c_300_250_16777215_10_images_00000000000000000000000000000000000000000000000098.jpeg

ترکمن سسی-در ساعات گذشته خبری مبنی بر کشته شدن صیاد غیرمجاز از اهالی گمیشان در فضای جامعه و رسانه ها منتشر شد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی،خبر کشته شدن این فرد در رسانه ها به نقل از روابط عمومی سازمان محیط زیست انتشار یافت،در اخبار منتشر شده بر این نکته تاکید می شود که فرد مقتول پس از درگیری مسلحانه کشته شده است.

 

در پی تماس های تلفنی برخی از مردم گمیشان با سایت ترکمن سسی،اظهارات مردم گمیشان بر خلاف اخبار منتشر شده است و خبر از وضعیت مبهم مرگ شهروند گمیشانی می دهد.

 

خلاصه اظهارات اهالی گمیشان به شرح زیر است.

 

 

این مرد گمیشانی که در رسانه ها از آن به عنوان صیاد غیرمجاز نام برده شده است هنگام مرگ تقریبا سه کیلو میگو در دست داشته است.

 

در چند روز گذشته سایت میگو گمیشان اقدام به رها سازی میگوها کرده است که بخشی از آنها راهی تالاب شده اند و برخی از مردم گمیشان نیز با جمع آوری میگوها اقدام به فروش آنها کرده اند.

 

این مرد گمیشانی نیز پس از جمع آوری میگوها هنگام برگشت با ایست مامور محیط زیست روبرو می شود که عدم اعتنای این شهروند موجب شلیک تیر به سمت وی می شود که جانش را می گیرد.

 

طبق اظهارات مردم گمیشان،اولا بر خلاف ادعای محیط زیست و اخبار انتشار یافته این فرد با محیط بانان محیط زیست وارد درگیری نشده است.

 

درثانی برخلاف ادعای برخی سایت ها و گروه های مجازی،وی صیاد پرندگان نبوده است بلکه فقط میگوهای رها شده را برای فروش و گذران زندگی جمع آوری کرده است.

 

از سوی دیگر اگر اظهارات مردم گمیشان منطبق با واقعیت باشد،تناسب واکنش و عمل ارتکابی به هیچ وجه رعایت نشده است و با کسی که برای امرار معاش خویش روی به جمع آوری میگوها کرده چون مجرمین خطرناک رفتار شده است،جرم این فرد فقط حمل سه کیلو میگو برای امرار معاش خانواده اش بوده است.

 

با توجه به اظهارات و جریحه دار شدن احساسات عموم مردم گمیشان و خبر منتسب به روابط عمومی سازمان محیط زیست و ابهام های موجود در خبر انتشار یافته،از سازمان محیط زیست انتظار می رود شفاف سازی های لازم را جهت روشن تر شدن ابعاد بیشتر این ماجرا انجام دهد چرا که خبر منتسب به این سازمان کوتاه و با کلی گویی همراه است و اشاره چندانی به جزئیات نشده است.

 

از سازمان محیط زیست انتظار می رود در صورت صحت اظهارات مردم گمیشان با مامور متخلف برخورد قانونی نماید و در صورت کذب بودن اظهارات اهالی گمیشان با ارائه مستندات خود را از سخنان فوق مبری سازد.

 

دیدگاه‌ها  

+10 #1 بهرام 1395-07-13 14:12
احسنت بر ترکمن سسی که عین مطالبه حق و حقیقت بود .
نقل قول کردن
+7 #2 عبدالمجید نیک قوجق 1395-07-13 21:31
شاید از دست ترکمن سسی و مردم گمیشان کاری بر نیاید
ولی خداوند متعال آگاه بر همه چیز است و عادل و قادر

الله تعالی خانوادسینا صبر برسین ، ان شا الله
نقل قول کردن
+8 #3 محفوظ 1395-07-14 02:29
باسلام
ازاین دست دروغها کم ... منتشرنمی شود!به فرض هم بنده خدا شکارچی پرنده نیز باشد محیط بان موصوف حق تیراندازی مستقیم ندارد وباید قانون تیراندازی را رعایت کند(مثل شلیک چندتیرهوایی و....).سازمان محیط زیست برای توجیه افکارعمومی چندوقت اخیر خبرهای زیادی مبنی برکشته شدن محیط بانان برای مظلوم نمایی ومسلح کردن آنهامنتشرکرده است وازاین دست سوابق که مردم بی گناه توسط محیط بانان موردهدف قرارگرفته وکشته شدند درچندسال اخیردرگمیشان مسبوق به سابقه بوده است که باید توسط مراجع قضایی موردبررسی دقیق قرارگیرد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر