c_300_250_16777215_10_images_75382.jpeg

ترکمن سسی - استاندار گلستان گفت: کرونا گرچه سرمایه مادی را کاهش داد اما موجب افزایش سرمایه اجتماعی شد و مردم پس از کرونا بیشتر قدردان یکدیگر شدند و انسجام خانواده ها افزایش یافت.


هادی حق شناس، صبح امروز، یکشنبه ۲۳ شهریور، در آیین افتتاح طرح یادگار مهر با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، گفت: کرونا تهدید جدی برای مردم جهان ایجاد کرده است اما در دل این تهدید جدی فرصت هایی نیز به وجود آمده است.

استاندار گلستان، برگزاری مراسم شور عاطفه ها را سبب ارتقاء اخلاق و گسترش فرهنگ انفاق و نوع دوستی در جامعه دانست و گفت: در راستای نهادینه کردن این عمل خداپسندانه در جامعه می توانیم هم به صورت پنهان و هم به صورت آشکار نسبت به این کار خیر اقدام و زمینه رقابت در کمک کردن به دیگران را فراهم کنیم.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد بسترهای رقابت برای انجام فعالیت های خیرخواهانه در جامعه اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم با تعابیر متعدد، مومنان را به انفاق کردن در راه خدا فرمان داده است.
حق شناس افزود: اگر این مهم را بپذیریم که هیچ‌ چیز متعلق به ما نیست و ما مالک نیستیم بسیاری از اختلافات و نزاع ها در دنیا از بین می رود و همت برای کار خیر بیشتر می شود.
وی از افزایش پنج درصدی آمار ازدواج در استان گلستان در 5 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در شرایط شیوع کرونا میزان طلاق کاهش یافته و کاهش هزینه های ازدواج آمار این امر مبارک را افزایش داده است.
استاندار گلستان تصریح کرد: کرونا بخشی از فضای آموزش را مجازی کرد، گرچه آموزش حضوری تاثیرگذاری بیشتری دارد اما در شرایط فعلی بخشی از آموزش ها باید به صورت مجازی برگزار شود.
وی با تاکید بر اینکه توسعه، بدون وجود انسانِ توسعه یافته امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی، هر اقدامی که امکان بهره مندی دانش آموزان از آموزش مجازی را فراهم کند سرمایه گذاری بلندمدت برای استان گلستان به دنبال خواهد داشت.
دکتر حق شناس در پایان از حمایت خیران در تامین تجهیزات آموزش مجازی برای دانش آموزان نیازمند قدردانی کرد و افزود: اصلی ترین اقدام دولت، سرمایه گذاری در بخش دانش آموزی به عنوان سرمایه اجتماعی است و امیدوارم هیچ دانش آموزی برای ادامه تحصیل با مشکل مواجه نشود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر