c_300_250_16777215_10_images_2015_8of8gmd3eu8g2ecj4po4.jpg

ترکمن سسی-در عصر ارتباطات شبکه های مجازی بسترهای مناسبی برای فعالیت اجتماعی هستند،فعالیت هایی که می تواند در جهات انسان دوستانه یا بر خلاف مصالح اجتماعی باشد.



هرگاه نام شبکه های مجازی شنیده می شود آدمی در ذهن کنکاشگر خود جنبه های منفی این شبکه ها را به یاد می آورد،شبکه هایی که بستری برای تبادل فکاهی های غیر آموزشی و ضد ارزشی شده اند و وقت آدمی به بطالت در آنها سپری می شود،خواه یا ناخواه در برخی موارد بعد منفی شبکه های اجتماعی بر جنبه های مثبت آن غلبه دارد.

در طول دو سال گذشته نفوذ شبکه های موبایلی در جامعه ترکمن صحرا چون سایر جوامع شتاب فزاینده ای به خود گرفته است،شتابی که در اول راه با گرایش جوانان به این شبکه ها شروع شد و در مدت زمان کمی وقت قابل ملاحظه ای از بیشتر افراد خانواده ها را به خود معطوف ساخت.

در میان جنبه های منفی شبکه های اجتماعی نمی توان از تاثیرات مثبت این شبکه ها چون مسائل مذهبی،گفتمان های فرهنگی،اجتماعی و سیاسی آنها غافل شد.

نرم افزار تلگرام در ترکمن صحرا چون سایر نقاط کشور نفوذ غیر قابل انکاری دارد و در میان کانال ها و گروه های تلگرامی ترکمن،فعالیت اعضای گروه خیرین ترکمن صحرا فارغ از هرگونه دید سیاسی ،قومی و عدم تخریب اشخاص حقیقی و حقوقی ستودنی است.

 گروه خیرین ترکمن صحرا که مدیریت آنرا طاهر جاوید مهر برعهده دارد از مباحث نظری پا فراتر گذاشته و اعضای آن برای حل مشکلات مردمی که با آنها زندگی می کنند وارد عمل می شوند،هر کدام از اعضای این گروه سینه سوختگانی هستند که برخی مشکلات مردم برای آنها چون درد خود آنان است و تا به اکنون که چند ماه از فعالیت این گروه سپری می شود به یاری انسان های دردمند زیادی همچون یک تشکل مردمی رفته اند.
 
 اعضای این گروه افراد نیازمند را شناسایی کرده و بدون هیچگونه هیاهو در حد توان خویش به کمک آنها می شتابند،هر رخداد ناخوشایندی که برای خانواده ای بی بضاعت رخ داده است علی الخصوص مواردی که رسانه ای شده اند اعضای این گروه بیش از هر شخص حقیقی یا حقوقی تشکیل جلسه داده اند در حالیکه شاید خود نیز وضعیت مناسب اقتصادی نداشته باشند اما هر کدام با قلبی بزرگ هر چه در توان دارند انجام می دهد تا قطره ها دریایی شوند و از خود شروع کردن را به دیگران بیاموزند.

 متن اطلاعیه گروه خیرین ترکمن صحرا به شرح زیر است:
 
 گروه خیرین تورکمن صحرا جهت یاری رساندن به نیازمندان فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
اهم فعالیتهای گروه :
1. شناسایی افراد و خانواده های نیازمند از طریق:

 الف :معرفی اعضای گروه
 
 ب :موسسات خیریه و سازمانهایی همچون بهزیستی و کمیته امداد
 
2.سرکشی و بررسی وضعیت نیازمندان از نزدیک معرفی شده و بررسی نیازهای افراد و‌خانواده های معرفی شده

3. گروه بندی افراد به سه گروه نیازمند درجه یک و درجه دو و درجه سه جهت اولویت در کمک رسانی
 
4. تهیه و اهدای کمکهای غذایی تهیه شده از محل کمکهای خیرین محترم به نیازمندان شامل:

تهیه سبد غذایی(گوشت،برنج،روغن،قند،رب و...)و اقلام  بهداشتی ومواد شوینده و پاک کننده

5:معرفی و پیگیری مشکلات افراد بیمار به کمیته امداد، بهزیستی، پزشکان و کلینیکهاو بیمارستانها از طریق اعضای گروه خیرین و افراد علاقمند به کمک رسانی با ایشان

6:تهیه دارو اقلام پزشکی مانند تشک،ویلچر،لوازم و پرداخت هزینه درمان درحد امکان از طریق افراد خیر در داخل و خارج گروه

7: کمک رسانی و انجام کارهای عمرانی مانند تعمیر خانه،برق کشی ساختمان و...

8:تهیه وسایل اساسی خانه مثل یخچال، بخاری، آبگرمکن و ...

و هر اقدامی که در توان اعضا گروه در جهت تسهیل و کم کردن مشکلات نیازمندان باشد.
 
مدیریت گروه با اقای طاهر جاویدمهر ساکن آق قلا،فردی معتمد و شناخته شده هستند.

روش کار گروه بدین شکل است که:

اعضا از یکم تا پانزدهم هرماه  مبلغ حداقل  10هزار الی هر رقمی که مایل باشند به حساب واریز می کنند تا ارقام جمع آوری شده در امور فوق هزینه گردد.
 ۵۸۹۴  ۶۳۱۸  ۴۲۴۵  ۱۰۲۳

شماره کارت طاهر جاوید مهر جهت واریز کمک

ایشان به همراه دیگر دوستان کلیه خریدها را انجام داده و فاکتور و تصویرخریدها را در گروه اعلام نموده و با کمک داوطلبانه هر کدام از اعضا که مایل باشند اقدام به پخش کمکها مینماید.

 بیایید همگی دراین کار خیر و خدا پسندانه شریک شویم و برای خشنودی خداوند به بندگانش یاری کنیم.
 
 تانگری بیر، آغزی بیر!( اق قلا، گنبد، بندر، مراوه، کلاله، کومش دپه، گرگان، و تمام صحرا ) لطفا این پیام را در گروهای خویش به اشتراک بگذارید و با نشر آن به ترویج امور خیر کمک کنید.
 
جهت عضویت بر روی این لینک کلیک ضربه بزنید: https://telegram.me/joinchat/B9Qqxz3X0xup7eFZb_S3fg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر