c_300_250_16777215_10_images_71919.jpg

ترکمن سسی - عموما از اهداف برگزاری جشنواره های فرهنگی در کنار نقش معنوی آن در معرفی فرهنگ اقوام و ملل  توجه به جنبه های گردشگری موضوع برای کمک به رونق اقتصادی منطقه است.


در واقع متولیان این عرصه و حامیان آنها به ویژه زمانی که جشنواره ابعاد جهانی دارد سعی در انتخاب بهترین هنرمندان برای حضور در چنین محافلی دارند تا با بهره مندی هرچه بیشتر از ظرفیت های چنین فضایی در پی دستیابی به اهداف گفته شده گام بردارند.
علیرغم این واقعیت آشکار، بر اساس آنچه مربی گروه نوای صحرای گلستان- کوشت دپدی-  روایت می کند متاسفانه در روزهای اخیر در اعزام هنرمندان به جشنواره جهانی عشایر در قزاقستان، برخی اعمال نفوذها موجب تضییع حقوق هنرمندان و ایجاد حواشی ناراحت کننده شده است که هم از اهداف شرکت در جشنواره جهانی دور شدیم و هم یاس و دلسردی تعدادی از هنرمندان پرتلاش گروه نوای صحرای گلستان-کوشت دپدی- را رقم زده است.
بنا به روایت این مسول انجمن موسیقی ترکمن و هنرمند گنبدی ، علت این رویداد تلخ هم اعمال نفوذ یک فعال اقتصادی آق قلایی - خ . م - به عنوان نماینده اتاق بازرگانی گرگان که حامی مالی تهیه بلیط رفت و برگشت هنرمندان بوده است.
علیرغم اینکه برخی مقدمات اعزام هنرمندان گنبدی طی شده بود و این جوانان بی صبرانه منتظر روز موعود و اعزام به جشنواره جهانی بودند، برخلاف پیگیری و نظر مساعد اداره کل میراث فرهنگی استان برای اعزام این گروه از هنرمندان گنبدی، فعال اقتصادی یاد شده با لغو اسامی هنرمندان گنبدی، تعدادی از افراد غیر هنری (دو باجناق همراه خانواده) را به کنسولگری قزاقستان در گرگان معرفی و برای شرکت در جشنواره جهانی عشایر همراه خود به قزاقستان برده است و پیگیری راوی برای حل موضوع در آن بازه زمانی محدود حاصلی در پی نداشته است.
در حالیکه جامعه هنری ما به ویژه هنرمندان جوان در راستای معرفی، حفظ و تقویت فرهنگ قومی و ملی نیاز به حمایت دارند و از طرفی اتاق بازرگانی که همواره برای رونق اقتصادی منطقه و توسعه استان تلاش کرده،ایجاد چنین حواشی که نتیجه ای جز دلسردی و ناامیدی جوانان هنرمند این دیار و جامعه هنری منطقه را ندارد، جای بسی تعجب دارد و انتظار است بخش نظارتی استان در چنین مواردی فعال تر عمل بکند تا از فرصت ها و ظرفیت ها استفاده بهینه ای در راستای منافع عموم صورت بگیرد و از تکرار چنین مواردی پیشگیری شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر