c_300_250_16777215_10_images_1_70410.jpg


ترکمن سسی - امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در سخنان پیش از خطبه نماز عبادی جمعه با اشاره به برگزاری آیین های گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی از مردم همیشه در صحنه شهرستان خواست تا در راهپیمایی 22 بهمن امسال نیز همچون سال های گذشته حضوری پرشور داشته باشند.   



حاج آخوند عبدالکریم جاور در بخش دیگر سخنان خود، اواخر جمادی الاخر را مصادف با وفات امیر مومنین حضرت ابوبکر صدیق (رضی) یاد آور شده و اظهار داشت: ابوبکر صدیق (رضی) پس از وفات حضرت محمد (ص) و در بحرانی ترین شرایط به عنوان اولین خلیفه مسلمین زمام امور را عهده دار شدند. دوره ای که مسلمین جهان در بهت و ماتم در گذشت پیامبر و منجی خود بودند.

وی با بیان اینکه حضرت ابوبکر(رض) همواره به جهت وفات رسول خدا در حزن و اندوه بودند اظهار داشت: ایشان در تمامی مراحل زندگی، حجرت، جهاد و جنگ های صدر اسلام خالصانه با پیامبر(ص) همگام و همدل بودند.

وی تصریح کرد: پیامبر(ص) در ایام بیماری و یا عدم حضور خود در مسجد به جهت شناختی که از ابوبکر صدیق (رضی) داشتند پیغام می فرستادند که ایشان امامت را عهددار شوند.

خطیب جمعه اظهار داشت: پیامبر(ص) به جهت ایمان، درایت و حمایت همه جانبه ابوبکر(رض) و به اذن خداوند لقب صدیق را به ایشان عطا نمودند.

حاج آخوند جاور تصریح کرد: در جریان انتخاب ایشان به عنوان اولین خلیفه مسلمین، حضرت علی (کرم الله وجهه) فرموده اند: وقتی ایشان حسب دیانت شان لقب صدیق را گرفته اند چرا برای دنیا و حفظ امورات مسلمین وی را قبول نکنیم.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس بخش دیگر سخنان خود را به معضل " ربا " اختصاص داد و اظهار داشت: جامعه ای که معاملات آن به ربا آلوده باشد در حقیقت جامعه ای است که به جنگ خدا و رسول الله به پا خواسته است.    

حاج آخوند جاور تصریح کرد: مسئله ربا امروزه در معاملات اقتصادی جهان شدیدا گسترش یافته و این امر با شکستن خط قرمزهای شرع اسلام موجب گسترش فساد اقتصادی و اجتماعی و نیز بروز بیماری های ناشناخته روحی و روانی در جهان شده که علم از درمان آن عاجز مانده است.

وی افزود: سعی کنیم حریم ها و قوانین شرعی را در خانواده و جامعه ترویج و آموزش دهیم. نیازمندان واقعی را با کمک های معنوی و مادی قرض الحسنه حمایت کنیم. اگر مومن و مسلمان واقعی هستید دست از ربا، دشمنی و جنگ با خدا بردارید.

منبع : کانال اطلاع رسانی مصلی نماز جمعه اهل سنت گنبدکاووس

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر