c_300_250_16777215_10_images_603169.jpg

تركمن سسي: معاون سیاسی استاندار و رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: از مجموع 305 داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان 6 نفر انصراف و 18 نفر احراز صلاحیت نشدند.

علی اصغر طهماسبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: با بررسی صورت گرفته توسط هیات های اجرایی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان صلاحیت 281 نفر از مجموع 305 داوطلب تایید شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه تا پایان مهلت نام نویسی 305 نفر داوطلب برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از 6 حوزه اصلی استان نام نویسی کرده بودند، اظهار داشت: 18 نفری که صلاحیت آنها احراز نشده و مراتب آن به خودشان ابلاغ شده یا می شود از امروز سه شنبه پانزدهم دی به مدت چهار روز فرصت اعتراض دارند.
رئیس ستاد انتخابات استان گلستان افزود: همچنین اسامی 281 نفر تایید صلاحیت و احراز هویت شده به هیات های نظارت برای تایید صلاحیت نهایی ارسال شد.
طهماسبی گفت: بررسی صلاحیت ها بر اساس اعلام مراجع چهارگانه و تحقیقات محلی هیات های اجرایی انجام شده است.
از مجموع 305 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در گلستان 94 داوطلب از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا، 45 نفر از حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندر ترکمن و گمیشان، 46 نفر از حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر، 33 نفر از حوزه انتخابیه گنبد کاووس، 60 نفر از حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه و 27 داوطلب از حوزه انتخابیه علی آباد کتول نام نویسی کرده بودند که از مجموع آنها 283 نفر مرد و 22 نفر زن بودند.
رئیس ستاد انتخابات استان گلستان همچنین گفت: در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا 8 نفر رد صلاحیت شدند و 2 نفر انصراف دادند، در حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان یک نفر رد صلاحیت شد.
وی اظهار کرد: در حوزه انتخابیه علی آباد 2 نفر رد صلاحیت شده و 2 نفر نیز انصراف دادند و در حوزه رامیان و آزادشهر نیز 3 نفر رد صلاحیت شدند.
طهماسبی افزود: در حوزه انتخابیه گنبدکاووس یک نفر رد صلاحیت شد و یک نفر دیگر نیز انصراف داد و در حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه نیز 3 نفر رد صلاحیت شده و یک نفر انصراف داده است.
براساس آمارها داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس در استان گلستان نسبت به دوره گذشته حدود 100 درصد رشد داشته است همچنین میانگین سنی داوطلبان 41 سال است که در این بین جوان ترین و مسن ترین کاندیدا به ترتیب 30 و 64 ساله هستند.
گفته می شود گرایش سیاسی داوطلبان مجلس در گلستان حدود 17 درصد اصلاح طلبی، حدود 15 درصد اصولگرا و 68 درصد مستقل هستند.
استان گلستان با 6 حوزه انتخابیه اصلی 7 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
گلستان دارای 14 شهرستان شامل 29 شهر، 27 بخش و 1008 روستا با جمعیت حدود 1.850 میلیون نفر است که برای جمع آوری آرای مردم این استان در انتخابات هفتم اسفند سال جاری 1493 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر