری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۱۸ و پایان زمان مقرر، ۵۸۱ نفر به طور کامل مدارک خود را در پنجره واحد وزارت کشور بارگذاری کردند.


 به گزارش گلستان ما، سیدعلی مهاجر عصر پنج‌شنبه، ۴ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران به آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان اشاره و اظهار کرد: با تلاش‌های اعضای ستاد انتخابات، هشتمین فرایند از ۳۲ فرایند انتخابات کشور به پایان رسید.
 وی با بیان اینکه در مرحله دوم فرایند انتخابات ۹۵۹ نفر پیش ثبت‌نام کردند که پس از صحت سنجی برای ۷۴۸ نفر کد رهگیری صادر شد، ادامه داد: یک نفر از این افراد رد شده دارای پرونده کیفری، یک نفر دو تابعیتی و ۲۲۵ نفر دارای مدرک مغایر بودند که صلاحیت آنها تأیید نشد.
 از نخستین روز ثبت‌نام متقاضیان واجد شرایط کاندیداتوری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۱۸ و پایان زمان مقرر، ۵۸۱ نفر به طور کامل مدارک خود را در پنجره واحد وزارت کشور بارگذاری کردند، افزود: ۳۹۳ نفر از ثبت‌نام کنندگان از اقوام فارس، ۱۴۱ نفر ترکمن، ۴۳ نفر سیستانی و ۴ نفر بلوچ هستند.
 وی با بیان اینکه از این تعداد ثبت‌نام کننده ۵۲۰ نفر آقا و ۶۱ نفر خانم هستند که از مجموع آنها ۱۶ نفر مدرک کارشناسی، ۴۶۹ نفر کارشناسی ارشد، ۸۶ نفر دکترا و ۱۰ نفر هم مدرک حوزوی دارند، تصریح کرد: از این میان ۱۹۲ نفر از حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا، ۱۱۷ نفر مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه‌تپه، ۸۰ نفر کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، ۷۶ نفر گنبدکاووس، ۷۰ نفر رامیان و آزادشهر و ۴۶ نفر علی‌آبادکتول هستند.
 رئیس ستاد انتخابات استان گلستان اضافه کرد: ۲۵۸ نفر از ثبت‌نام کنندگان بین ۳۰ تا ۴۵ سال سن، ۱۲۷ نفر ۴۵ تا ۵۰ سن، ۸۶ نفر ۵۰ تا ۵۵ سن، ۷۴ نفر ۵۵ تا ۶۰ سن، ۲۷ نفر ۶۰ تا ۶۵ نفر و ۹ نفر ۶۵ تا ۷۰ سن دارند که جوان‌ترین چهار نفر متولد ۱۳۷۲ و مسن‌ترین یک نفر متولد ۱۳۳۴ است.
 وی با تأکید بر اینکه از میان داوطلبان ثبت‌نام قطعی در سامانه وزارت کشور ۴۳۸ نفر شیعه و ۱۴۳ نفر از برادران و خواهران اهل‌تسنن که ۵۲ نفر خانم شیعه، ۳۸۶ مرد شیعه، ۹ خانم سنی و ۱۳۴ مرد سنی هستند، خاطرنشان کرد: با استناد به ماده ۵۳ قانون انتخابات زمان ثبت‌نام به هیچ عنوان تمدید نشد و ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۳ آبان‌ماه پنجره واحد وزارت کشور برای درج مشخصات و هرگونه تغییر و ورود مشخصات مسدود شد.
 وی در خصوص آغاز فرایند ثبت‌نام از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری گفت: ثبت‌نام از داوطلبان هم‌زمان با سراسر کشور از ۱۴ آبان به مدت هفت روز آغاز و متقاضیان کاندیداتوری می‌توانند به شکل حضوری در فرمانداری مرکز استان مراحل ثبت‌نام را طی کنند.
 به گزارش ایسنا، در مرحله بعدی، مراجع پنج‌گانه شامل دادگستری، وزارت اطلاعات، ثبت‌احوال، نیروی انتظامی و سپاه بررسی صلاحیت‌ها را انجام خواهند داد.

دیدگاه‌ها  

0 #1 کاکاجان 1402-08-07 08:56
یا خدا چه خبره این تعداد!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر